fbpx

קדושים, אמנים ועטלפים, המלצות הסופ"ש 15-17.6


ורד אהרונוביץ', מתוך התערוכה קדושים אחרים, גלריה דן

בסוף השבוע הקרוב מסתמנת לנו אווירה מיסטית-משהו; דיוקנאות עטלפים המרמזים על עבר אפל בתערוכתה של הדס סט ברואו ארט, הזדמנות להיכנס לנעליהם של מטיפים נוצרים משיחיים בתערוכתה של טלי קרן במרכז לאמנות עכשווית, ותערוכה קבוצתית שבוחנת את הקשר בין אמנות וקדושה בגלריה דן. צירוף מקרים מצמרר לא כן? אז כדי להקל את האווירה, הוספנו המלצה גם על אירוע מכירת ספרי אמנות בגן הפסלים במוזיאון תל אביב.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"נימה וחצי מהצל", תערוכת יחיד להדס סט, אוצרת: לאה אביר
גלריה רו-ארט נבחרה לאחרונה על ידי מגזין התרבות והטיולים האינטרנטי "The Culture Trip" לאחת מתשע הגלריות הטובות בתל אביב ואנחנו ממש מסכימים. עם טעם משובח ואוצרות מוקפדת, רו- ארט היא גלריה שתמיד שווה לבדוק מה קורה בה וגם אנחנו, בסיורי הגלריות שלנו בקריית המלאכה, מקפידים לעצור שם כמעט בכל סיור. בתערוכת היחיד הראשונה שלה בגלריה, מציגה האמנית הדס סט סדרה של צילומי עטלפים שצולמו בגני חיות ברחבי העולם. מאחורי החזות האסתטית והתמימה של הצילומים מסתתרת התייחסות לאירוע אפל במיוחד מהעבר: פרוייקט סודי של הצבא האמריקאי במהלך מלחמת העולם השנייה. לא נספר לכם את כל הסיפור כדי לא להרוס את ההפתעה. אבל כן נגיד שזה אחד הסיפורים ההזויים שתשמעו והוא נרקם בעבודותיה של סט באופן מתעתע ורב רבדים, מה שמבטיח תערוכה מסקרנת ומעוררת מחשבה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.6, 20:00, גלריה רואו ארט, שביל המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק תשע הגלריות הטובות בתל אביב

"החותם הגדול", תערוכת יחיד לטלי קרן, אוצרת: יעל מסר
טלי קרן עוסקת בעבודותיה בתופעות פוליטיות מרובדות וטעונות. הפעם היא מתמקדת בתנועת הנוצרים האוונגליסטים האמריקאים תומכי ישראל, המאמינים כי שליטה ישראלית בארץ תזרז את הגעתו של משיחם. קרן בילתה תקופה ארוכה במעקב אחר הארגון ובתערוכתה החדשה היא מזמינה את הצופים להשתתף במיצג/מיצב אינטראקטיבי. על טלפרומטר במרכז הגלריה מוקרנים הנאומים הנקראים בכנס המרכזי של הארגון, והקהל משלים את עבודת האמנות כשהוא מקריא את הטקסטים. נשמע כיף לבוא לחוות ולהשתתף ביצירת האמנות. באותו הערב תפתח במרכז לאמנות עכשווית גם תערוכתה של האמנית הפולנית אגניישקה קוראנט, "פס ייצור", שאצרה חן תמיר.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.6, 20:00, המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2, תל אביב אירוע פייסבוק


הדס סט, מתוך התערוכה נימה וחצי מהצל, גלריה רו-ארט

"קדושים אחרים", תערוכה קבוצתית
שאלות על כוחה של האמנות העכשווית לספק הגנה ונחמה עולות בתערוכה קבוצתית חדשה בגלריה דן. באמצעות התייחסות לדימויים של איקונות נוצריות ושל קדושים, נבחנים קווי דמיון אפשריים בין הקאנוניזציה של הקדושים לזו של אמנים מודרניים; ובין תפיסתם של האמנים את עצמם כסוג של קדושים, מובילי שינוי, ומעונים לפעמים. בין המשתתפים בתערוכה תהיה גם ורד אהרונוביץ' שאנחנו אוהבים במיוחד. אהרונוביץ' ניסחה לעצמה שפת פיסול ייחודית המתאפיינת בצבעוניות עזה ומראה ילדותי כמעט. אך פסליה הפיגורטיביים מתארים ברוב המקרים סצנות לא נוחות אשר חושפות מצבים אינטימיים ומטרידים בחוויה האנושית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.6, 20:00, גלריה דן, בן יהודה 107, תל אביב אירוע פייסבוק

הפנינג ספרי אמנות במוזיאון תל אביב, מכירה ומסירה של ספרי אמנות בגן הפסלים
שבוע הספר הוא מהחגים הישראליים האהובים עלינו, וכיף לראות כיצד הוא ממשיך להוות מוקד משיכה אפילו בעידן המסכים והניכור. גם מוזיאון תל אביב לא טומן ידו בצלחת ומצטרף לחגיגה באירוע מכירה מוזלת ומסירה של ספרים מספריית ומחנות המוזיאון. בתוספת של דוכן בירה והאווירה הנעימה בגן הפסלים, מובטח לנו ערב קיצי, נעים ותרבותי. הכניסה לאירוע חופשית, הסדנאות בתשלום מראש בקופת המוזיאון 03-6077020. שעות האירוע: יום שבת, 17.6, 18:00-22:00, סדנאות יצירה לילדים בשעות 19:00 – 20:00, גן הפסלים במוזיאון תל אביב, שאול המלך 27, תל אביב (הכניסה ממסעדת פסטל שברחבת הבניין החדש). אירוע פייסבוק


טלי קרן, מתוך התערוכה החותם הגדול, המרכז לאמנות עכשווית

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן