fbpx
קרן ציטר
״תוכן מקוּדם״, תערוכת יחיד של קרן ציטר. המרכז לאמנות עכשווית, תל אביב

קוקטייל, המלצות הסופ"ש 2-4.5

התערוכות השבוע מסרבות לקטלוג והחלוקה למדיומים שנוחה לצופים ולמבקרים, האמניות והאמנים המשתתפים בהן אוהבים לערבב – פיסול עם מוזיקה, קדרות עם מחול, ציור עם וידאו. וכמו קוקטייל טוב, התוצאה של הערבוב הזו היא מתוקה, מרעננת ומרחיבת אופקים.
במרכז לאמנות עכשווית מציגה קרן ציטר תערוכה שהיא אישית מאוד וספוגה בשפת האמנות הייחודית שלה; בגלריה רו ארט הופך רוני חג'ג' פסלי ספוג גדולי ממדים לאלמנטים אקוסטיים שמנהלים מערכת יחסים עם עבודות הסאונד בתערוכה; ובבית בנימיני סוף שבוע של קרמיקה שמשחקת עם כל המדיומים שנראים הכי רחוקים ממנה.

שיהיה סוף שבוע מעורבב ומרענן לכולם
שני ורנר וצוות Talking Art

״תוכן מקוּדם״, תערוכת יחיד של קרן ציטר. אוצר ניקולא טרצי
האמנית קרן ציטר, אינה מסתפקת במדיום אמנותי אחד ובוחרת להתפרש על גבי מגוון רחב ואקלקטי של אמצעי ביטוי יצירתיים – וידאו, ציור, מיצב ופיסול וגם שירה ודרמטורגיה – הם רק חלק מהתחומים בהם היא עובדת. מה שנשמר בכל המגוון הזה הוא טביעת היד המיוחדת של ציטר, סוג של הומור פנימי שהוא בו זמנית חושפני ואישי, אבל גם נמנע בעקשנות מלהציג נרטיב ספציפי. תערוכת היחיד החדשה שלה במרכז לאמנות עכשווית תעסוק אמנם בשלבי החיים השונים מהילדות ועד הזקנה, אך יש להבין אותה כמכלול ולא כפרט. שכן, התערוכה משמשת את ציטר לייצור מרחב העוטף את הצופה ומזמין אותו למפגש קרוב ובלתי אמצעי עם עבודותיה ועם הנושא. קרן ציטר חיה בארה"ב בשנים האחרונות ואינה מרבה להציג בארץ, לכן זוהי הזדמנות מצויינת להעמיק את ההיכרות עם האמנית המרתקת הזו.
באותו ערב תפתח במרכז גם תערוכתה של נעה גלזר "שכבת מעבר".
אירוע פתיחה: יום חמישי, 2.5, 20:00, המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2, תל אביב. אירוע פייסבוק

"בריא ושלם" תערוכת יחיד של רוני חג'ג'. אוצרת: לאה אביר
כמו ציטר, גם רוני חג'ג' אינו מגביל את עצמו לאפיק יצירה אחד אלא פועל על כל הסקאלה שבין ציור, פיסול, מיצב ומוזיקה. זכורה לטובה תערוכתו הקודמת בגלריה רו ארט שבה הציג בדים גדולים עם ציורים צבעוניים רוויי ציטוטים לפיקאסו, אך ברוח פופית ועכשווית. באותה התערוכה, שתל ברחבי חלל הגלריה גם אסמבלז'ים שנונים העשויים אובייקטים יומיומיים וצילומים. בתערוכתו החדשה משלב חג'ג' בין שניים מתחומי העשייה שלו – פיסול ומוזיקה. ברחבי הגלריה מוצבים אובייקטים גדולי ממדים עשויים ספוג ועץ ובנוסף להיותם אובייקט פיסולי הם משמשים גם כאלמנט אקוסטי, הסופג, מחזיר ומשנה את עבודת הסאונד. העבודה על התערוכה נעשתה במקלט עירוני המשמש כסטודיו בעתות של שקט, אך מתפנה לטובת היותו מקלט בזמן של אזעקות טילים. הפינוי החוזר ונשנה של הסטודיו מכניס בסערה את המציאות לתוך הסטודיו הסטרילי, והעקבות של כך נוכחות גם בתערוכה החדשה. בגלל הגיוון המתמיד ובגלל החיבורים האינטואיטיביים והלא צפויים, תמיד מעניין לראות איזו צורה ילבשו הפרויקטים של חג'ג'.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 2.5, 20:00, גלריה רו ארט, שביל המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"בריא ושלם" תערוכת יחיד של רוני חג'ג'. גלריה רו ארט, תל אביב

"Pottery Slam 2", אירוע אמנות וקרמיקה. אוצרות: שירה סילברסטון ונטע לבבי
תנועת הפואטרי סלאם (Poetry Slam), נולדה בארצות הברית של שנות השמונים ושמה לה למטרה לנער את עולם השירה העבש באמצעות עירבוב ושילוב של אלמנטים מעולמות הראפ והפרפורמנס. כשהתמהיל מוצלח הוא לוקח את העומק שבשירה ואת הגרוב של ההיפהופ ויוצר משהו חדש וסוחף. אפשר לסכם כך את כל חזונו של בית בנימיני, כמרכז לקרמיקה עכשווית הוא מבקש דווקא לקחת את המדיום הוותיק ואפילו עתיק שהוא קרמיקה ולהפיח בו חיים חדשים של רלבנטיות באמצעות אמנות ועיצוב עכשוויים. מהבחינה הזו אירועי "Pottery Slam", שזו להם השנה השנייה, אינם רק משחק מילים שנון, אלא בעיקר השיא של גישה זו. במהלך סוף השבוע יתקיימו בבית בנימיני אירועים המשלבים קרמיקה עם שירה, מיצג, מחול ועוד. האווירה הניסיונית והרצון לפרוץ גבולות מבטיחים שיהיה סוף שבוע מעניין. הכניסה חופשית, מומלץ לעיין בתוכניית האירועים
בהשתתפות: שלומית מנדלקרן ברית אינשטיין, כרמית חסין, אסטפניה וואלס אורגיז'ו, רחל מנשה דור, טל דיין, דניאל גרבר, נטע פרץ, דרור שובל, טל פרנקל אלרואי, יעל עצמוני, יהל פייזנר, ענבר פרים, דפנה ילון, שני רכס, אניה קירזנר, נעה אלמגור, רונן ימין, הילה דרור, אמנון עמוס, שירלי רטמנבסקי, מיקה אורסתיו, ג'ונתן נוסאן
שישי-שבת, 3-4.5, 10:30-14:00, בית בנימיני, העמל 17, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

אסטפניה וואלס אורגיז'ו, מתוך אירועי "Pottery Slam 2", בית בנימיני, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן