fbpx
רונית פורת.
"The Sentence", תערוכת יחיד לרונית פורת. מוזיאון תל אביב לאמנות

רגע לפני החג, המלצות הסופ"ש 29-31.3.2018

רגע לפני החג אנחנו מסיימים את השבוע עם המלצות על שלוש תערוכות שונות זו מזו מאוד. אך כולן מרגשות אותנו
כל אחת בדרכה. תערוכתו הראשונה של ניקולא טרצי כמנהל החדש של המרכז לאמנות עכשווית מתפרשת על פני ארבעה חללי אמנות ברחבי העיר ומתחילה את הקדנציה שלו בקול תרועה. ברו ארט מציג רועי מנחם מרקוביץ' פסלים שהם מונומנטים זעירים ומקטנותם מצליחים לבקר בחדות משעשעת את המוסדות הגדולים של התרבות הישראלית. במוזיאון תל אביב מציגה רונית פורת קולאז'ים העוסקים בקורבן שהפך לתוקפן ובהיפוך המבט בין הנשי לגברי.

בהזדמנות זו נאחל מכולנו חג חירות שמח, מלא באור ואהבה והרבה אמנות מעולה!
שני ורנר וצוות Talking Art

"קדם–קודם–קדימה" תערוכה קבוצתית רב מוקדית. אוצר: ניקולה טרצי
לא מעט הרימו גבה כשניקולה טרצי – אוצר וכותב צעיר מניו יורק נבחר לעמוד בראש התואר השני של בצלאל בשנת 2014. הגבות האלה הורמו אף גבוה יותר כשהוכרז לפני כמה חודשים כי טרצי יעזוב את תכנית התואר השני כדי לנהל את המרכז לאמנות עכשווית במקום מייסדו ומנהלו הוותיק של המקום סרג'יו אדלשטיין.
בתערוכתו הראשונה במרכז כמנהל ואוצר ראשי נראה שטרצי החליט להגיב לגבות המורמות במהלך שאפתני ורחב, המתפרש לא רק על שתי קומותיו של המרכז עצמו אלא בעוד שלושה חללים ברחבי העיר בו זמנית. מעניין גם לראות את בחירותיו של טרצי לחללים איתם ישתף פעולה, ביניהם גלריות קטנות וחדשות יחסית ואפילו סטודיו לתכשיטים. האם אפשר לראות בכך סוג של הצהרת כוונות של המנהל החדש המביא רוח צעירה אל המרכז הוותיק? אנחנו מקווים מאוד שכן.
התערוכה חוגגת 20 שנה להיווסדות המרכז וכמו משחק המלים של שמה, היא משחקת על הקווים שבין עבר-הווה-עתיד. בתערוכה יוצגו עבודותיהם של אמנים אשר הציגו במרכז בעבר, וכאלה המתוכננים להציג שם בעתיד הקרוב.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 29.3, 20:00 בארבעת מוקדי התערוכה:
המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2, תל אביב (מוקד מרכזי)
גלריה הלובי, ארלוזורוב 6, תל אביב
גלריה אידריס, מנדלי מו"ס 8, תל אביב
סטודיו Born From Rock, הגדוד העברי 5, תל אביב. אירוע פייסבוק מרכזי אירוע פייסבוק של התערוכה בלובי אירוע פייסבוק של התערוכה באידריס

"ממ"ד ביניים", תערוכת יחיד לרועי מנחם מרקוביץ'. אוצרת: לאה אביר
רועי מנחם מרקוביץ' יוצר את מה שהוא מכנה "מינימנטים" או מונומנטים קטנים. פסלים קטנים העשויים מחומרים פשוטים וזולים המדמים בצורתם את האסתטיקה של אנדרטאות ופסלי חוצות מונומנטליים שכולנו מכירים מהמרחב הציבורי. באמצעות שימוש בהומור אינטליגנטי ואירוניה מושחזת מצליח מרקוביץ' להעביר ביקורת על נכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית – הציונות, גבריות צברית וטראומה וזיכרון כולם עוברים תחת ידיו טיפול חד אך מעודן. בתערוכתו החדשה בגלריה רו ארט, מציג מרקוביץ' פסלים ועבודות וידאו שממשיכות את העיסוק שלו בנדל"ן ובטחון, שתי אובססיות ישראליות ותיקות וידועות. משהו בהומור של מרקוביץ' מזכיר לנו קצת את משחקי המילים של יאיר גרבוז (שם התערוכה למשל הוא גרבוזי לעילא) והשילוב הזה בין פיסול אלגנטי ומחוכם להומור לכאורה "עממי" מסקרן אותנו מאוד.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 29.3, 20:00, גלריה רו-ארט, שביל המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"The Sentence", תערוכת יחיד לרונית פורת. אוצרת: רז סמירה
לכבוד זכייתה בפרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר לשנת 2017, נפתחה השבוע במוזיאון תל אביב תערוכת יחיד לאמנית רונית פורת. באמצעות שימוש בטכניקה של קולאז' צילומי המערבב בין חומרי ארכיון לחומרים חדשים מעמתת פורת את העבר עם ההווה ומאתגרת את הנרטיבים המקובלים בנוגע להיסטוריה ולקונבנציות של צילום. התערוכה היא המשך הטרילוגיה של פורת העוסקת במבט הגברי הנצלני, ובאישה-קורבן שהופכת את היוצרות ומעצבת את גורלה גם אם במחיר אלים. מעניין לראות שפרס פרסר מוענק שוב ושוב לצלמים צעירים אשר מותחים את גבולות המדיום ומשתמשים בו באופן שונה מהמקובל. תערוכות הפרס מאפשרות חשיפה לצילום העכשווי ביותר, החורג כאמור מגבולות המדיום: מפגיש צילום עם מיצב ופיסול, משתמש בצילום ללא מצלמה, מפנה את המבט על מאפייניו האינהרנטיים של הצילום ועוד.
התערוכה אמנם כבר נפתחה, אבל אנחנו ממליצים מאוד לנצל את חופשת הפסח וללכת לראות.
מוזיאון תל אביב לאמנות, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. עמוד התערוכה באתר המוזיאון

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן