fbpx

רנסנס תל-אביבי, המלצות הסופ"ש 28-30.9


"You could have come by elephant", פתיחת תערוכת יחיד של לירון כהן

דבר מעניין קורה בחודשים האחרונים, דבר משמח שנוגד את התחזיות השחורות לגבי מצבה הירוד של סצנת האמנות המקומית – נפתחות המון גלריות וחללי אמנות חדשים, וכשאנחנו אומרים המון – אנחנו מתכוונים לזה. אידריס, מרס, נולובז, קן הקוקיה, בית קנדינוף, גלריה 4 והשומר שלוש, הם שמות של מקומות שנפתחו בחודשים האחרונים, יחד עם הבית האדום שחוגג יום הולדת ראשון בחודש הבא, נראה לנו שאין ברירה אלא להכריז על רנסנס תל אביבי של ממש. גלריות חדשות משמען מקומות נוספים להציג את מה שבתורו חייב לנער ולרענן את הסצנה. גם אם יש סיכוי לא רע שרבות מהיוזמות האלה לא יחזיקו מעמד זמן רב, זה חלק מהעניין – ומה שהופך את שדה האמנות לתוסס וטוב.
גם אנחנו כמובן לא נותנים לארוחות החג להרדים אותנו ופותחים את השנה עם שני סיורים בחול המועד, קראו עד הסוף לפרטים ולינק להרשמה.
שתהיה לכולנו שנה טובה ושירבו גלריותינו כרימון,
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"You could have come by elephant", פתיחת תערוכת יחיד של לירון כהן
בחדשה ביותר שבגלריות החדשות האלה: גלריה "מרס" תפתח השבוע תערוכתה של המאיירת הנפלאה לירון כהן. בתערוכה תוצג סדרת רישומים מהשנים האחרונות המתארים מציאות עכשווית ומפורקת המושפעת עמוקות מקלאסיקות של המודרניזם. כהן עוסקת ברישום קולאז'י ופרוע ויוצרת עולם דימויים מלא תנועה ותנופה. כמו בעבודותיהם של אמנים מקומיים צעירים כמו שרון פדידה ורוני חג'ג', כהן מושפעת ממאסטרים של המודרניזם כדוגמת פיקאסו אבל מחברת אותו לעכשווי כדי ליצור תוצאה מעוררת מחשבה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 28.9, 20:00, גלריה מרס, רוחמה 16, תל אביב. אירוע פייסבוק


"תרגישו בנח", תערוכה של גיל יפמן, ח'יר פורי וגליה אורי

"תרגישו בנח", תערוכה של גיל יפמן, ח'יר פורי וגליה אורי
מי שהיה בסיורים שלנו בתחנה המרכזית מכיר את הקשר החם שלנו עם גיל יפמן ונחשף כבר לאמנותו הצבעונית, המרתקת והייחודית. טקטיקת יצירה חביבה על יפמן היא שיתופי פעולה אמנותיים; והפעם הוא מצטרף לאמן העכואי ח'יר פודי ותלמידיו במסגרת תכנית "אמן-תושב" של המרכז לתאטרון עכו. יחד יצרו מיצב גדול ממדים המגיב לציוריה של האמנית גליה אורי אשר מרבה להתייחס למסעם של פליטים בים. יפמן, פודי והתלמידים יצרו פסל סביבתי העשוי מפסולת שנמצאה ברחובותיה וחופה של עכו ומבקש לספר מחדש את סיפור נח והמבול ודרכו להתייחס לסוגיות של תלישות ושייכות.
סוג כזה של פרוייקט – שאינו תלוי בחסדיו של השוק ועוקף את שומרי הסף המסורתיים של שדה האמנות – הוא בדיוק מסוג הדברים המתאפשרים כשיש שפע של גלריות אלטרנטיביות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 28.9, 20:00, גלריה 4, פלורנטין 4, תל אביב. אירוע פייסבוק

סיורי חול המועד
6.10.17 סיור בתערוכתה של לואיז בורז'ואה, מוזיאון תל אביב
בעקבות הביקוש סיור נוסף בתערוכה המדוברת של בורז'ואה – אחת מהאמניות החשובות ופורצות הדרך של המאה ה-20. בהדרכת שני ורנר.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור

10.10.17 שביל הצלמניות – מסע בהיסטוריה המצולמת של תל אביב. סיור בשקיעה
בסיור קסום זה נכיר את תל אביב של פעם דרך עיניו של הצלם רודי ויסנשטיין וסיפורה של צלמניית "פרי-אור" שקיימת עד היום ומתופעלת על ידי צאצאי המשפחה. בהדרכת מיכל מינסקי.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור
כתבתה של אתי אברמוב על הסיור "שביל הצלמניות" בעיתון ידיעות אחרונות בקישור

סוף שבוע נעים ומעניין לכולם, מחכים לראותכם בסיורים שלנו,
שני ורנר
וצוות Talking Art


לואיז בורז'ואה, אישה-בית, 1994

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן