fbpx
גלריה אלפרד
"אני הסתכלתי עלייך כשאת הסתכלת עליי", תערוכה קבוצתית, גלריה אלפרד

שנה חדשה ואמיצה , המלצות הסופ"ש 4-6.1.2018

אחרי שהתפזרו אדי חגיגות הסילבסטר, שבוע הפתיחות הראשון של השנה החדשה נותן לנו הזדמנות להתעמק באמנות טובה ורצינית, אמנות שלומדת את סביבתה ואינה מפחדת לפסוע באומץ למחוזות שאולי יסתיימו בכשלון, או יחשפו אמת שלא נעים לשמוע. מבחינתנו זו היא הדרך האידאלית להתחיל שנה – באומץ וללא פחד.
בגלריה הירקון 19 אוצר בועז ארד תערוכה שנושאה הוא מוזרות באמנות; בגלריה אלפרד מתעניינים דווקא בכשלון; במשכן האמנים המוצלח בהרצליה נפתחת תערוכתה של אפרת ויטל שחושפת שינויים חברתיים מטרידים בארה"ב; ולבסוף, קצת נחת בתערוכתו שובת הלב של סימון אדג'יאשווילי בגלריה רוטשילד.
בשבוע שעבר המלצנו לכם לסמן את התאריך ביומנים לקראת הסיור המיוחד שלנו בצפון הארץ אז הנה לכם כל הפרטים בקישור. שימו לב, הסיור מוגבל לקבוצה של 17 אורחים בלבד, כך שכדאי להזדרז ולהזמין מקום.
מאחלים שבוע טוב ושנה של התחלות חדשות ואמיצות
שני ורנר, וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"מוזרנידם" תערוכה קבוצתית. אוצר: בועז ארד
רק התחלנו את השנה וכבר יש לנו מועמד רציני לתואר השם הטוב ביותר לתערוכה לשנת 2018. "מוזרנידם" משחק המילים המבריק על מוזר ומודרניזם, היא עוד אחת בסדרה של תערוכות חתך נושאיות שאוצר בועז ארז בגלריה של המדרשה בירקון 19. ארד משתמש בידע העמוק שלו בשדה האמנות המקומי ובכלל ותערוכותיו חוקרות אותו לאורכו ולרוחבו. ניסיון העבר מעיד שאלה תערוכות מענגות ומשובחות ואם קוראים את רשימת המשתפים בתערוכה הנוכחית, זו לא עומדת להיות שונה מהן. לאחרונה התחילה בגלריה גם מסורת של רבי שיח על אמנות עכשווית ואנו ממליצים בחום להתעדכן בעמוד הפייסבוק של הגלריה לגבי מועדן של שיחות אלו שמהוות הזדמנות מצוינת לשמוע ואף להשתתף בשיח אמנותי ערני, עכשווי ופעיל.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 4.1, 20:00, גלריה המדרשה, הירקון 19, תל אביב. אירוע פייסבוק

"אני הסתכלתי עלייך כשאת הסתכלת עליי", תערוכה קבוצתית
בכל שנה בוחרת גלריה אלפרד נושא שיוביל את מערך התערוכות השנתי, והפעם עניינם ב"חזון וכישלון". ייתכן וזו בחירה מעט מדכאת לתמה שנתית, אבל באלפרד מאמינים כי הפתיחות לאפשרות של כישלון מפרה ומעודדת חופש יצירה אמתי.
בתערוכתם החדשה בגלריה, לקחו האמנים גידי גילעם (אמן הרחוב סניור ג'י), נעה גינזבורג וענת מרטקוביץ' את הסיכון שביצירה משותפת שלב אחד קדימה. בעבודה על שלושה מייצבים תלויי מקום השתמשו השלושה בטכניקה ייחודית, כל אחד מהאמנים יצר סקיצה למיצב אותו נתן לאמן אחר בקבוצה כדי שיממש אותו כראות עיניו. התוצאה היא תרגום הכוונה היצירתית של אמן אחד בכליו היצירתיים של אמן אחר והולדה של יצור היברידי ומסקרן ביותר. זוהי אינה הפעם הראשונה בה גילעם, גינזבורג ומרטקוביץ' עובדים יחד, זכורה לטובה תערוכתם "ראש" שהוצגה לפני שנתיים בגלריה גבירול.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 4.1, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"וויני, בת אמיתית", תערוכת יחיד לאפרת ויטל. אוצר: רן קסמי אילן
יש שיגידו שארה"ב עוברת את אחת השנים המוזרות והטעונות בתולדותיה. שינויי השלטון הביאו גם לשינוי חברתי קיצוני, ונראה ששדים ישנים של פערים גזעיים חוזרים לתמונה, הפצע הישן של מלחמת האזרחים האמריקאית החל לדמם שוב, וברחובות דרום ארה"ב צועדים כוחות הדוגלים בטוהר הגזע ולאומנות ומבקשים לשמר את סמליו של הדרום המורד מתקופת המלחמה ההיא. בשנת 2012, ימי הנשיא השחור הראשון אובמה, סיירה האמנית אפרת ויטל בעומק הדרום של ארה"ב. במשך למעלה משנה ביקרה באתרי מורשת של הצד המפסיד במלחמת האזרחים, פגשה אנשים, הקשיבה וצילמה. נקודת המבט החיצונית שלה אפשרה לויטל לצלול עמוק יותר מתחת לפני השטח ולחשוף אמיתות מטרידות ועוכרות שלווה. מה שנראה אז כשאריות של עולם הולך ונעלם התגלה בחלוף הזמן כסוג של נבואת זעם שהתפרצה לפני השטח בקול תרועה.
אירוע פתיחה: יום שבת, 6.1, 20:00, משכן האמנים, יודפת 7, הרצליה. אירוע פייסבוק

"סימטריה", תערוכת יחיד לסימון אדג'יאשווילי
נקנח את המלצות השבוע עם תערוכה רגועה יותר מהקודמות לה. ציוריו של אדג'יאשווילי הם בראש ובראשונה דוגמה לאיכויות ציור יוצאות מהכלל, ומעבר לכך יש בהם איזה שקט מופלא וחסר תקדים. סדרת הציורים החדשה שתוצג בגלריה רובה ככולה בפחם על נייר, הריאליזם בציור והגוון המונוכרומטי יוצרים אשליה צילומית. הדימויים עצמם הנם בעיקר תפנימים דומסטיים, ותמיד מאפיין אותם ניקיון מופתי, מדמויות, מחפצים. רק אור וצל הנשפכים בחללי הציור ויוצרים כאמור, את השקט המיוחד הזה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 4.1, 20:00, גלריה רוטשילד, רח' יהודה הלוי 48, תל אביב. אתר הגלריה

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן