fbpx
אלכס פרפורי
אלכס פרפורי, יריד הפרינטים, מעבדת הצילום רֵעַ

תהליך, המלצות הסופ"ש 29.11-1.12

השבוע בתערוכות המומלצות שלנו תהליך העבודה הוא מרכז העניינים. לאו דווקא התוצר המוגמר, כי אם חשיפה של אמצעי הייצור, של אחורי הקלעים, ושל שיטות כאלה ואחרות להשראה ויצירה.
בגלריה חזי כהן האמנים בועז ברקני ואברהם קריצמן מציגים – לראשונה בתערוכה זוגית – עבודות אמנות רגישות ופואטיות שמצביעות על הג'סטה והמקום בהם נעשו; במוזיאון תל אביב תערוכה קבוצתית שמתרכזת במגבלות שאמנים שמים לעצמם בכוונה תחילה.
בפינת הבונוס, מפגש נוסף בסדרת הרצאות החורף שלנו והפעם בנושא של שקרים ואמיתות באמנות; וגם יריד הפרינטים של מעבדת הצילום רֵעַ חוזר בפעם השלישית ומציע צילום עכשווי עד הבית.

מאחלים לכולנו סופ"ש יצירתי ונעים,
שני ורנר וצוות Talking Art

"העץ M" תערוכה זוגית של בועז ברקני ואברהם קריצמן. אוצרת: עפרה חרנ"ם
העץ M היא תערוכתם המשותפת הראשונה של שני אמנים שאנחנו מאוד אוהבים. בועז ברקני ואברהם קריצמן הם אמנים של תהליכים – כאלה שמעדיפים להקדיש את עצמם לפעולה אמנותית שקדנית על פני השגת תוצר מלוטש ומלוקק. למזלנו, במקרה שלהם התוצאה של תהליכים אלו מסתכמת פעמים רבות בעבודות אמנות פואטיות ומרגשות. ברקני יוצר ציורי שמן ליריים ומלאי הבעה שמדגישים את התנועה הציורית באמצעות הקו והכתם. קריצמן משוטט באתרים בעלי משמעות היסטורית ברחבי העולם ואז מרכיב אלמנטים מהם לכדי ציורים, הדפסים ופסלים שעוברים תהליך של הפשטה שמתרחקת מתיעוד פשוט. במסגרת התערוכה הם מציגים לצד עבודות של כל אחד מהם גם עבודות שעבדו עליהן במשותף. בעידן של תוצרי אינסטנט מכווני אינסטגרם, מרענן ומרגש לחוות את עבודתם של אמנים שבוחרים בדרך אחרת.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 29.11, 20:00, גלריה חזי כהן, רחוב וולפסון 54, תל אביב. אירוע פייסבוק

"קוד נגד קוד", תערוכה קבוצתית. אוצרת: אירית הדר
יש איזו תפיסה רווחת לגבי אמנות, דימוי שנוצר לנו בראש – של חופש מוחלט, כאילו אמנים הם נשמות חופשיות ויצירתיות העושות ככל העולה על רוחן בשדה אינסופי של אפשרויות. אבל כשמסתכלים יותר לעומק (והסתכלות לעומק על אמנות זה קצת הדבר שלנו) מגלים שאמנות טובה ורצינית, הרבה פעמים היא דווקא תוצר של מגבלות ומשמעת קפדנית. "הצורך הוא אבי ההמצאה", כך אומרים, והתערוכה החדשה במוזיאון תל אביב סוקרת מה קורה כשאמנים ואמניות יוצרים לעצמם את המגבלה והצורך בכדי להגיע אל המצאותיהם היצירתיות. באמצעות יצירה של סדרת חוקים לפני תחילת העבודה משיגים לעצמם האמנים חופש רדיקלי מסוג חדש – חופש מהצורך בחיפוש אחר קול אישי ומקוריות. החופש פשוט ליצור.
באותו הערב תפתח במוזיאון תל אביב גם תערוכתו של האמן הבינלאומי לוריס גראו "הדב הנרגן"
אירוע פתיחה: יום חמישי, 29.11, 20:30, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

"העץ M" תערוכה זוגית של בועז ברקני ואברהם קריצמן, מראה הצבה, גלריה חזי כהן

חדש! תכנית מפגשים במתכונת חורפית הבוחנת נושאים שונים בתולדות האמנות ומשלבת הרצאה ומפגש עם בכירי האמנים ואנשי המקצוע בישראל
14.12.18 "אמנות בין בדיה למציאות" הרצאה ומפגש עם האמן תמיר צדוק
"סרטו המבריק של תמיר צדוק תעלת עזה (2010) מדמה את פתרון הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים בהתנתקות רצועת עזה ממדינת ישראל בעקבות רעידת אדמה בדיונית שהפכה את עזה לאי משגשג ופורח" (מתוך נימוקי השופטים לזכייה בפרס אמן צעיר של משרד התרבות 2010). בכך, צדוק מערב בין מציאות לבדיה, בין פוליטיקה לפואטיקה. בעידן שבו כוכב של תכנית ראליטי מכהן כנשיא ארה"ב נדמה כי טשטוש הגבולות בין מציאות לבדיה מקבל משנה תוקף גדול במיוחד. בהרצאה נתייחס למקרים מתוקשרים בהם אמנים טשטשו הגבולות הללו.
המפגש כולל הרצאה מפי יונתן אולמן, מפגש בסטודיו של האמן תמיר צדוק, וכיבוד קל.
כל הפרטים ורכישת כרטיסים בקישור, לפרטים נוספים על התכנית המלאה בקישור

יריד הפרינטים השלישי של מעבדת הצילום רֵעַ
יריד הפרינטים של בית המלאכה לצילום "רֵעַ" נכנס כבר לשנתו השלישית ומסתמן כמסורת כיפית במיוחד. אפשר להתרשם מההיצע באתר היריד ולהתחדש במהדורה מיוחדת הביתה של הצלם או הצלמת החביבים עליכם. בית המלאכה עובד עם כמה מהשמות המרכזיים ביותר של הצילום הישראלי, וגם אם לא קונים שום דבר, היריד הוא הזדמנות טובה לראות בדיוק מה התחדש בעולם הצילום המקומי העכשווי.
היריד יתקיים בימים:
חמישי 29.11, 23:00 – 18:00, שישי 30.11, 16:00 – 10:00, שבת 1.12, 21:00 – 12:00, לבונטין 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

אפרת קליפשטיין, מתוך התערוכה "קוד נגד קוד", מוזיאון תל אביב

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן