fbpx
חן כהן בת ים
חן כהן, מתוך התערוכה "המאמינים", מוזיאון בת ים

בוחרים באמנות, המלצות הסופ"ש 11-13.4

ההמלצות האלה נכתבות לפני הבחירות אך יפורסמו לאחריהן, ויהיו אשר יהיו התוצאות בקלפי – אנחנו תמיד בוחרים באמנות, בתרבות וביצירה המקומית. דווקא בימים שבהם "החיים עצמם" מאיימים להטביע אותנו בגלים עכורים של תעמולה וצעקנות, מודגש עוד יותר הצורך בקיומו של שיח מעמיק, מכבד ומושכל על מה שלעתים קרובות כל כך נדחק לקרן זווית כאילו היה מותרות – האמנות. וזו היא הבטחת הבחירות שלנו לכם: לא נפסיק להתבונן, להקשיב ולדבר אמנות.
תערוכות ואירועי השבוע חוגגים את כוחה של האמנות ואנחנו חוגגים איתם: במוזיאון בת ים חותמת האוצרת הראשית את טרילוגיית תערוכות פתיחת כהונתה עם תערוכה העומדת על הקשר בין אמונה לאמנות; בקריית טבעון התארגנות אזרחית מקומית מקיימת זו השנה השלישית פסטיבל תרבות מפוצץ אירועים ומעורר השראה; ובגלריה מאיה מציג רון ברטוש הבלתי נלאה את עבודתו של המאסטר צבי מאירוביץ' שדבק באמנות גם כשגופו בגד בו.
שיהיה לנו סוף שבוע של שקט אחרי הסערה,
שני ורנר וצוות Talking Art

"המאמינים", תערוכה קבוצתית. אוצרת: הילה כהן-שניידרמן
המילים "אמנות" ו-"אמונה" חולקות שורש לשוני זהה וכנראה שלא לחינם, כי בין השתיים קיים קשר בלתי ניתן להפרדה. אמנות, גם החילונית והעכשווית ביותר, אינה יכולה להתקיים ללא אמונה – אמונה של האמן או האמנית בדרכם ובצעידה בדרך החתחתים שהיא יצירת עבודות אמנות לאורך זמן; ואמונה של קהל הצופים בכוחה של האמנות לגעת וליצור שינוי. התערוכה אוספת מקבץ אמנים חוצה דורות אשר כולם מבקשים לבחון ולהתחבר בדרכם לשורש הקשר הזה. אפשר לקרוא את טרילוגיית התערוכות במוזיאון בת ים שהחלה עם "שפע", המשיכה עם "עידן חדש" ונחתמת כעת עם "המאמינים", כסוג של מניפסט פתיחה של האוצרת החדשה יחסית הילה כהן-שניידרמן לקראת המשך פעילותה במוזיאון. שלושת התערוכות מציגות חזון שמעורה היטב בעכשווי, אך לא מוותר על חיבור עמוק להיסטוריה ובנוסף גם לא מתבייש להשיב את האלמנט הרוחני אל מרכז השיח האמנותי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 11.4, 20:00, מוזיאון בת ים, סטרומה 6, תל אביב.  אירוע פייסבוק

דבורה כהן, "מטוס נוחת בחוף הכלבים", מתוך "פסטיבל שייך אבריק 3", קריית טבעון

"פסטיבל שייך אבריק 3", פסטיבל תרבות אזרחי בקריית טבעון
אפרופו אמונה באמנות, האם יש משהו שזועק אמונה בכוחה של האמנות יותר מהתארגנות אזרחית עצמאית להקמת פסטיבל תרבות בישוב קטן מחוץ למרכזי היצירה המקומיים? פסטיבל שייך אבריק הוא עוף מוזר ומרגש בנוף התרבותי הישראלי. יוזמה שקמה בצורה אורגנית וספונטנית מתוך רצון וצורך של התושבים והפכה לאירוע שנמשך סוף שבוע שלם ומארח כ-700 (!) אירועים שונים ומשונים: תערוכות במחסנים והצגות במערות, סדנאות ביער והרצאות על הדשא ועוד ועוד. הכל נעשה בהתנדבות ומוצע בחינם ותושבי המקום מציעים לינה, מזון ביתי והסעות (חלקן בתשלום) סוג של וודסטוק פוגש את ברנינג מן בגרסה מקומית צפונית. ומה שהכי יפה הוא שזוהי כבר שנתו השלישית של הפסטיבל הזה וזה כבר סוג של נס. אין לנו סיכוי לכסות שבריר מהשפע המטורף של האירועים בפסטיבל הזה, אז מומלץ מאוד לבדוק את התוכנייה והאתר. קחו לכם את סוף השבוע של אחרי הבחירות, יהיו תוצאותיהן אשר יהיו, וצאו לצפון להתאושש במנה מרוכזת של תרבות ויצירה אזרחית שורשית.
הפסטיבל יתקיים ברחבי קריית טבעון 10-13.4. אירוע פייסבוק   תוכניית האירועים   אתר הפסטיבל

"ציורים ביד ימין וביד שמאל", תערוכת יחיד של צבי מאירוביץ'. אוצר: רון ברטוֹש
כן אנחנו מודים, רון ברטוש מופיע הרבה במדורינו הצנוע, אבל זו לא אשמתנו שנראה שהאוצר הצעיר ויתר על שינה, אכילה וסדרות בנטפליקס לטובת אצירת תערוכה אחרי תערוכה לאולד מאסטרז של האמנות הישראלית. פרויקט העל הזה של ברטוש, משיב לגדולי העבר את הכבוד המגיע להם ומאפשר להם שיח פורה עם אמני וחובבי האמנות של ההווה. בגלריה מאיה תפתח תערוכה חדשה לצייר צבי מאירוביץ' שנחשב לאחד מאבות הציור המופשט הישראלי. התערוכה תתמקד ברגע מרתק ביצירתו – המעבר לציור ביד שמאל בעקבות שבץ מוחי שהותיר אותו משותק בצד הימני של גופו. הדבקות הזו ביצירה כנגד הנסיבות היא לא רק מעוררת השראה, אלא גם מאירה מזווית שונה את עיסוקו של מאירוביץ' בהפשטה, יהדות ורוח.
באותו ערב יפתח בגלריה קיר אמן של גלעד אפרת
אירוע פתיחה: יום חמישי, 11.4, 20:00, גלריה מאיה, שביל המרץ 2, תל אביב.  אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: Talking Art

צבי מאירוביץ', מתוך התערוכה "ציורים ביד ימין וביד שמאל", גלריה מאיה, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן