fbpx
מאקוטו פוג'ימורה

המלצות אמנות למטיילים בצפון

בתמונה למעלה: "היופי שבדממה" תערוכת יחיד למאקוטו פוג'ימורה, מוזיאון טיקוטין, חיפה

החופש הגדול בפתח ועמו עונת הטיולים, וחיפוש האטרקציות באופן כללי. כל כמה שהצפון קריר (אולי?) מעט יותר מאזורים אחרים, מפלט ממוזג הוא תמיד יעד נכסף, ואם אפשר לשלב זאת עם אמנות טובה – אז אנחנו הכי בעד. זאת גם הזדמנות טובה להיחשף לכמה ממרכזי האמנות המעניינים והטובים בארץ, אשר נוטים לפעמים להישכח ולו רק מעצם ריחוקם מהמרכז.
שני ורנר ריכזה עבורכם כמה תערוכות מומלצות במיוחד ששווה לנסוע רק בשבילן, ואם אתם כבר באזור – אז על אחת כמה וכמה:

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"היופי שבדממה" תערוכת יחיד למאקוטו פוג'ימורה, אוצרת: ד"ר אילנה זינגר בליין
את האמן היפני-אמריקאי מאקוטו פוג'ימורה יצא לי לפגוש כמה פעמים בביקוריו בארץ, ונדמה שהציורים שלו הם בדיוק הגילום של האופי השקט והחיובי שלו. פוג'ימורה משתמש בטכניקות ובחומרים הלקוחים ממסורת הציור היפני, ובעיקר זה ששימש לעיטור מסכים מתקפלים ודלתות הזזה. את הנושאים המסורתיים הלקוחים בדרך כלל מהטבע, החליף פוג'ימורה בציור מופשט, אך שרוח הטבע נוכחת בו עדיין. מדובר על ציורים גדולי ממדים, בעלי צבעוניות כובשת המשלבת גם עיטורים בעלי זהב ופיגמנטים אורגניים. אכן יכול להיות יופי רב בדממה, ויופי זה נוכח בציורים ובריק הלבן אשר הופך להיות חלק אינטגרלי ולא מאיים בהם.
מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, שד' הנשיא 89, חיפה. התערוכה מוצגת עד 15.7.18
אתר התערוכה, ראיון מצולם עם פוג'ימורה על התערוכה


"חזרו אחריי" תערוכת יחיד לכרם נאטור, הגלריה לאמנות אום אל פאחם

"חזרו אחריי" תערוכת יחיד לכרם נאטור, אוצרת: אירנה גורדון
כרם נאטור הוא דוגמא מצוינת למה שאני מכנה "מטאור" בשמי האמנות הישראלים. רק סיים את לימודי התואר השני בשנה שעברה, וכבר מיוצג על ידי גלריה רוזנפלד, ומציג בתערוכות רבות כל כך, נדמה שהשם שלו בכל מקום. זה לא בכדי, יש משהו שובה לב, אינטימי ומוכר בעבודות שלו, ובנוסף – מלא הומור עצמי, ובכלל. נאטור מזוהה בעיקר בשל האיורים הדיגיטליים שלו, המבוססים על צילומי דיוקן עצמי שלו, בדרך כלל בעירום ובסיטואציות הזויות על סף הסוריאליזם. עם זאת, עבודות הוידאו של נאטור חכמות לא פחות, ובתערוכה החדשה הוא יציג שלוש עבודות חדשות שנוצרו במיוחד עבור התצוגה בגלריה באום אל פאחם.
התערוכה הנה חלק ממקבץ תערוכות חדשות ולצדה יוצגו: תערוכות יחיד של פואד אגבאריה, סנא פרח-בשארה ובותינה אבו מלחם. כמו כן לצד התערוכות יוצגו שתי עבודות וידיאו של האמנים המעולים ראפת חטאב וראידה אדון.
פתיחה ביום שבת 30.6, הגלריה לאמנות אום אל פחם. מומלץ להתעדכן בשעות הפעילות באתר הגלריה בקישור

"ציור לילה", תערוכת יחיד למרים כבסה. אוצרת: סמדר קרן
מרים כבסה הנה אחת מהאמניות הישראליות החשובות בקאנון המקומי, מי שייצגה את ישראל בביאנלה בוונציה כשהייתה בת 31 בלבד. במהלך הקריירה הארוכה והמעניינת שלה חוקרת כבסה את הציור עצמו, את הפעולות המחוללות אותו, את אופיו, את השפעתו על הצופה, וכמובן – את השפעתו עליה עצמה. בהתאמה, לא ניתן לנתק את הציור של כבסה מתהליך הפעולה הציורית, אשר ברוב המקרים נדמה לתנועת מחול, מהפנטת כמעט. גופה של האמנית הופך להיות המכחול, הוא נטבל בצבע, נטמע במצע ומשאיר את עקבותיו. מפתיע לגלות שרק כעת, לראשונה, מערבת כבסה "אורחים" בפעולת הציור. לצורך תערוכתה החדשה התארחו הבמאי נעם בן אז"ר וקבוצת שחקניות/ים אשר פעלו יחד על מצע הציור ויצרו למעשה ציור משותף. תנועתם מתערבבת זו בזו ונוצר מעין מחול שדים שעקבותיו על הקנבס גדול הממדים.
מוזיאון בית אורי ורמי נחושתן, קיבוץ אשדות יעקב מאוחד. התערוכה מוצגת עד 18.8.18


"ציור לילה", תערוכת יחיד למרים כבסה. מוזיאון בית אורי ורמי נחושתן, קיבוץ אשדות יעקב מאוחד

"המצב האישי: רווקה". תערוכת יחיד של ורד נסים. אוצר: ניר הרמט
ורד נסים היא סוג של פלא באמנות העכשווית בארץ, העבודות השנונות שלה קושרות אותה למסורת של אמניות ישראליות שעסקו באומץ רב בנושאים של נשיות, מגדר, פער מעמדי ועוד. מה שמיוחד אצל נסים הוא שהיא מצליחה להישאר קשורה למסורת הזו, ובה בעת להביא אותה לשפה עכשווית ורלוונטית כתמיד. נסים לא מנסה להסתיר את שורשיה, את עובדת היותה אישה מזרחית או את המעמד הסוציו-אקונומי ממנו היא מגיעה, להיפך – היא חוגגת את התכונות האלה בעבודות ישירות ובלתי מתנצלות. בתערוכתה החדשה מרחיקה נסים עד עפולה ומתמודדת עם הנושא של רווקות נשית. נסים החליטה לפנות לנשים עצמן, קבוצה של רווקות המתגוררות בעפולה, ולשוחח איתן על חייהן. לאחר סדרה ארוכה של מפגשים, שיחות, צילומים והקלטות, שנמשכה כשנתיים יצרה האמנית בשיתוף עם הנשים סוג של "פרשנות אמנותית" לחוויה של אישה רווקה בפריפריה.
הגלריה העירונית לאמנות, חטיבה תשע 15, עפולה.

מאחלים לכולכם קיץ קריר ושופע בטיולים מהנים ובעיקר אמנות מצוינת,
שני ורנר, וצוות Talking Art


"המצב האישי: רווקה". תערוכת יחיד של ורד נסים. הגלריה העירונית לאמנות, עפולה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן