fbpx
אלעד רוזן
אלעד רוזן, תערוכת יחיד בגלריה רוזנפלד, תל אביב

זמן מקום, המלצות הסופ"ש 14-16.11

נכון לזמן כתיבת שורות אלה לא ברור כל כך לאן יתפתח המצב הביטחוני. אנחנו כמובן מתפללים שהכל יירגע בקרוב ויבוא שקט על כל חברינו היכן שלא יהיו. בכל אופן, אנו מצרפים בינתיים את ההמלצות שלנו לסוף השבוע הקרוב. הלוואי והכל ייפתח כפי שמתוכנן, כי אמנות טובה חייבת להמשיך ולפעום, בכל מצב.

בין התערוכות בהמלצות השבוע ישנן כאלה העוסקות במרחב ובזמן בצורה יצירתית. אם באמצעות פרשנות אמנותית על המרחב העוטף אותנו ביום יום ואם באמצעות שימוש לא שגרתי במשאבי המקום והזמן העומדים לרשותה של הגלריה בכדי לשבור את השטאנץ המוכר של תערוכה. נראה שאנחנו שבים שוב ושוב לעיסוק באלמנטים האלה של זמן ומרחב, זה לא כל כך מפתיע בתקופה שבה קצב החיים הולך ומתגבר ולעומת זאת מרחב המחייה שלנו הולך ומצטמצם, או לפחות עומד במבחן תמיד.
בגלריה רוזנפלד מציג מדריכנו המהולל אלעד רוזן תערוכת ציור חדשה המסמנת כיוון חדש בעבודתו; בגלריה נולובז מציגים תערוכה תמציתית ומרוכזת לרועי אלטר לסוף שבוע אחד גדוש באירועים; ובגלריה באצטדיון טדי בירושלים תערוכה קבוצתית העוסקת בהיבטים השונים של המרחב וההתמצאות בו.
לסיום שמחים לעדכן כי נותרו מקומות בודדים לסיור בפריז. לא לפספס!

מאחלים לכם סופ"ש עם כל הספייס שאתם צריכים,
שני ורנר וצוות Talking Art

"יותר מדי מאוחר מדי", תערוכת יחיד של אלעד רוזן. אוצרת: מיה פרנקל טנא
יש לנו הרבה סיבות לחגוג השבוע – ההרשמה לסיורי שבוע האיור החלה והיא מתקדמת במהירות, התוכנית השנתית על שש (!) הקבוצות שלה החלה וכמו תמיד היא מפגש אנושי ואמנותי מרגש ומסעיר. אבל קוראינו הנאמנים כבר יודעים שאחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים לחגוג זה את יצירתם של מדריכינו המהוללים העוסקים באמנות בעצמם. קראו לזה גאווה משפחתית. השבוע פותח אלעד רוזן, אחד ממדריכינו הוותיקים ביותר, תערוכה בגלריית הבית שלו – רוזנפלד אשר בקריית המלאכה. אלעד כבר ידוע למדי בציורי האקריליק הגדולים והצבעוניים שלו המציגים דמויות גרוטסקיות וסצנות אבסורדיות (מה יש לו מתותים עוד לא לגמרי הבנו). הצצה מקדימה שקיבלנו לסטודיו שלו במהלך העבודה על התערוכה חושפת כיוון חדש בעבודה לאזור קולאז'י ופראי עוד יותר, תוך כדי חשיפה של ארכיון הדימויים איתו הוא עובד וממנו הוא שואב השראה. כמו ההורים הגאים שאנחנו, ממליצים בחום לבוא לשמוח בפתיחה, או לבקר באחד מסופי השבוע ולתפוס את אלעד לדיבור צפוף. תגידו שאנחנו שלחנו אתכם.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.11, 20:00, גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

"העסק מתקדם" תערוכת יחיד של רועי אלטר
אנחנו כותבים פה הרבה על הפוטנציאל המהפכני (כן כן) הקיים בגלריות השיתופיות. הפוטנציאל הזה נעוץ בניצול של הפלטפורמה של גלריה ללא קשר לשיקולים של כלכלה ושוק. באמצעות מבט מחודש בחלל הגלריה אפשר גם לשקול מחדש את מושג התערוכה עצמו (מהפכני, כבר אמרנו). אמנים רבים מכירים את התופעה: פתיחת תערוכה מרגשת ומרובת מבקרים, יין זול ונשנושים ואחריה חודש של שממה שבה בקושי מגיעים מבקרים לתערוכה והאמן או האמנית שגויסו לשמור על הגלריה בשעות הפתיחה, יושבים לבד עם עבודותיהם. במקום זה, מתחיל להתפתח הקונספט של "פופ אפ" או "תערוכת קפסולה". לא עוד חודש של דממת אלחוט, אלא סוף שבוע גדוש באירועים, אשר לצד העבודות עצמן, יהפכו את התערוכה לחוויה כוללנית וטוטאלית יותר. ההתמקדות בתערוכות קצרות יותר מאפשר לגלריה גם להכניס אמנים רבים הרבה יותר למחזור התערוכות השנתי ובכך לממש את החזון שלשמו קמו – לחשוף אמנות מקומית לקהל הרחב. בסוף השבוע הקרוב תפתח ותיסגר תערוכתו של רועי אלטר בגלריה נולובז. בתערוכה יוצגו עבודות פיסול, ציור ו-וידאו של אלטר מהשנה האחרונה ובנוסף לפתיחה החגיגית ביום חמישי יתקיימו בשישי ובשבת גם הופעות מוזיקה. עסקת חבילה שווה במיוחד.
עוד עניין בהקשר לתערוכה הזו היא העובדה שאלטר גם כותב על אמנות בעיתון "הארץ", ואז מעניין לראות את האמנות של מבקר האמנות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.11, 20:00, גלריה נולובז, רחוב זבולון 19, תל אביב. אירוע פייסבוק

רועי אלטר, תערוכת יחיד בגלריה נולובז, תל אביב

"דיסאוריינטציה", תערוכה קבוצתית. אוצרת: אירנה גורדון
דיסאוריינטציה היא מצב של חוסר התמצאות במרחב. שמתם לב שבתוך המילה הזו מסתתרת גם המילה "אוריינט"? או המזרח שהוא המרחב המקומי, זה שההתמצאות וההשתלבות בו, או ליתר דיוק אי ההתמצאות וההשתלבות בו היא הדרמה השלטת בחיים פה. על המתח הטמון במשחק המילים הלכאורה תמים הזה נשענת התערוכה החדשה בגלריה האצטדיון טדי. הגלריה הייחודית הזו ממוקמת במעמקי האצטדיון, מה שיוצר איזה ניתוק שלה מהמרקם העירוני הירושלמי, שרובו ככולו מאבק על הגדרות מרחביות. דווקא בשל כך, הגלריה היא בחירה אידאלית להציג תערוכה העוסקת במקום ובמרחב על היבטיהם השונים – המקודש, היומיומי והבטחוני. אחת לכמה שבועות אנחנו ממליצים כאן על תערוכה העוסקת בנושאים האלה – של מרחב וזהות. נראה שבמקום כמו שלנו, שההגדרות על גבולותיו ועל השימושים השונים שניתן לעשות במרחב הציבורי הם נושאים לויכוחים ערים בארוחת שישי במקרה הטוב ושפיכות דמים במקרה הרע, אין מנוס מעיסוק בנושאים אלו בעתיד הנראה לעין.
בהשתתפות: יעל בורשטיין, רן סלוין, דניאל פלאי, נירה פרג, פז שר, אסתר שניידר
אירוע פתיחה: יום שישי, 15.11, 11:00, הגלריה החדשה טדי, שער 22, ירושלים. אירוע פייסבוק

מקומות אחרונים לסיור "פריז של ז'וזף דדון"
11-15.12.19 " חמישה ימים של אמנות עכשווית בפריז
הסיור "פריז של ז'וזף דדון" הוא מסע של חמישה ימים בהדרכת האמן הישראלי-צרפתי שיראה לנו את פריז שלו. נצא בעקבות התערוכות הטובות ביותר בעיר, סדנאות האמנים, האוכל, בתי הקפה הקטנים והלא תיירותיים, חנויות של צבע, בוטיקים של קרמיקה ועוד ועוד.
רגע לפני סוף השנה, זו עונה נהדרת לאמנות בפריז ובכל המוזיאונים והגלריות מוצגות תערוכות של האמנים הבולטים ביותר באמנות העכשווית העולמית.
תכנית הסיור המלאה בקישור
השאירו פרטים בקישור ונחזור אליכם

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

פז שר, מתוך התערוכה "דיסאוריינטציה", הגלריה החדשה באיצטדיו טדי, ירושלים

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן