fbpx

כמו שהטבע (האנושי) רגיל. המלצות הסופ"ש 22-24.12.16

%d7%90%d7%a1%d7%a3-%d7%a8%d7%95%d7%aa%d7%9d-%d7%92%d7%9c%d7%a8%d7%99%d7%94-%d7%90%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%93
אסף רותם, מתוך התערוכה "אני ואתה", גלריה אלפרד

סוף שבוע מעניין ומרגש לפנינו. שלוש תערוכות שונות כל כך זו מזו, ומרתקות כל אחת בצורתה. בסוף השבוע הקרוב תוכלו ליהנות מפתיחת תערוכתו של האמן יוצא הדופן והמצמרר רוג'ר באלן (דרום אפריקה) שיציג צילומים ועבודת וידאו חדשה בגלריה זימאק. תערוכה קבוצתית בנושא ה"זירה" תוצג בגלריה טדי, ממש תחת זירת האצטדיון בירושלים; ותערוכה זוגית עדינה ומרגשת המחברת בין אמן ותיק לצעיר, ולטרגדיית מותו המוקדם מדי.
בנוסף, יש הטבה מיוחדת לחברים שלנו כחלק משיתוף פעולה חדש עם "בית לאמנות ישראלית". סקרנים? כל ההמלצות בהמשך.
עריכה ותוכן: שני ורנר

רוצים לקבל את כל ההמלצות ישירות למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו, בקישור

"תיאטרון ההתגלויות", תערוכת יחיד לרוג׳ר באלן. אוצר: ירון הרמתי
זו ללא ספק התערוכה שאני הכי מצפה לה. האמן הדרום אפריקאי רוג'ר באלן חוזר לישראל (לאחר תערוכתו שהוצגה במוזיאון תל אביב בשנת 2012). באלן מזוהה בשפה האסתטית הקשוחה, המורבידית, האפלה והמטרידה שלו, בעזרתה הוא עוקב אחר שולי החברה בדרום אפריקה; הוא משלב עבודת ציור וארט כמעין תפאורות לצילום הדיוקנאות המוזרים שלו. בתערוכה החדשה יוצגו צילומים רבים, עבודת וידאו חדשה (!) ותהיה גם השקה של ספר אמן חדש.
אירוע פתיחה: חמישי 22.12.16, בשעה 20:00. גלריה זימאק, ה' באייר, 68, תל אביב
שיח גלריה: שישי 23.12.16, בשעה 12:00
אירוע פייסבוק

"זירה", תערוכה קבוצתית. אוצרת: כרמית בלומנזון
משהו מעניין קורה לאחרונה בירושלים, וסצנת האמנות העכשווית בעיר תופסת תאוצה, סוף סוף. בין היתר, נפתחה גלריה "טדי" הממוקמת באופן מפתיע מתחת לאצטדיון הכדורגל. התערוכה החדשה מגיבה למיקום יוצא דופן זה ויוצאת מתוך מושג ה"זירה" אשר מקבל משמעויות רחבות ומגוונות בתקופות שונות, וכפי שמקטלגת זאת האוצרת כזירת התרחשות, זירה ספורטיבית וזירה לפעילות או עניין ספציפיים. עשרה אמנים עכשוויים הפועלים במדיומים שונים מגיבים לנושא אם במישרין או בעקיפין.
אירוע פתיחה: שישי, 23.12.16 בשעה 12:30. אצטדיון טדי, שער 22, ירושלים
אירוע פייסבוק

"אני ואתה", תערוכה זוגית לאסד עזי ואסף רותם ז"ל. אוצרת: ג'ניפר בלוך
מכון אלפרד הגדירו את שנת העשייה של 2016 כסובבת סביב מושג "האנושי", התערוכה העשירית שתחתום את שנה זו, עוסקת באופן טבעי – במוות. אסד עזי יציג סדרת דיוקנאות של אנשים שהכיר ואינם עוד בחיים. הדיוקנאות הקטנים מצוירים על דפי לוח שנה כעדות לזמן החולף ולארעיות החיים. באחד מציוריו צייר את אסף רותם, אמן צעיר ששם קץ לחייו לפני מספר חודשים. לצד ציוריו של עזי, יוצגו העבודות של רותם, ציורים אקספרסיביים, דשנים ומלאי חיים בהם הוא מתעד את עולם האמנות הישראלי, ובעיקר אמנים ומבקרים בפתיחות של תערוכות. הצימוד בין האמנים, בין מורה לתלמיד, בין בוגר לצעיר, בין חי למת, עשוי להיות מרגש מאוד ומעורר מחשבה.
אירוע פתיחה: חמישי 22.12.16, בשעה 20:00. גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב
אירוע פייסבוק

כאן אצלנו ב Talking Art אנו עוסקים במרץ בשלל חידושים ופעילויות מרגשות. השנה צפויים לנו חמישה סיורים לאירופה, הרצאות חדשות, ושיתופי פעולה מעניינים. סיורי "שישי קולטורה" גם הם עוברים שינוי ובחודש הקרוב יעבירו אותם שניים מהמדריכים החדשים שלנו. כל הפרטים על כך בהמשך, ובינתיים אתם מוזמנים להכיר את הצוות המורחב שלנו. בקישור הבא

החברים שלנו נהנים יותר!
במסגרת שיתופי הפעולה החדשים, נוצר קשר מעניין מאוד עם "בית לאמנות ישראלית", בית ספר ללימודים עיוניים, וזירת מחשבה ויצירה תוססת ומרתקת. לקוראים של מדור זה אנו מציעים הפתעה מעולה במיוחד – 10% הנחה להרשמה לאחד מהקורסים הבאים שייפתחו בסמסטר הקרוב:
"רישום פורץ גבולות" בהנחיית ניבי אלרואי
אמנות פלסטינית בהנחיית ד”ר חוסני אלח’טיב שחאדה
הקורסים בני 12 מפגשים. צרו קשר בקישור הבא, וכתבו שהגעתם דרכנו. ההנאה מובטחת.

 

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן