fbpx
פמלה לוי
מתוך התערוכה "הדפסים", תערוכת יחיד של פמלה לוי

לא המובן מאליו, המלצות הסופ"ש 15-17.3.2018

יש תערוכות שכוחן בישירות שלהן, הן תוקפות את הנושא חזיתית ומגישות לנו אותו על מגש של כסף. התערוכות בהמלצות השבוע בוחרות דווקאבדרך החלופית, הארוכה והמורכבת יותר:
תערוכת הדפסים מינורית של פמלה לוי משלימה את הרטרוספקטיבה המרשימה המוצגת כעת במוזיאון תל אביב; בגלריה קו 16 שבמתנ"ס נווה אליעזר אמנים עכשוויים מגיבים לעבודות נשכחות של תומרקין המוצגות דרך קבע על קירות המתנ"ס ובתורן מתייחסות לציורים של ואן גוך; ובגלריה של בית הספר בסיס מציגה מורן קליגר רישומים של קרובינו הרחוקים קופי אדם אשר מציבים לנו מראה על עצמנו והקירבה שלנו אל הפראי.
ולסיום יש לנו גם בונוס יפואי ויפה מאוד בשבילכם!
מקווים שיהיה סופ"ש מעולה, שני ורנר וצוות Talking Art

"הדפסים", תערוכת יחיד של פמלה לוי
לפני כמה שבועות נפתחה במוזיאון תל אביב תערוכתה המעולה של האמנית המנוחה פמלה לוי. המלצנו עליה אז ואנחנו ממליצים עליה היום. הציורים והקולאז'ים גדולי המימדים שיצרה לוי בקריירה הקצרה מדי, אך העשירה שלה הם עוצמתיים, מעוררי מחשבה ויפהפיים.
הרבה פעמים במקביל לתערוכות מוזיאליות בסדר גודל כזה, נפתחות מחוץ למוזיאון תערוכות לווין בהן מוצגות עבודות פחות מוכרות, או במדיומים אחרים של האמן/ית. זה מאפשר מבט רחב יותר על יצירתו של אמן בתקופות שונות, וכן רכישה של עבודות במחירים נגישים יותר. לשמחתנו, השבוע נפתחת תערוכה כזו של הדפסים ועבודות מוקדמות יותר של פמלה לוי. לוי הייתה אחת הציירות המשובחות שעבדו כאן, ותערוכת ההדפסים הזו היא מהלך משלים מתבקש וראוי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.3, 19:00, הרצל 142 קומה 2, תל אביב
התערוכה פתוחה בסוף השבוע חמישי–שבת בלבד. שעות פעילות: שישי 10:00-15:00, שבת 10:00-21:00
ביום שבת בשעה 12:00 יתקיים שיח בתערוכה בהשתתפות: דר׳ טל דקל חוקרת אמנות ומגדר, איתמר לוי פסיכואנליטיקאי וחוקר אמנות והאמנית מיכל הימן

"כניסה חופשית", תערוכה קבוצתית. אוצרת: קרני ברזילי
כבר ציינו לטובה את הפעילות של קרני ברזילי – אוצרת גלריה קו 16 הממוקמת במתנ"ס נווה אליעזר, מאז נכנסה לתפקיד. הפעם, הזמינה האוצרת קבוצה של אמנים להגיב לעבודות מאת אחד המאסטרים של האמנות הישראלית – יגאל תומרקין. העבודות הגיעו למתנ"ס בנסיבות מסתוריות לפני כעשר שנים ומאז הן תלויות שם בחלל הציבורי, כמעט נעלמות בתוך שלל השילוט, המודעות והפוסטרים על הקירות.
עבודותיו של תומרקין מתייחסות לעבודותיו של מאסטר אחר, אולי ה-אמן בה' הידיעה – ואן גוך, ומשתמשות בדימויים מוכרים מתוך עולם הציורים שלו, אשר עוברים טרנספורמציה מקומית. האמנים המשתתפים הוזמנו להמשיך את המהלך ולייצר התייחסות עכשווית לעבודותיו של תומרקין וכך להעיר אותן מתנומתן ארוכת השנים על קירות המתנ"ס.
אמנים משתתפים: יונתן אולמן, יערה אורן, נורית ירדן, פיטר יעקב מלץ, מיה שרבני ויגאל תומרקין
אירוע פתיחה: יום חמישי 15.3, 20:00 , גלריה קו 16, שדרות ששת הימים 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שבעה פרימטים", תערוכת יחיד של מורן קליגר. אוצרת: שלומית ברויר
הפרימטים – הלא הם קופי האדם, הם בעלי החיים הקרובים אלינו ביותר, קרובי משפחה מזן אחר. אולי כמו עם כל בן משפחה, מבט עליהם יכול לתת לנו זווית חדשה של הסתכלות על עצמנו. עבודותיה של מורן קליגר עוסקות תמיד בתפר שבין האנושי לפראי ובין הטבע לתרבות. מקומות שנראים לנו לעתים חשוכים ומודחקים מקבלים אצלה חופש ואור, גם אם הדבר מצמרר או לא נעים. בתערוכתה החדשה בגלריה היפה והמושקעת של בית הספר בסיס ממשיכה קליגר את העיסוק הזה ושמה את הדמויות שלה, מעין היברידים אנושיים-קופיים בסיטואציות המרמזות לסצנות דתיות מפורסמות. הערבוב הזה שמייצרת קליגר, בין האנושי לפראי, מאפשר לנו הצופים לחשוב מחדש על הטבע הסובב אותנו וחשוב מכך, על מה זה אומר להיות אנושי.
אירוע פתיחה: יום שישי, 16.3, 12:00, גלריה בסיס, רחוב המדע 14, הרצליה. אירוע פייסבוק

ולסיום – בונוס יפואי
אירוע: צבע טרי 10 – חשיפת אמני החממה בגלריית הרחוב בסמטאות יפו העתיקה
כבר מתחילות הרוחות לנשוב אם בואו המתקרב של אירוע האמנות המשמעותי ביותר שמתרחש בארצנו הקטנטונת – יריד צבע טרי. עוד יהיה הרבה באז סביב זה, ובינתיים שילוב חביב בעינינו בין גלריה עירונית לבין היריד הכול כך מסחרי הזה. השבוע תושק תצוגה חדשה בגלריית קופסאות האור בסמטאות יפו העתיקה בה יוצגו עבודות נבחרות של האמנים הצעירים ביותר שישתתפו ביריד השנה.
אירוע הרמת כוסית: יום שלישי, 20.3 בשעה 19:30, סמטת מזל דגים 15, יפו העתיקה. אירוע פייסבוק

ועוד ביפו – מקומות אחרונים לסיור שלנו "רנסנס יפואי" בתאריך 23.3 ובהדרכת האמן אלעד רוזן
פרטים נוספים וכרטיסים

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן