fbpx
תחנה מרכזית
סיור בתחנה המרכזית החדשה, צילום: דוד קפלן

מדברים אמנות גם בחורף – הסיורים הקרובים שלנו

החורף התחיל, לפחות כך נראה. אבל זה לא עוצר אותנו מלהיפגש, לסייר ולדבר אמנות, כמה שרק אפשר. אם כן, להלן הפעילויות הצפויות לנו בשבועות הקרובים.

חדש! תכנית מפגשים במתכונת חורפית הבוחנת נושאים שונים בתולדות האמנות ומשלבת הרצאה ומפגש עם בכירי האמנים ואנשי המקצוע בישראל
סדרה ייחודית זו משלבת בין הרצאות בנושאי חתך מתולדות האמנות לבין מפגשי סטודיו אצל אמנים ואנשי מקצוע מובילים בשדה האמנות העכשווית בארץ. כל מפגש יתחיל בהרצאה פרונטאלית בליווי מצגת שקופיות אשר נוגעת בסוגיות בוערות בשיח האמנותי המודרני והעכשווי; בחלק השני נעבור למפגש עם אמנים עכשוויים, אוצרים ואספנים מהשורה הראשונה, אשר מגיבים או שיצירתם נקשרת לאותה התופעה או תקופה שנבחנה בהרצאה.
14.12.18 הרצאה ומפגש סטודיו בנושא "אמנות בין בדיה למציאות"
אמת או בדיה? היכן עוברים הגבולות הדקים בין האמנות והמציאות?
אמנים רבים בוחרים להגיב לאירועים חברתיים ופוליטיים תוך שהם מסלפים את העובדות ובודים תוך כדי מציאות חדשה. בתוך כך, נבחנת גם דמותו של האמן וזהותו אשר יכולה להיות מוצגת באיזה אופן שהוא רוצה. בעידן שבו כוכב של תכנית ראליטי מכהן כנשיא ארה"ב נדמה כי טשטוש הגבולות בין מציאות לבדיה מקבל משנה תוקף גדול במיוחד. בהרצאה נתייחס למקרים מתוקשרים בהם אמנים טשטשו הגבולות הללו. מרצה: יונתן אולמן
בחלקו השני של המפגש נלך אל הסטודיו של תמיר צדוק. "סרטו המבריק של תמיר צדוק תעלת עזה (2010) מדמה את פתרון הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים בהתנתקות רצועת עזה ממדינת ישראל בעקבות רעידת אדמה בדיונית שהפכה את עזה לאי משגשג ופורח" (מתוך נימוקי השופטים לזכייה בפרס אמן צעיר של משרד התרבות 2010). בכך, צדוק מערב בין מציאות לבדיה, בין פוליטיקה לפואטיקה.
המפגש יתקיים ביום שישי 14.12.18 בין השעות 10:30-13:00 והוא כולל הרצאה, מפגש סטודיו והפסקה עם כיבוד קל.
עלות המפגש 230 ש"ח. כמות המקומות מוגבלת
רכישת כרטיסים בקישור לפרטים נוספים ותכנית המפגשים הקרובים בקישור

28.12.18 חוזרים לסיור האהוב שלנו בתחנה המרכזית
לא תאמינו אבל דווקא בתחנה המרכזית החדשה צומחת לה בועת אמנות עכשווית מרתקת במיוחד. זה ללא ספק אחד המבנים ההזויים, המטורפים והמדליקים בתל אביב, מרביתו נטוש וסגור לקהל – כולל ששה אולמות קולנוע, ושתי קומות של חנויות שמעולם לא נעשה בהן שימוש. במקביל הפכה התחנה מקום מפגש לכמה מקהילות הזרים שחיות בדרום תל אביב, כולל ערבי ריקוד, קריוקי ושלל חנויות מזון מהמזרח.
יחד עם כל האקשן הזה, התפתחה במקום גם קהילה של אמנים. בית ספר לאמנות המיצג, שני תיאטראות, סדנאות של אמנים וכאילו זה לא הספיק, כל הקומה העליונה של התחנה מוקדשת לאמנות רחוב של מיטב אמני הרחוב שפועלים כיום בארץ.
כרטיסים ופרטים נוספים בקישור

הרצאה ומפגש סטודיו בנושא "אמנות אמת או בדיה", יעל ברתנא, Stalag, 2014/5 והרצל, 2015

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן