fbpx
אורי קצנשטיין
אורי קצנשטיין בתערוכתו במוזיאון תל אביב, 2015. צילום: מוטי מילרוד

פרידה עצובה ולצידה דברים חדשים, המלצות הסופ"ש 30.8-1.9

בזמן האחרון נפרדנו מכמה מהדמויות החשובות בעולם האמנות הקטן שלנו, והעצב הזה כל פעם מכה מחדש. השבוע נתבשרנו על אבדה גדולה נוספת, ומפתיעה במיוחד. אורי קצנשטיין אמור היה להשתתף בתכנית ההרצאות שלנו וגם בסיורים בשנה הבאה. קצנשטיין היה אמן נדיר – אמיץ, בלתי מתפשר, פורץ דרך, אוונגרדי ומעורר מחשבה. קולו הייחודי יחסר מאוד בשדה האמנות הישראלית.
תנחומינו החמים למשפחה. יהי זכרו ברוך.

כמו העצב הגדול, גם הידיעה שהחיים חייבים להמשך מרגשת כל פעם, ובבחירת ההמלצות השבוע יש איזה סימן דווקא של התחדשות. מתצוגה בחללים מסוג אחר – כמו בתי מלון ומוזיאוני טבע ארכאיים; מפגש בין קראפט לאמנות; חללי תצוגה חדשים כחלק מהרנסנס היפואי האהוב עלינו, ויומרות אמנותיות וחברתיות שהם מביאים עמם.

מאחלים לכולכם סופ"ש של בשורות טובות,
שני ורנר וצוות Talking Art

"קראפטולוגיה", תערוכה קבוצתית. אוצרות: מיכל מרחב ומור שילוני
בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת המגמה של שיתוף פעולה בין עולמות האירוח והאמנות. עברו הימים של פוסטרים דהויים ממוסגרים בחדרי בתי מלון, כיום, אמנות ועיצוב נמצאים בחזית חוויית האירוח ואוספי אמנות משובחים הם מקור גאווה לבתי מלון. רשת ישרוטל אף הגדילה לעשות ולשכור את האוצר העצמאי שרון תובל לנהל את אוספיה ואת התערוכות שיוצגו במלונות השונים. אחת מפעולותיו הבולטות של תובל מתקיימת במלון רויאל ביץ', שם משמשים החללים הציבוריים כחללי תצוגה וכעת תפתח התערוכה העשירית במלון. על האוצרות אמונות שתי בוגרות המחזור הראשון ללימודי אוצרות עיצוב בשנקר והתערוכה החדשה סוקרת את המקום שתופסות מלאכות מסורתיות בעולם עיצוב שנהיה טכנולוגי יותר ויותר, ואיך מושפעת התרבות החומרית מיחסי הגומלין בין ישן וחדש.
אירוע פתיחה: שבת, 1.9, 19:30, מלון רויאל ביץ', הירקון 19, תל אביב.  אירוע פייסבוק

אריאן ליטמן, מתוך התערוכה "עמק תפארת", מוזיאון בית חנקין כפר יהושע. צילום: גל מוסינזון

"קבלת פנים" השקה של פרוייקט "אתר". אוצרת ומנהלת אמנותית: ליא ציגלר 

קוראינו הוותיקים יודעים ודאי שאנו נהנים מהתופעה אותה כינינו "הרנסנס היפואי": התעוררות תרבותית ואמנותית שמתרחשת ביפו בשנתיים-שלוש האחרונות. באמת מחמם את הלב לראות את המקום שנחשב עד לא מזמן לחצר האחורית של תל אביב מקבל מרכזיות בסצנת האמנות המקומית ומאכלס סוגים שונים של מרכזים אמנותיים. התוספת החדשה ביותר היא "אתר", פרוייקט שאפתני בניהולה האמנותי של ליא ציגלר המעולה. "אתר" מתעתד להיות מרכז אמנות רב תחומי, עם תכנית רזידנסי, חלל תצוגה וחלל פרוייקטים. יריית הפתיחה היא אירוע שמסמן כנראה את ה"אני מאמין" המגוון של המקום, ויתקיימו בו מופעי פרפורמנס, שיעורי מחול פתוחים, משתה חגיגי ועוד. אנחנו תמיד שמחים על התפתחויות חדשות וכאן הרזומה של המנהלת האמנותית ושל האמנים המשתתפים מבטיח במיוחד.
אירוע פתיחה: שבת, 1.9, 19:30, מוזיאון יפו, מפרץ שלמה 10, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"עמק תפארת", תערוכה קבוצתית. אוצרות: אילת בידץ הרצוולף ואורנה אתקין רביב
בית חנקין שבמושב הוותיק כפר יהושע, החל את דרכו בשנות ה-50 כמרכז לידיעת הארץ ולימודי טבע. כמו מוזיאונים נוספים מסוג זה בארץ (מוזיאון הטבע בירושלים למשל), הפך המוזיאון עם הזמן למיושן וארכאי, אך סוד קסמו הוא בדיוק בכך. בשנים האחרונות נפתחה גלריה לאמנות עכשווית בתוך המוזיאון, והמפגש בין הישן והחדש יוצר דיאלוג מעניין. אדרבא ואדרבא, כאשר ההצהרה האמנותית היא שהתערוכות יגיבו לאוסף המוזיאלי ולסביבה, המיקום והאופי של המוזיאון. לצורך התערוכה החדשה במקום אספו האוצרות קבוצה של אמנים ואמניות מעמק יזרעאל ומחוצה לו אשר בוחנים את המיתוס ההרואי-ציוני-ישראלי של העמק מול המציאות העכשווית ואת עברו המפואר אל מול העתיד הלא ידוע, בשל השינויים הנדל"ניים והכלכליים שעובר האזור.
אירוע פתיחה: יום שישי, 31.8, 11:00, בית חנקין, כפר יהושע
שימו לב לשעות הפעילות המיוחדות של המקום פרטים באתר.  אירוע פייסבוק

שני ורנר וצוות Talking Art

לילה קלינגר, מתוך התערוכה "קראפטולוגיה", מלון רויאל ביץ', תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן