fbpx

קצת לצאת מתל אביב – המלצות הסופ"ש 22-24.9.16


אלישבע לוי, משכן האמנים, הרצליה

העונה הזאת בשנה. רגע לפני החגים כשמזג האוויר כבר נהיה נורמלי ויש אווירה של שינוי, זה זמן מצוין לצאת מהבועה התל אביבית. בסוף השבוע הקרוב תוכלו לנדוד מדרום לצפון – מחולון לקיבוץ הזורע. בחולון תפתח בקול תרועה עונת תערוכות העיצוב, בהרצליה תוכלו ליהנות מתערוכת הפיסול העדינה והעוקצנית של אלישבע לוי, בחיפה מחכה לכם תערוכות שעשועים מסקרנת חושים, ואילו בקיבוץ הזורע – שלוש תערוכות יחיד של אמניות ישראליות המגיבות לנושאים של מרחק, מרחב ומיפוי.
עריכה ותוכן: שני ורנר

זׇאהֶר לוּלוּ, תערוכה קבוצתית. אוצרת: פולי בלום
כבר מזמן אני אומרת שמשהו מעניין קורה בעיר התחתית בחיפה. חבורת האמנים והאוצרים שפועלים באזור מצליחים לנסח קול אלטרנטיבי, גם בגישה לעשייה וגם בסגנון האמנות עצמו. כך למשל, גלריה "שער 3" היא גלריה שיתופית שגם נתמכת על ידי העירייה – מין שילוב חיפאי שכזה. בהתאמה, גם האוצרות בגלריה מציעה תערוכות שונות במקצת מאלה הקרירות והמחושבות של תל אביב. התערוכה החדשה מבטיחה לנו מפגש משחקי אינטראקטיבי עם יצירות, וחוויה חושית ומפתה.
אירוע פתיחה: חמישי 22.9.16 בשעה 20:00. גלריה שער 3, רח' שער פלמר 2 (מול הדואר), חיפה
אירוע פייסבוק

מבני הבל, תערוכת יחיד לאלישבע לוי
העשייה הפיסולית של אלישבע לוי כבר הפכה לסימן ההיכר שלה, פיסול בנייר. לוי משתמשת בגיליונות נייר פשוטים, לפעמים הם נותרים לבנים ובפעמים אחרות היא מדפיסה עליהם דימויים שסרקה ממגזינים או עיתונים. כך או כך, היא מחברת יחד את הניירות ויוצרת מבנים תלת ממדיים, עדינים להפליא, ארעיים, שבירים. ללוי יש משיכה לבריכות ולמבנים מפוארים (במוזיאון תל אביב הציגה "וילה", 2014), הייצוג של אלה בחומרים הזמינים והזולים יוצר מתח מעניין, וכך מסתמן גם משם התערוכה.
פתיחה: מוצ"ש, 24.9.16 בשעה 20:00. משכן האמנים יודפת 7, הרצליה
אירוע פייסבוק


דינה גולדשטיין, גלריה שער 3, חיפה

לקט תערוכות במסגרת העונה הישראלית לעיצוב, חולון. אוצרת: רוני מרו
אז חולון היא לא רק "עיר הילדים", בשנים האחרונות תפסה העיר את הגל שהתחיל מוזיאון העיצוב, וכעת היא מתהדרת בשלל גלריות ואירועים שעוסקים בנושא. במוצ"ש הקרובה יתקיים אירוע חגיגי במסגרתו ייפתחו התערוכות: "סיבים מתחברים" בגלריית חנקין, "חיות אופנה" בגלריה החווה, "גלבי – תערוכת מחווה לעפרה חזה" בגלריית המשכן ותערוכת חוצות בנושא פרופורציה שתשתרע לאורך שד' דב הוז.
עוד על העונה הישראלית לעיצוב: פייסבוקאתר

אירוע פתיחת תערוכות סתיו, מוזיאון וילפריד וגלריית יד לבנים בטבעון
למצפינים שביניכם מומלץ להגיע בקרוב למוזיאון וילפריד שנמצא בקיבוץ הזורע, מעבר לכך שהמקום פסטורלי ונעים, מוצגות בו בדרך כלל תערוכות ממש טובות. במיוחד מעניין הקשר שמצליח להירקם בין אמנות המזרח לאמנות המקומית, על כל פערי התרבות, הזמן והמרחב שביניהם. התערוכה "מחוץ לפה" (אוצרת: שיר מלר-ימגוצ'י) היא למעשה מקבץ של שלוש תערוכות יחיד של אמניות ישראליות. ליאת לבני תציג אסופת חפצים מהמזרח עליהם היא מציירת, ואילו פני הס-יסעור וליהי תורג'מן מציגות מיצבים שהם מעין שיטות מיפוי, כל אחת בדרכה.
במקביל תפתח בגלריה במרכז ההנצחה בטבעון שתי תערוכות: "יפה להחריד" קבוצתית של האמנים: אלעד קופלר, אמיר תומשוב, אירית חמו, ניר דבוראי, שחר אפק, ניצן סט ולימור צרור; והתערוכה "מחוזות זיכרון" של האמנית חוה לו-יון
פתיחה: שבת, 24.9.16 בשעה 11:00 במרכז ההנצחה קריית טבעון, בשעה 12:30 במוזיאון וילפריד ישראל, קיבוץ הזורע.
אירוע פייסבוק

מאחלת לכולכם סוף שבוע של פריצת גבולות,
שני.


ליאת לבני, מוזיאון וילפריד, קיבוץ הזורע

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן