fbpx
ינון אביאור
ינון אביאור, מתוך התערוכה "קריאה אחרונה", גלריה אינדי

רגשות. המלצות הסופ"ש 11-13.6.20

בתמונה למעלה: ינון אביאור, מתוך התערוכה "קריאה אחרונה", גלריה אינדי

עוד ועוד גלריות פותחות את שעריהן מחדש, וזה באמת מרגש מאוד. מרגש להזכר כמה האמנות כאן חשובה, כמה הגלריות ומוקדי התרבות האחרים שמקבלים תמיכה מזערית או אפסית מצליחים לזקוף שוב את הראש ולהוכיח שאת האמנות, היצירה והרוח – שום קורונה לא תפיל! ואולי בהתאמה, גם התערוכות שבחרנו השבוע פורטות על נימי הרגש, הן עוסקות במגע, בזכרונות, בקשרי משפחה ובנדודים.
בגלריה דנה ביד מרדכי מציגה מיכל סופיה טוביאס (המדריכה המהוללת שלנו) תערוכת יחיד ובה נושקים זה לזה פיסול, פרפורמנס ומחול; בגלריה אינדי תערוכה קבוצתית שעניינה בנדודיו של האמן; ושלוש תערוכות יחיד בגלריה המדרשה ובכולן כמיהת הנפש לטיפול, לערגה ולזיכרון.
שיהיה סופ"ש מלא אהבה,
שני ורנר וצוות Talking Art


מיכל סופיה טוביאס, "צירים", תערוכת יחיד, גלריה דנה

"קריאה אחרונה" תערוכה קבוצתית. אוצר: אסף הינדן
במהלך הסגר הקורונה ערכנו כאן סדרה של ראיונות עם אמנים שסיפרו על ההשפעה של הדברים עליהם. רובם ככולם דברו על הזמן שהתחושה שלו השתנתה ועל מוגבלות התנועה, ובתוך כך הציגו פרוייקטים חדשים שהיתה בהם מן הכמיהה למקומות אחרים ולנדודים. כנראה שכשאמנים נוסעים למקום אחר, משהו מיוחד מופעל בהם, ההתבוננות במקום חדש מתערבבת מן הסתם במחשבה והתחושה היצרתית. בתערוכה החדשה באינדי, מקבץ עבודות שנעשו ביעדים שונים מחוץ לארץ, ויש בה מין הרומנטיקה של הנדודים לצד מבט ביקורתי של אדם זר.
פתיחה: חמישי, 11.6.20 בשעה 20:00. אינדי – גלריה שיתופית לצילום: צ׳לנוב 42, תל אביב. אירוע פייסבוק

"צירים", תערוכת יחיד למיכל סופיה טוביאס, אוצרת: רווית הררי
כפל משמעויות טמון בכותרת התערוכה החדשה של מיכל סופיה טוביאס – בין הצירים המבשרים על לידתו של דבר חדש, לבין אלה המתפקדים כמוקדים אליהם נאספים וסביבם נבנים. במקרה של טוביאס, אפשר לומר שהכל מתאים, בכל יצירה שלה יש מזה ומזה. ברובד הראשון פסליה של טוביאס הם פרי של מחקר שבוחן את הפיזי אל מול הסטטי ומבקש להפעיל את הצופה לגעת ולחקור את התחושות שלו במפגש עם הפסל. ברבדים עמוקים יותר חוזרת טוביאס אל המקורות שלה ומשלבת בפיסול גם מחול ובתוך כך גם מחווה לרנה שיינפלד האגדית, מחווה שמסמלת עבורה סגירת מעגל.
טוביאס זכתה זה עתה בפרס משרד התרבות לאמן צעיר על העבודות שלה, וזו הזדמנות טובה ללכת ולראות במה מדובר.
באירוע הפתיחה יתקיים פרפורמנס בהשתתפותה של שינפלד בשעה 12:00, שיח עם האמנית והאוצרת בשעה 12:30. פתיחה: שבת, 13.6.20 בשעה 12:00. דנה גלריה לאמנות קיבוץ יד מרדכי

שלוש תערוכות יחיד של האמנים ישראל קבלה, מעיין אביה קורצוייל ונעמה שוחט. אוצר: אבי לובין
בגדול, אנחנו אוהבים כל מה שהאוצר אבי לובין עושה, זו תמיד אוצרות נקייה ומהודקת מאוד שיש בה סימנים מובהקים של העכשווי – מבחינת התוכן ומבחינת ההגשה. כעת יפתחו בגלריית המדרשה שלוש תערוכות מקבילות של אמנים ישראלים וביניהם גם מעיין קורצוייל הצעירה שזו לה תערוכת יחיד ראשונה. כפי שציינו קודם, שלוש התערוכות עוסקות במרחבי הנפש העדינים. קורצוויל מנסה לנסח זיכרון משותף עם אביה שנפטר ואיתו לא היתה בקשר; נעמה שוחט מגוללת את סיפורו של סבה אשר היגר מעיראק לישראל ומכאן לאנגליה, ודרך זאת את הערגה לבית ולבטחון; ולבסוף ישראל קבלה לוקח את זה לקצה ויוצר מיצב שהוא חדר טיפולים לאורח המזדמן.
החל מיום ראשון 14.6.20 בגלריית המדרשה רחוב הירקון 19, תל אביב


נעמה שוחט, "שלושה דברים שהלכו לאיבוד", תערוכת יחיד, גלריה המדרשה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן