fbpx
דניאלה מרוז
דניאלה מרוז, מתוך התערוכה "התרחבות", מרכז אדמונד דה רוטשילד

גאוות נשים. המלצות הסופ"ש 18-20.6

כיף לנו לחזור ולכתוב המלצות! כיף שצריך לבחור מתוך שפע, וכיף שיש כל כך הרבה תערוכות יחיד לאמניות נשים – כל אחת מיוחדת בדרכה שלה.
במשכן לאמנות בעין חרוד תפתחנה חמש תערוכות חדשות ומתוכן אנו מתמקדים במיצב הכולל של מריה סאלח מחאמיד ובפיסול הלירי של אורנה בן עמי; בגלריה רו ארט תערוכה לאיוה כפרי הבוחנת את גבולות הציור והאפשרות שלו למפגש תלת ממדי עם הצופה; בגלריה של מרכז רוטשילד תערוכת אמנים צעירים מאוד אשר בוחנים פוליטיקה קווירית; ובפינת הבונוס תערוכה מעבודותיה של ביאנקה אשל גרשוני אותה אצר ברגישות בנה אורי.

גו גירלז גו!
סופ"ש נעים,
שני ורנר וצוות Talking Art

מריה סלאח מאחמיד

מריה סלאח מאחמיד, תערוכת יחיד במשכן לאמנות עין חרוד

מקבץ תערוכות חדש במשכן לאמנות עין חרוד

הנה גם המשכן היפהפה בעין חרוד פותח את שעריו מחדש; וזאת לאחר שבמהלך הסגר הוצגה שם התערוכה המדוברת של חיים סוטין, אשר נגנזה מהעין בצער רב. מתוך מקבץ התערוכות החדש נרצה להדגיש את תערוכות היחיד של אורנה בן עמי ושל מריה סלאח מאחמיד. תערוכתה של בן עמי היא כמעין רטרוספקטיבה המאגדת את יצירתה מהשנים האחרונות העוסקת בנדודי זהות, הגירה, עקירה ופליטות. פסלי המתכת המזוהים עמה משלבים כובד ובטחון עם רכות וריקנות ויוצרים המחזה לירית לנושאים הטעונים בהם היא עוסקת. אצל מחאמיד מדובר במיצב ציורי תלוי חלל אשר מכיל בתוכו סצנות מחייה של האמנית בת לאב מאום אל פאחם ואם מאוקראינה. הציור מקיף את כל החדר והצפייה המעגלית מבלבלת את הסדר הכרונולוגי ויוצרת אפשרות לקריאה רבת נרטיבים.
החל מ-15.6.20, המשכן לאמנות עין חרוד

"אדמה" תערוכת יחיד לאיוה כפרי. אוצרת: מאיה במברגר
הרבה זמן לא שמענו מאיוה כפרי, ונחמד שהציפיה לתערוכה חדשה שלה עומדת להתממש. כבר שנים שכפרי סוללת את דרכה בעולם הציור העכשווי כאמנית שבוחנת, מותחת ומאתגרת את גבולות המדיום. במרחק הזמן, ניתן לומר שהיא חזתה במידת מה את בואו של ז'אנר ציורי שיעסוק בשאלות דומות. בסדרות קודמות היא ציירה על מצעים שקופים, יוצרת ציורים שהם כמעין חלון – הלכה למעשה. כעת היא משלבת פחם, נגזרות נייר, פיגמנטים וציור על אלומיניום, ומיצב ציורי בחלל שבין העבודות.
פתיחה: יום חמישי, 18.6 בשעה 20:00. גלריה רו ארט, שביל המרץ 3, בניין 8, תל אביב. אירוע פייסבוק

"התרחבות", אוצרת: נוהר בן אשר
מרכז אדמונד דה רוטשילד ממשיך בתמיכה שלו באמנים, מעצבים ואוצרים צעירים – תמיכה אליה התחייב ומהווה את מהותו. במסגרת אירועי חודש הגאווה, תפתח במקום תערוכה חדשה של אמנים צעירים מאוד, בוגרים טריים של בתי הספר לאמנות וגם צעירים בגילם – כולם שייכים לדור הY. בני דור זה נולדו לתוך חברה רבת זהויות שבה ההגדרות נזילות יתר ועובדה זו מחלחלת גם לאופי היצירה שלהם. כעת מבקשת האוצרת לקחת את התיאוריה הקווירית ואת טשטוש הגבולות מתוך תחומי הקהילה ודרך האמנות להנחיל אותה גם על אספקטים אחרים בחברה ובחיים שלנו בכלל.
פתיחה: יום חמישי, 18.6, בשעה 20:00, מרכז אדמונד דה רוטשילד, שד' רוטשילד 104, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "פסטינה לנטה״, תערוכת יחיד לביאנקה אשל גרשוני. אוצר: אורי גרשוני
חודשיים לאחר מותה של ביאנקה אשל גרשוני פונה בנה אורי לארכיון היצירות ומציג תערוכה מעבודותיה. כיאה למעמד, לאופיה של הגלריה ובמיוחד לאופיו האישי, אמנותי ואוצרותי של אורי, תהיה זו תערוכה אינטימית, עדינה ומרגשת. אשר חוזרת אל תחנות שונות בחייה, דווקא דרך העבודות השקטות שבהן הכאב פחות מכוסה בצבע.
פתיחה: יום שישי, 19.6.20 בשעה 11:00. גלריה עינגע, בר יוחאי 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

איוה כפרי,

איוה כפרי, תערוכת יחיד בגלריה רו ארט, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן