fbpx
"זז", תערוכת יחיד של קובי ווגמן. המפעל, ירושלים

מקום בעולם. המלצות הסופ"ש 27-29.5

בזמן אחר או במקום אחר, צמד המילים "מרחב מוגן" יכול להשמע כמונח מעולם הטיפול או הרוח. אבל אחרי השבועיים שעברו עלינו המונח הזה כמובן נטען במשמעויות אחרות לגמרי. ככה זה במקומותינו כשגם מילים תמימות לכאורה כמו "שטחים" או "חללים" הן לא תמימות כלל ועיקר.
התערוכות המומלצות שלנו השבוע עוסקות במרחבים ממשיים ומטאפוריים מהבית החוצה וחזרה פנימה ועושות את מה שאמנות עושה מצוין – מספקות לנו מרחב שהוא גם מוגן ועוטף, אבל גם חשוף ופתוח לשאלות העמוקות ביותר.

בגלריה מנשר תערוכת יחיד של אמן הפירוק והחיבור מחדש אבינועם שטרנהיים; בגלריה אלפרד מביטים האמנים הצעירים רוני קים ועומר שך ממעוף הציפור ועד גובה המדרכה; ובגלריה המפעל בירושלים מפגיש אותנו קובי ווגמן עם השבר של האובדן ועם האיחוי שלאחריו.

מאחלים לכולנו סופ"ש מוגן, עטוף ונעים

שני ורנר וצוות Talking Art

"ספייסר", תערוכת יחיד של אבינועם שטרנהיים. גלריה מנשר, תל אביב

"ספייסר", תערוכת יחיד של אבינועם שטרנהיים. אוצרת: מיקה מילגרום

אבינעם שטרנהיים הוא אמן מטמורפוזות, הוא אוסף גרוטאות שמצא בשיטוטיו ברחובות העיר ובסטודיו הוא מנסר, חותך, מדביק ומחבר ויוצר מהן דבר חדש שהוטמר ונטען במשמעות אמנותית. בתערוכתו החדשה בגלריה מנשר עושה שטרנהיים שימוש ב"ספייסר" – חתיכת פלסטיק קטנה שנועדה לשמור על מרווח בין מרצפות ואריחים בשעת בניה – כמטאפורה לחלל האמנות והמרחב שהוא מציע לתצוגת האמנות. במרכז התערוכה מוצג בית עץ שנוצר – על כל החפצים שבו ופרטיו המדוקדקים – בעבודה עמלנית שיצרה מרחב ביתי שלם ומזמין שרק הדמות האנושית נעדרת ממנו. כך יוצר שטרנהיים – קצת כמו הספייסר עצמו, מעין מרווח ריק אליו יכולה האמנות, או הצופים להכנס.
איפה ומתי: יום חמישי, 27.5, 19:00, גלריה מנשר, דוד חכמי 18, תל אביב. אירוע פייסבוק

"רעפים וחלזונות", תערוכה זוגית של רוני קים ועומר שך

בסוף המאה העשרים ובתחילת  שנות האלפיים התאפיינה האמנות העכשווית העולמית בפניה אל הגרנדיוזי והמפוצץ – בחיפוש מתמיד אחר מה שמכונה "אפקט WOW". אפשר לחשוב על ג'ף קונס, יויוי קוסמה, איי ויוי ודגלאס גורדון כדוגמאות טובות לנטייה הזו. כעת, עם תחילתו של העשור השלישי של המאה ה21 נראה שיותר ויותר אמנים ואמניות, במיוחד הצעירים שבהם, פונים בחזרה אל הפריזמה הביתית והאישית ואל קנה המידה הקטן והאינטימי. האמנים רוני קים ועומר שך, בוגרים טריים יחסית של שנקר, נעים בתערוכתם בין נקודת התצפית הגבוהה והמרוחקת של הגג אל קו המדרכה של הרחוב. במבט הציפור שהם תופסים הם מביטים מהגדול לקטן מגגות הבתים האחרים ועד לריר החלזונות הכמעט בלתי נראה, בעקבותם הם יוצרים מיצב תלוי חלל ומערער חלל. עם שם כזה לתערוכה, אתם יודעים כבר שהסקרנות שלנו נפתחת.

איפה ומתי: יום חמישי, 27.5, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"זז", תערוכת יחיד של קובי ווגמן. אוצר: אלעד ירון

במחקר הפסיכולוגי על אובדן מצביעים על כמה שלבים של התמודדות עם אֵבֶל בהם עוברת הנפש בדרכה להחלמה. בלי המעבר בתחנות האלה הריפוי לא יהיה שלם.
בתערוכתו החדשה בגלריה של המפעל משתמש קובי ווגמן במרחב של האמנות כדי להתמודד עם מותו של אביו ולוקח אותנו דרך השלבים והתחנות בדרך שלו להתמודדות עם הכאב. העבודה הראשונה בתערוכה נוצרה כסקיצה בימי מחלתו של האב ושאר העבודות עושות שימוש בדימוי של בית שבתחילה נדמה נטול צבעים ומרוסק ולאט לאט נבנה מחדש ומתמלא צבע וצמיחה. תיאור מרגש של המעבר מהשבר הגדול של האובדן אל עבר האיחוי וההחלמה.

איפה ומתי: יום רביעי, 2.6, 20:00, המפעל, רחוב המערביים 3, ירושלים. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: השקת המגזין "חושך" ותערוכת פופ-אפ. עורכים: עידו גורדון ודוד דובשני

יש כמה סיבות שבגללן אנחנו מתרגשים מהשקת המגזין החדש "חושך" – קודם כל מגזין אמנות חדש זה תמיד כיף ומרגש, במיוחד אחרי תקופה ארוכה בה השיח האמנותי בארץ היה די דל ורזה. שנית, ההשקה תתקים בחלל האמנות החדש והמסקרן "פרטר" שגם הוא חלק מגל חדש ולא מובן מאליו בכלל של חללי אמנות חדשים ועצמאיים שצצים בעיר דווקא בשנה האחרונה. הסיבה השלישית וחשובה מאוד – אחד משני העורכים, דוד דובשני הוא כמובן מדריך משובח ואהוב שלנו. בהצלחה!

איפה ומתי: יום חמישי, 27.5, 18:00, עד יום שבת 29.5, פרטר, פרישמן 37, תל אביב. אירוע פייסבוק

"רעפים וחלזונות", תערוכה זוגית של רוני קים ועומר שך. גלריה אלפרד תל אביב

 

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן