fbpx

מה הופך צילום ל"צילום"?

כבר שיתפתי אתכם בעבר על התהיות שלי לגבי מעמדו של הצילום היום. בעידן שבו לכל אחד יש מצלמה זמינה בכיס המכנסיים אשר מפיקה תמונות באיכות שרק הולכת ומשתפרת, קצת קשה להגדיר את המילה "צלם/ת". במה יתאפיין מקצוע הצילום? מה יהיה על צילומים "מקצועיים" ואיך ישמרו הזכויות שלהם, ובמיוחד ואיך תמשיך להתקיים ההפרדה שבין "עולם האמנות" הגבוה לנמוך (כביכול).

ובכן,  היום ברצוני להציג את תוצאותיה של אחת מני תחרויות הצילום באייפון ושמה iPhone Photography Awards™ (IPPAWARDS) . התחרות מתקיימת מדי שנה החל משנת 2007 והיא מזמינה צלמים חובבים מסביב לעולם לשלוח אליה תמונות שצילמו באייפון שלהם. התוצאות לא פחות ממרהיבות, איכותיות מבחינה טכנית, מציגות שפה צילומית מושלמת, מעלות תכנים מעניינים ומעוררות השראה.

מה אם כן, מפריד בתמונות אלה לבין תמונות של צלמים "מקצועיים"?

שימו לב, אני לא באה לטעון שהדברים צריכים להישאר כמות שהם – שצריכה להיות הפרדה מוחלטת כל כך בין העולמות וכד'. נהפוך הוא, אין דבר מרגש יותר מיצירתיות ונחמד לגלות שמכשיר זמין כל כך מפיק אותה בידי כה רבים.  אבל אני בהחלט חשה את השינוי הרציני שחל היום בנוגע לשאלות האלה, בעוד מדיום הצילום הולך ונפרץ, ואני תוהה לאן יובילו הדברים. 

Kim Hanskamp - 1st place, people

Kim Hanskamp – 1st place, people

Thomas Stankiewicz Baldassaru, 1st place, Nature

Thomas Stankiewicz Baldassaru, 1st place, Nature

Mohamad Radhi, 1st place, News, Events

Mohamad Radhi, 1st place, News, Events

Ivone Naughton - 1st place, Children

Ivone Naughton – 1st place, Children

Britta Hershman, 1st place, Flowers

Britta Hershman, 1st place, Flowers

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן