fbpx
"ללמוד לחיות בהווה‎‎", תערוכת יחיד של מיה פרי, גלריה עינגע, תל אביב

מה שיש, מה שהיה ומה שלא היה. המלצות הסופ"ש 22-24.7

נדמה שהגדרות הזמן שלנו השתנו בשנתיים האחרונות. לא רק שהחיים נחלקים ללפני ואחרי הקורונה, אלא גם מרגיש שהזמן עצמו נמתח ומתכווץ מחדש באופן שעוד לא התרגלנו אליו. כך או כך, התערוכות שבחרנו להמליץ עליהן השבוע נוגעות בעקיפין גם במושגי הזמן. בין אם בהחייאה נוסטלגית של עבודת אמנות קנונית, תערוכה שמוציאה לאור פרוייקטים גנוזים או אמן שנותן חיים חדשים לצעצועי ילדים שנשברו.
תערוכה בגלריה חנינא חושפת דווקא את הכשלונות בדרך אל הגשמת היצירה האמנותית; בגלריה רו ארט עבודתו של האמן המוערך דב הלר מקבלת חיים חדשים; בגלריה עינגע האמנית הצעירה מיה פרי ממשיכה את העיסוק הרגיש שלה בזכרון וטראומה; ובפינת הבונוס עיסוקו של איתמר שמשוני בצעצועים מגיע לשיא במפעל שלם שיוקדש להפיכתם לאמנות בבת ים.

אנחנו מאחלים לכולנו שנדע לנצל את הזמן לדברים שאנחנו אוהבים באמת,
סופ"ש נעים,
שני ורנר וצוות Talking Art

פסל מחומרים ממוחזרים, איתמר שמשוני, "עיר מפעל", מוזיאון בת ים

"נירים", תערוכת יחיד של דב הלר, אוצרת: מאיה במברגר
המונח "אמנות מגויסת" נאמר הרבה פעמים ככינוי גנאי על ידי מי שמאמינים שאמנות לא צריכה "להתלכלך" בפוליטיקה, ובטח שלא באופן שהוא מזוהה ולא ביקורתי. דב הלר היה אמן שערער על המוסכמה הזו, בשבילו האמנות היתה כלי עבודה, שלא לומר כלי נשק במאבק על האג'נדה שקרובה לליבו, במקרה הזה הקיבוצית-סוציאליסטית. התפישה הזו התבטאה בציורים והדפסים המציגים את הווי הקיבוץ והאדם העמל, אך גם במהלכים קונספטואליים כמו הצבת דוכן תפוחי אדמה מתוצרת הקיבוץ במוזיאון ישראל. התערוכה תציג גם תחריטים וציורים ממהלך הקריירה שלו וגם במהלך מעניין ולא שגרתי תשחזר את דוכן תפוחי האדמה המיתולוגי שיופעל על ידי דמויות מחייו שיוכלו לספר על האמן המיוחד הזה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 22.7, 20:00, גלריה רו-ארט, המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"התערוכה שלא היתה", תערוכה קבוצתית, אוצרות: הגר רבן וטלי קיים

מענה לקולות קוראים לתערוכות, תוכניות שהות אמן ופרסים הוא חלק משמעותי משגרת חייהם של אמנים עכשוויים ולעתים קרובות הם מקדישים לכך זמן ואנרגיה כמעט שווים לעבודה היצירתית עצמה. מטבע הדברים רק אחוז קטן מההגשות מתקבלות ורבות ורבים נותרים מאוכזבים. בתערוכה החדשה שאצרו בגלריה חנינא נוגעות טלי קיים והגר רבן בנושא הרגיש הזה של כשלונות ופספוסים. קיים ורבן הזמינו את האמנים לחשוף דווקא את ההצעות וההגשות שלא התקבלו ולא יצאו אל הפועל. בגלריה יוצג תיעוד של הפרויקטים והקהל יוכל לקבל הצצה על רעיונות שאולי לעולם לא יתממשו במלואם. יש משהו מרענן בחשיפה דווקא למה שנדחה או נכשל, כמעין רגע של כנות בעולם אינסטגרמי שאובססיבי לנוצץ והמצליח.

אירוע פתיחה: יום שישי, 23.7, 11:00, גלריה חנינא, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"ללמוד לחיות בהווה‎‎", תערוכת יחיד של מיה פרי

מיה פרי היא אמנית צעירה אבל כבר הספיקה להרשים אותנו (ולא רק אותנו) במנעד הרחב של עבודתה ובשפה הבוגרת והמבוססת שלה. רק לפני כחודשיים הציגה פרי יחד עם שני רועה – עוד אמנית צעירה ומוצלחת – תערוכת ציורים זוגית מפתיעה ונוגעת ללב בגלריה חנינא. התערוכה הנוכחית נותנת ביטוי לרב תחומיות בה פועלת פרי ומציגה לצד הרישומים גם עבודת אנימציה הנגזרת מאותה שפה ייחודית של פרי. העבודות בתערוכה בוחנות במבט רגיש אך לא סנטימנטלי שאלות של זכרון, תת מודע וטראומה. תערוכה מסקרנת של אמנית מבטיחה שנראה שמתחילה לממש את הפוטנציאל הגלום בה.

אירוע פתיחה:  יום חמישי, 22.7, 20:00, גלריה עינגע, בר יוחאי 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "עיר מפעל", פרוייקט אמנות לכל המשפחה של איתמר שמשוני
איתמר שמשוני תמיד מצליח לקחת דבר תמים (כמו צעצועי ילדים) לצקת לתוכו משמעויות חדשות ומרתקות, אבל גם לא לאבד את השובבות וחוש ההומור בדרך. כעת הוא יוצר פרוייקט אמנות חדש בו ייאספו מרחבי בת ים צעצועים שאין בהם שימוש ובאמצעות צוות הכולל מעצבים, תלמידי תיכון ופנסיונרים  יהפכו אותם לאובייקטים אמנותיים. הכניסה למפעל תתאפשר רק באמצעות הזמנת סיור מראש ומהכרותנו עם עבודתו של שמשוני היא מומלצת ביותר.

מועד תחילת הפרוייקט: חמישי, 22 ביולי 2021 10:00, בית ריבק, שאול הדדי 6, בת ים
קישור להזמנת סיור במפעל

עירית יציב, מתוך "התערוכה שלא היתה", גלריה חנינא תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן