fbpx
זמיר שץ ובלה וולובניק
"שקרים ואבקת כביסה" תערוכה זוגית של זמיר שץ ובלה וולובניק, גלריה רוזנפלד

פנימה-החוצה, המלצות הסופ"ש 18-20.1.2018

תערוכות השבוע מציעות לנו מבטים על מקום, מבטים שאפתניים וכוללניים, אבל גם כאלה אינטימיים ופרטיים. בגלריה גבעון נפתחת תערוכה לציון שנה לפטירתו של משה גרשוני, שנאצרה באהבה וגעגועים על ידי שלושת ילדיו; ברוזנפלד תערוכה משותפת של זמיר שץ עם האמנית הצעירה בלה וולובניק אשר בוחנת את יחסיהם האינטימיים; ביפו, חלל אמנות חדש כיאה ל"רנסנס התל אביבי" שאנחנו מזהים; ובפינת הבונוס: דנה יואלי משיקה ספר אמן ובמחווה נדיבה ויוצאת דופן מזמינה אמנים לתערוכה בת ערב אחד של עבודות שמעולם לא הוצגו; ולסיום, סיורי החורף שלנו (כולל סיור רנסנס יפואי) בסוף הרשימה.
מאחלים לכולנו סוף שבוע נעים,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"מה שנותר", תערוכה לזכר משה גרשוני. אוצרים: ארם גרשוני, אורי גרשוני ועתר אשל
שנה חלפה מאז פטירתו המצערת של משה גרשוני, מעמודי התווך של האמנות הישראלית החל משנות ה-70. לציון התאריך, נפתחת בגלריה גבעון – גלריית הבית של גרשוני, תערוכה באוצרותם של שלושת ילדיו. נקודת המבט הייחודית הזו, נותנת להם זווית יוצאת דופן על מכלול עבודותיו ויוצרת תערוכה שהיא בהכרח שונה ואחרת. אדרבא כשמדובר בכך שהאמנים ארם ואורי גרשוני עסקו בעבודתם לא פעם בדמות האב, באהבה והגעגועים אליו, וכעת אוצרות התערוכה נעשית באופן דומה – כמעין שיר אהבה וגעגוע לאבא שאינו. לסיכום, לא תהיה עוד תערוכה כזו, לא כדאי לפספס.
אירוע פתיחה: יום שבת, 20.1, 12:00, גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שקרים ואבקת כביסה" תערוכה זוגית של זמיר שץ ובלה וולובניק
זמיר שץ, אמן העובד בשלל מדיומים (בשנים האחרונות בעיקר ציור), יוצר עבודות שמצליחות להיות אישיות וחושפניות מאוד אבל שלא מוותרות על המגע הקשוב עם הסביבה והחברה, והתוצאה היא פעמים רבות בתערוכות עוכרות שלווה ומרתקות. תערוכתו הקודמת ברוזנפלד "חביבתי – מדינת כל אזרחיה" (מוצגת כעת באוסף האמנות הישראלית במוזיאון תל אביב), כללה קיר מלא בציורי פורטרט של חבריו, מוריו ודמויות מהחברה הישראלית ויצרה מעין דיוקן אישי, עכשווי וציני של המקום הזה מזווית מבטו המיוחדת של שץ. בתערוכה החדשה בגלריה רוזנפלד חובר שץ לבלה וולובניק, אמנית צעירה מאוד, סטודנטית בשנה ד' במדרשה ויחד הם מייצרים גוף עבודות משותף שמראה סדרה של טקסי חניכה, ספק רומנטיים ספק אומנותיים, שהם בדיוק מה שלמדנו לצפות ממנו – חושפניים מאוד אבל גם מקומיים, ביקורתיים ורלבנטיים.
במקביל לתערוכה המשותפת, תפתח באותו הערב בחלל הפרויקטים תערוכת יחיד של בלה וולובניק "אצבעות ארוכות"
אירוע פתיחה: יום חמישי, 18.1, 20:00, גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

השקת חלל האמנות "מגזין 3" ופתיחת תערוכה של חיים סטיינבך "זרובבל". אוצרת: כרמית גלילי
לפני מספר חודשים זיהינו פה פריחה מפתיעה בתחום חללי האמנות והתרבות האלטרנטיביים בעיר, אז נתנו לתופעה את השם "הרנסנס התל אביבי", לשמחתנו, 2018 ממשיכה את המגמה ונראה שהזרקור מופנה אל יפו בה נפתחו בחודשים האחרונים כחמישה מקומות חדשים, הרשו לנו אם כן לקרוא ל2018 שנת "הרנסנס היפואי". אנחנו כל כך מתרגשים מהתופעה, שהחלטנו להזמין אתכם לסיור מיוחד בעקבותיה, פרטים מלאים בסוף ההמלצות, וגם כאן בקישור.
התוספת הטריה לשדה התרבותי השוקק הזה הוא לא פחות משלוחה של מוזיאון ועמותה לקידום אמנות משטוקהולם הקרירה הנוחתת הישר לקלחת המהבילה של יפו תל אביב. את הגלריה תפתח תערוכתו של האמן האמריקאי החשוב יליד ישראל חיים סטיינבך שהתפרסם בעולם במיצבים המשעשעים והאירוניים שלו העושים שימוש בחפצים יומיומיים. אנחנו שמחים על כל תוספת לשדה האמנות המקומי וכמו תמיד מאחלים הצלחה ואריכות ימים מקצועית למצטרפים הטריים.
אירוע פתיחה: שבת, 20.1, 11:00, מגזין 3, עולי ציון 3, תל אביב. אירוע פייסבוק, אתר האינטרנט של למגזין 3 בקישור

בונוס: השקת ספר האמן של דנה יואלי "אולימפיה" ותערוכת פופ-אפ קבוצתית ליום אחד
לכבוד תערוכתה היפה של דנה יואלי "אולימפיה", המוצגת בימים אלו במוזיאון הרצליה, משיקה האמנית ספר אמן תחת אותו השם. יואלי החליטה לחגוג את צאת הספר בצורה יוצאת דופן ולהזמין אמנים להציג תיעוד של עבודות שלהם שמעולם לא הוצגו. מדובר על מאורע חד פעמי ונדיר – לערב אחד בלבד.
מתי: שבת, 20.1, 12:00, בית רומנו, דרך יפו 9, קומה 4, תל אביב. אירוע פייסבוק

ולסיום, נעדכן אתכם שהמקומות לסיור שלנו בצפון אזלו ביעף, אבל צפויים לנו סיורים קרובים במתכונת חורפית ומהממת
26.1 סיור בתערוכתה של זויה צ'רקסקי "פרבדה", מוזיאון ישראל
16.2 סיור רנסנס יפואי
כל הפרטים והרשמה בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן