fbpx
תום קנלר
תום קנלר, מתוך התערוכה "סלון אירוטי", גלריה נגא לאמנות עכשווית

תשוקה. המלצות הסופ"ש 2-4.8.18

אוגוסט מתחיל, מד החום עולה, כולם בחופשה, וכנראה שהמצב הזה נותן אותותיו גם בעולם האמנות. השבוע בהמלצות שלנו תערוכות שמעודדות כולן מעט אסקפיזם – אל עולם של אירוטיקה, אל הקניון, או סתם לנסיעה אל מחוזות אחרים.
בגלריה נגא תערוכה שכל כולה ביצרים ובתשוקות; אשכול תערוכות חדשות שיעסוק בכסף ובשופינג ייפתח במוזיאון חיפה אשר התחפש לקניון ממוזג לצורך העניין; ובגלריה רוזנפלד תערוכת קיץ קבוצתית העוסקת בנסיעה ונדודים.

אבל לפני הכול, כיוון שהתשוקה האמתית היא כמובן לאמנות עצמה, אנו שמחים לבשר על פתיחת ההרשמה לתכנית הסיורים השנתית שלנו. זו השנה השלישית שהתכנית פועלת ובמסגרתה נצא לשמונה סיורים ברחבי הארץ, נראה את התערוכות הבולטות, נבקר בסדנאות האמנים, במרכזי אמנות ותיקים ואלטרנטיביים, ונפגוש את אנשי המקצוע – האוצרים, היזמים וכמובן האמנים, וכל זאת בשביל להישאר עם היד על הדופק לגבי הנעשה באמנות העכשווית בארץ על כל גווניה.
לפרטים נוספים והרשמה בקישור

מאחלים לכולכם סופ"ש נעים, וקיץ של הרפתקאות ונדודים,
שני ורנר וצוות Talking Art

"סלון אירוטי", תערוכה קבוצתית. עורך: יוסף קריספל
אנו חיים בתקופה אקסהיביציוניסטית, בה ניתן להיחשף לגופים עירומים ולדימויי זימה בקליק אחד, ועוד יותר מכך הם סובבים אותנו כמעט מכל עבר. נדמה שבתקופה כזו קשה להיזכר במשמעותה של ביישנות או מבוכה, גם לא לנוכח דימויים "אירוטיים". עם זאת, מציע האמן יוסף קריספל מקבץ עבודות של אמנים ישראלים מתקופות שונות, אשר בכולן יש עיסוק בגוף שהוא אינטימי ומפתה. בתוך חלל התצוגה הסטרילי של גלריה נגא, ומוקפים בדימויים מסוג זה, תתאפשר לצופים חוויה שונה מבדרך כלל, אותה מכנה קריספל כסלונית, "חוויה למבוגרים".
אירוע פתיחה: חמישי, 2.8.18 בשעה 20:00. גלריה נגא לאמנות עכשווית, רח' אחד העם 60, תל אביב. אירוע פייסבוק

אייל אסולין, מתוך התערוכה "הוד", אשכול תערוכות, מוזיאון חיפה לאמנות

"Shop It", אשכול תערוכות במוזיאון חיפה. אוצרת האשכול : סבטלנה ריינגולד
לא פחות מ- 12 תערוכות ובהן עבודות של 70 אמנים, תפתחנה במוזיאון חיפה בסופ"ש הקרוב. אמנם כבר התרגלנו לאשכולי התערוכות הפומפוזיים של המוזיאון, ובכל זאת נראה שהפעם זה קשור אולי גם בנושאי התערוכה – צרכנות וכסף. נושאים אלה מתפרקים לגווניהם השונים ומקבלים ביטוי בתערוכות, כאשר האוצרת טוענת שיש בעבודה של רבים מהאמנים מהלך מתוחכם של שימוש ציני לצורך ביקורת. בתוך האשכול הענק, מומלץ לשים לב לעבודתו של אייל אסולין ולתערוכה "הוד" אותה אצר שרון תובל. לאסולין שפה אמנותית מובהקת – נוצצת והרסנית בה בעת, והוא בוחן דרכה נושאים של גבריות, מעמד, כסף וכוח בעידן העכשווי.
אירוע פתיחה: מוצ"ש, 4.8.18 בשעה 20:00. מוזיאון חיפה לאמנות, רחוב שבתאי לוי 26. אירוע פייסבוק

"נסיעה" תערוכה קבוצתית. אוצרת: מיה פרנקל טנא
לא מזמן כתבנו כאן בהמלצות על כך שהקיץ מביא עמו בדרך כלל תערוכות מנומנמות יחסית באוריינטציה של מכירה בלבד. בתוך כך, נדיר לראות תערוכות קבוצתיות המאוגדות תחת נושא אחד. מיה פרנקל טנא – האוצרת החדשה של גלריה רוזנפלד, מפתיעה עם תערוכה שהיא קייצית במהותה, ועם זאת מציגה גם עבודות מוכרות פחות או כאלה שכיף להיזכר בהן, של כמה מאמני הגלריה הבולטים. יהיה מסקרן למשל לראות את עבודת הווידאו של טל שוחט "סרט משפחה" או את סדרת העבודות של ליאת אלבלינג בהן היא השתמשה כחומר גלם בדימויים מתוך העיתונות בתקופה של שהות אמן שעברה עליה בבואנוס איירס.
אירוע פתיחה: חמישי, 2.8.18 בשעה 20:00. גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: שני ורנר

טל שוחט, מתוך התערוכה "נסיעה", גלריה רוזנפלד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן