fbpx

תכנית ההרצאות שלנו מאפשרת לכם להוסיף קצת קולטורה לכל אירוע – פרטי או עסקי. אנחנו מביאים הכול, ולכם רק נותר לבחור את הנושא שמעניין אתכם.
בנינו עבורכם סדרת הרצאות עשירה ועמוקה, אך גם קלילה וכיפית, שמתאימה לכל שוחרי התרבות שביניכם. ההרצאות שלנו מציעות סקירה של נושאים מרכזיים בתולדות האמנות החל מתקופת הרנסנס ועד לאמנות מודרנית ועכשווית.
ההרצאות של Talking Art מבקשות לפתוח צוהר לעולם האמנות העכשווית ולהאיר תופעות ייחודיות שמתרחשות בו, ואשר מגיבות לחיים שלנו כיום.
ההרצאות כולן בנות שעה או שעה וחצי, ומועברות בצורה נגישה ובאמצעות מצגות באיכות גבוהה. ההרצאות מועברות על ידי מרצים מנוסים ומומחים בתחומם, המגיעים מרקעים שונים – תולדות האמנות, אמנים פלסטיים ואמני רחוב פעילים, חוקרי תרבות ועיצוב ואדריכלים.

צרו קשר ונשמח לבנות יחד את החוויה המושלמת בשבילכם.
להתראות בקרוב,
שני ורנר וצוות Talking Art

בין ההרצאות האהובות שלנו

נט-ארט. הרצאה מקוונת על אמנות מקוונת

משבר הקורונה הביא איתו גל של פרויקטים מקוונים ותערוכות דיגיטליות שניסו לתת מענה לסגירת חללי האמנות. עם זאת, היצירה במרחב האינטרנטי אינה תופעה חדשה, וישנם אמנים עכשוויים אשר אימצו את מרחבי האינטרנט מתוך הבנה כי הם יכולים לשמש לא רק כאמצעי הפצה ייחודי לאמנות אלא גם לשמש כמדיום אמנותי ומקורי בפני עצמו.
בהרצאה נצא לשיטוט באינטרנט – אחר אמנים ופרויקטים שנוצרו במיוחד עבור המרחב המקוון. נראה פסלים שנעשו בהדמיות תלת ממד ופועלים באופן אינטראקטיבי עם הצופה המבקר באתר און ליין, אמנים שהפכו את גוגל למרחב של משחק סוריאליסטי אינטראקטיבי, או כאלה שהפכו את האתר האישי שלהם ליצירת אמנות.
ההרצאה מאת דוד דובשני: אמן, בוגר התואר השני באמנות של בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ותכנית לימודי האמנות באקול דה בוזאר בפריז, עבודותיו הוצגו בארץ ובעולם.

נט ארט
nir harel "hallow sighs", website, 2019 מתוך ההרצאה נט-ארט

המצלמה הנסתרת

נדמה שהשיח החם ביותר היום בעולם הצילום הוא דווקא השבר העמוק שבו הוא נמצא. הזמינות ההולכת וגדלה של הצילום בחיינו הפכה אותו נגיש לכל ואמני הצילום מתמודדים עם השאלה כיצד יבדילו את עצמם בשוק המוצף של הדימויים המצולמים. המצב הזה גרם לתופעה הולכת וגדלה של אמנים אשר עוסקים בצילום עצמו, ובתוך כך גם בטכניקות ותחבולות שונות ומשונות. בין היתר ניתן לראות אמנים רבים שעוסקים ב"צילום ללא מצלמה". על פניו, הרעיון נשמע כמעט מופרך – איך ניתן לצלם ללא מצלמה? ובכן, מסתבר שיש די הרבה שיטות לעניין הזה והתוצאות הן לא פחות ממרהיבות ברוב המקרים.

שוש קורמוש, צילום ללא מצלמה

באהבה כמו באהבה...

נכיר זוגות של אמנים ואמניות מימי הביניים ועד ימינו, שהיו שותפים לא רק לאהבה אלא גם ליצירה. כמו כל סיפורי אהבה גם סיפורים אלו הם רבי פנים ומורכבים ורצופים ירידות ועליות.
נתבונן בדיוקנאות הזוגיים של האמנית הרנסנסית סופוניסבה אנגויסולה והמורה שלה, ברנרדינו קאמפי, נעקוב אחר היחסים הסוערים שבין האמנים המקסיקניים- פרידה קאלו ודייגו רביירה, נכיר את דיוקנאותיה של סוזאן ולדון, שהתחילה את דרכה כדוגמנית עירום ואקרובטית בקרקס, והיום זכורה כאחת האמניות החשובות של תחילת המאה, ומאהבה הצעיר ממנה בעשרים שנים, האמן אנדרה אוטר, האמן העכשווי והנמכר ביותר בעולם – ג'ף קונס וזוגתו צ'יצ'ולינה ואחרים.

פרידה קאלו, פרידה ודייגו ריברה, 1931

עלי התה הקסומים – ייצוגים של תה בתולדות האמנות

מהעלים שנשרו לכוס המים של בודהה, אל סין יפן והודו, ומשם לאצולה האירופאית, למסיבת התה של בוסטון ושל עליזה, אל המלכה האנגלית ומדפי הסופרמרקט, התה הוא מוצר שנכרך בתרבויות, זמנים ואגדות רבות. לא פלא שהפריט המיוחד והנחשק הזה משך את תשומת ליבם של האמנים שתיעדו אותו, הפכו אותו למושא אמנותם ובאמנות העכשווית – גם השתמשו בו כחומר גלם.
הרצאה מסקרנת זו עוקבת אחר מעלליו של המשקה התמים וכורכת בהם את התפתחותה של התרבות המערבית וגם את סיפורה של האמנות מימי קדם ועד התקופה העכשווית.

ולדימיר פרנובסקי, תה בגן הלילך

הרצאות נוספות
אמנות מודרנית VS אמנות עכשווית / אמנות יהודית, אמנות ישראלית / המאסטרים של הרנסנס / איך מבינים אמנות עכשווית? / אנדי וורהול – תופעה / אפלה, כאוס ורומנטיקה / הרפתקאות במרחב העל-טבעי / צילום – ריאליטי?

הזמנת הרצאה

אנא מלאו את הפרטים וניצור עימכם קשר בהקדם

דילוג לתוכן