fbpx
שחר יהלום

אף על פי כן, המלצות הסופ"ש 21-23.6

בתמונה למעלה: שחר יהלום, תערוכת יחיד בגלריה נגא, תל אביב

המלצות השבוע טומנות בחובן חדשות טובות על מוסדות אמנות שלא מרפים מפעולתם החשובה בשדה המקומי. בעידן שבו קיומם של מוסדות אמנות נראה שברירי ופגיע מאוד אל מול כוחות השוק מצד אחד ונסיונות צנזורה והשתקה מצד שני, מרענן לשמוע גם על מוזיאונים וגלריות שממשיכים בעשייה מבורכת אחרי שמעמדם נראה היה לא ברור. זו הזדמנות טובה גם לברך ולחזק את ידידנו מגלריה ברבור שעמדו השבוע (שוב) מול נסיונות השתקה בבית המשפט וזכו – יישר כוח!
במוזיאון בת ים נפתחת תערוכתה הראשונה של הילה כהן-שניידרמן כאוצרת הראשית ומנהלת המוזיאון; גלריה המשרד מבקשת לחזור לעניינים עם תערוכה נשכנית של קולקטיב אמניות קווירי; ובגלריה נגא תערוכה של שחר יהלום ובה פיסול שהגופניות שלו היא אינטימית ומזמינה אך גם שברירית ומעיקה.
ורגע לפני ההמלצות… סיור חדש באופק
7.7.18 סיור בתערוכה המדוברת של האמן הצרפתי כריסטיאן בולטנסקי במוזיאון ישראל, בהדרכת שני ורנר. פרטים וכרטיסים בקישור

מאחלים לכולכם סופ"ש נפלא,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"שפע", תערוכה קבוצתית. אוצרת: הילה כהן-שניידרמן
כשיהושע סימון התפטר מתפקידו כאוצר מוזיאון בת ים ויחד איתו כל הצוות המפעיל את המוזיאון, עלה חשש כי גורלו של המוסד המוצלח הזה לשקוע ולהפוך לחלל תצוגה משני ולא מעניין במיוחד. לכן משמחת במיוחד הייתה ההודעה על מינויה של הילה כהן-שניידרמן כאוצרת הראשית ומנהלת המוזיאון החדשה. מאחורי כהן-שניידרמן רקורד מרשים של עבודה כאוצרת עצמאית וכאוצרת משנה במוזיאון פתח תקווה ותחת ידיה יצאו כמה מהתערוכות המרתקות של השנים האחרונות.
תערוכתה הראשונה במוזיאון תעסוק במשיכה החדשה שמתפתחת באמנות העכשווית לפיסול ויצירה בחומרים יוצאי דופן. כך נכתב בטקסט התערוכה: "אופן הטיפול של האמנים בחומרים ואובייקטים המצויים בסביבה היומיומית, חלקם בלתי-מתכלים, מקנה להם איכות נשגבת ואינסופית, הנותרת מעט מפונצ'רת… היחס אל האובייקט ואל החומר הופך את "שפע" לתערוכה בעלת הגיון פיסולי, גם אם לא כל העבודות המוצגות בה הן פסלים".
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.6, 20:00, מוזיאון בת ים, סטרומה 6, בת ים. אירוע פייסבוק

_________.__...כרם נאטור, מתוך התערוכה "נכנסות לשיח", גלריה משרד, תל אביב

"מקרה אגוז" תערוכת יחיד של שחר יהלום. אוצרת: טלי בן-נון
שחר יהלום היא אמנית העוסקת בעבודותיה ביחסים שבין גוף לחפץ, הפסלים שלה תמיד מכילים את נוכחות הגוף בתוכם. על העיוות והגולמניות שבו אך גם על העדינות והשבריריות שלו. המגע האישי של יהלום נוכח מאוד בעבודות, והוא טוען אותן בסוג של אנרגיה שמעודדת מעין מערכת יחסים בינם לבין הצופה. זו מערכת יחסים דו קוטבית, מחד אלה אובייקטים נחשקים הגורמים לצופה לרצות לגעת בהם, ובאותו זמן השבריריות והגופניות שלהם מעוררים דחיה ואולי גם חשש לשבור אותם. חלל הגלריה הופך לבית לא ביתי ומה שנדמה במבט ראשון כאינטימיות מזמינה, במבט עמוק יותר סוגר על הצופה. שחר יהלום סיימה את לימודיה באוניברסיטת קולומביה לפני כמה שנים ואינה מרבה להציג בארץ, לכן תערוכה שלה היא הזדמנות ששווה לקפוץ עליה.
אירוע פתיחה: יום שישי, 22.6, 12:00, גלריה נגא, אחד העם 60, תל אביב. אירוע פייסבוק

"נכנסות לשיח", תערוכה קבוצתית. אוצרות: נגה אור ים, שיר חכים, פאינה פייגין ושיר ניומן
יש יגידו שגלריה משרד, שהוקמה בתחילת שנות התשעים, אף פעם לא הייתה מהגלריות המרכזיות ביותר בעיר. אבל במשך תקופה ארוכה היה ברור שהנעשה בה הוא חשוב ומשמעותי לשדה האמנות המקומי וכמה מהאמנים המעניינים מהארץ והעולם הציגו בה תערוכות. לא ברור למה, אבל בשלב מסוים הפסקנו לשמוע על הנעשה בגלריה והיא נעלמה מהרדאר, והנה מגיחה לה תערוכה מפתיעה ועוצמתית שאולי תחזיר את הגלריה למרכז השיח (תרתי משמע!).
קולקטיב "Bush" הוא קבוצה של אמניות המוציאה לאור פנזין אמנות קווירי. הקבוצה רואה באמנות כלי לשינוי חברתי ומבקשת לחתור תחת המקובלות של מגדר, מיניות וגוף. האמניות החברות בקולקטיב לא מאמינות באמנות דקורטיבית ומנומסת והן מציגות את הקשר שבין קפיטליזם דורסני לדיכוי מיני ומגדרי. בתערוכה יצאו עבודות האמנות מפורמט הפנזין וימלאו את חלל הגלריה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.6, 20:00, גלריה משרד, זמנהוף 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

___________-...זהר גוטסמן, מתוך התערוכה "שפע", מוזיאון בת ים

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן