fbpx

בדהרה, המלצות הסופ"ש 2-4.11.17


"1,000 סוסים", תערוכת יחיד לשון גלדוול. מוזיאון תל אביב לאמנות

החגים נראים כבר כהיסטוריה רחוקה ואנחנו דוהרים לנו לעוד שבוע של תערוכות חדשות. המלצות "סוסיות" במיוחד ארגנו לכם השבוע. תערוכתו של האמן האוסטרלי שון גלדוול שבוחן אירוע היסטורי משמעותי באמצעות שחקני המשנה בעלי הרעמה שלו. במקום לאמנות פונה צלם העיתונות המוערך יובל חן לכיוון אישי יותר ומציג תערוכה אינטימית ויפה, שגם סוסים הם חלק ממנה. ובבית בנימיני נפתחת תערוכה לקראת שבוע האיור הבא עלינו לטובה ועוסקת בקשר בין קרמיקה ואמנות מסורתית לקומיקס ואנימציה.
ולהשלמת החוויה של שבוע האיור, אנו מזכירים שהסיורים המיוחדים שלנו לכבודו – ממשיכים להתמלא.
שיהיה שבוע שועט וצוהל לכולם,
שני ורנר, וצוות Talking Art

"1,000 סוסים", תערוכת יחיד לשון גלדוול. אוצרת: רותי דירקטור
אולי לא שמתם לב, אבל אנחנו בסופו של שבוע היסטורי! בדיוק לפני מאה שנה כבשו בעלות הברית את באר שבע מידי הטורקים, באמצעות חיל הפרשים האוסטרלי. הקרב הזה ידוע כקרב החשוב האחרון בו השתתפו פרשים באופן פעיל, והוא היטה במידה רבה את הכף של הלחימה בפלשתינה.
האמן שון גלדוול, אחד מחשובי האמנים העכשוויים באוסטרליה בחר להתבונן באירוע ההיסטורי המשמעותי הזה דווקא דרך מבט על הסוסים, לכאורה דמות משנה בכל הסיפור. באמצעות מגוון אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כמו וידאו, מציאות מדומה והדפסה תלת מימדית מציג גולדוול את מחזור חייו של הסוס, ובתוך כך, שופך אור על יחסיו הסבוכים של האדם עם הטבע, יחסים שיש בהם תלות, אכזריות וגם אהבה רבה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 2.11, 20:00, מוזיאון תל אביב, שאול המלך 27, תל אביב
שימו לב שבערב הפתיחה יתקיים גם מפגש עם האמן והאוצרת בשעה 18:30 והכניסה אליו תהיה חופשית. אירוע פייסבוק


אפרת איל, מתוך התערוכה "בְּרֶצֶף", בית בנימיני, תל אביב

"כל סוסי העץ רצים במעגל". תערוכת יחיד ליובל חן. אוצר: גלעד אופיר
לא יכולנו לוותר על הפיתוי להמליץ על שתי תערוכות סוסים ברצף. הצלם המוערך יובל חן ידוע בעיקר בצילומי העיתונות שלו שהספיקו כבר לספק לנו כמה דימויים מכוננים ולזכות במספר פרסים. בתערוכה החדשה במקום לאמנות, מפנה חן את עדשתו מהציבורי והחדשותי אל האישי והאינטימי, ועושה שימוש בטכניקות של בניית סצינה מדוקדקת בכדי לייצר מפגש חדש עם דמויות ממשפחתו וחבריו. המעבר הזה מהלאומי אל הקרוב ביותר והשילוב עם האוצר – הלא הוא הצלם הרגיש גלעד אופיר, מבטיח מבט מושחז וחודר ששווה לחוות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 2.11, 20:00, מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

"בְּרֶצֶף". תערוכה קבוצתית לקראת שבוע האיור. אוצרת: מיה מוצ'בסקי פרנס
כנראה שאנחנו לא היחידים שמתרגשים לקראת שבוע האיור המתקרב, כי תערוכות הקשורות אליו כבר מתחילות להיפתח. אחת הסנוניות הראשונות היא הקבוצתית החדשה בבית בנימיני, שממשיך לקפוץ אל מעבר לגבול הצר של תחום הקרמיקה כדי להפוך אותו לרלבנטי ועכשווי. הנושא של "אמנות רצף", נקשר בדרך כלל לקומיקס ואנימציה, בטח לא לקרמיקה. בתערוכה שואלת האוצרת באמצעות עבודות האמנים, האם מקורה של האמנות הזו עתיק הרבה יותר ומתקשר לתבליטי חרס עתיקים, ציורי קיר והירוגליפים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 2.11, 19:30, בית בנימיני לקרמיקה עכשווית, העמל 17, תל אביב. אירוע פייסבוק

ואם כבר בשבוע האיור עסקינן, אל תפספסו את המקומות האחרונים בסיורי שבוע האיור שלנו. כל הפרטים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


"כל סוסי העץ רצים במעגל". תערוכת יחיד ליובל חן. מקום לאמנות, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן