fbpx
אולגה קונדידה
אולגה קונדידה, הברביזון החדש, מתוך התערוכה "אמריקה", גלריית המדרשה

דה בסט, המלצות הסופ"ש 21-23.2

מצעד של ענקים יש לנו בהמלצות השבוע. ענקים של הדור החדש, אמנים שנמצאים בשיא הקריירה שלהם וסוללים ברגע זה ממש את אופייה וערכה של האמנות הישראלית העכשווית.
בגלריית המדרשה מציגות חברות "הברביזון החדש" תערוכת ציור שיש בה מפגש בין תרבותי וגם עדות נוספת לחשיבות הקבוצה בשדה האמנות המקומי; במרכז לאמנות עכשווית מצטרפת עילית אזולאי לקבוצה של אמניות משובחות שהציגו שם תערוכות יחיד לאחרונה; ולקינוח – תערוכת יחיד חדשה לצייר המופלא בעז נוי, בגלריה רוזנפלד.
שיהיה סופ"ש משובח במיוחד לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"בדבר השתיקות", תערוכת יחיד של עילית אזולאי. אוצרת: חן תמיר
כיף לראות את המרכז לאמנות עכשווית משתבח עם השנים. מאז כניסתו של ניקולא טרצי כאוצר הראשי של המקום היו לנו כמה תערוכות יחיד של אמניות מבריקות כמו נבט יצחק ונעמה צבר. כעת מצטרפת עילית אזולאי לרשימה המשובחת הזו וחוזרת בתערוכת יחיד שממשיכה את העיסוק "החפרני" (במובן הטוב של המילה) שלה בשכבות של היסטוריה, ובאמת, הבדיה והמטענים הפוליטיים הכרוכים בה. כמו בפרוייקטים קודמים שלה, גם הפעם מתלבשת אזולאי על מוסד שיש בו מין ההיסטוריה הרבודה הזו וחוקרת אותו לפני ולפנים. מלון אלמא היוקרתי בזיכרון יעקב נבנה על יסודותיו של בית ההבראה שהוקם על ידי יעקב רכטר בשנת 1968 ובפרק זמן מסויים אף שימש כמתקן חקירה לחיילים ישראלים שנלקחו בשבי במלחמת יום כיפור. כל ההקשרים והזיקות הללו מתועדים באופנים שונים ומורכבים יחד מחדש ביצירה של אזולאי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.2, 20:00, המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2, תל אביב. אירוע פייסבוק

בעז נוי, מתוך התערוכה "שמועות על חורף", גלריה רוזנפלד

"אמריקה" תערוכה של קבוצת הברביזון החדש. אוצר: אבי לובין
על חשיבותה של קבוצת "הברביזון החדש" באמנות הישראלית וודאי עוד ייכתב וייחקר בעתיד. נדמה כי זה מסוג השינויים שאפשר לבחון אותם רק במרחק של זמן. חברות הקבוצה אימצו לעצמן גישה ציורית היסטורית (להלן: הברביזון ה"ישן") ונתנו לה פרשנות עכשווית. ציור מהתבוננות שמפנה את המבט הפיוטי שלו אל עבר המציאות הנוקשה דווקא, ובתוך כך חושף עוולות חברתיות. לא מפתיע כי כל חברות הברביזון הן יוצאות מדינות בריה"מ לשעבר והן מייצגות גם את הדור הצעיר של העולים, אשר התבגר כאן אבל יש בו גם משם, ועוד נושא עמו את קשיי המפגש הבין תרבותי. גם מבחינה פורמליסטית, עוד ידובר וודאי, כיוון שסגנון הציור שמאפיין את חברות הקבוצה אף הוא ייחודי בשדה האמנות המקומי. התערוכה החדשה ממשיכה את העיסוק הזה ויוצגו בה ציורים שנעשו בזמן שהות של האמניות דווקא בטקסס ארה"ב.
באותו ערב תפתח בגלריה גם תערוכתה של אתי יעקובי "תפוח זהב".
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.2, 20:00, גלריה המדרשה, הירקון 19, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שמועות על חורף", תערוכת יחיד של בועז נוי. אוצר: רון ברטוש
שנתיים בדיוק עברו מאז תערוכתו האחרונה של בעז נוי. שנתיים של ציפייה חסרת סבלנות, לראות את ציוריו השופעים בצבע ומרהיבים ביופיים של נוי. תערוכת הביכורים ברוזנפלד "שלדג" הציגה לקהל התל אביבי את שפת הציור הייחודית של נוי, כזו שקשה לפגוש במחוזותינו, ואולי ניתן לזהות בה השתייכות לאיזו "אסכולה חיפאית". בתערוכה החדשה, חובר נוי לאוצר רון ברטוש (שאותו היללנו כאן לא פעם) ויוצגו בה ציורים חדשים עליהם כותב ברטוש: "ציוריו של בעז נוי מן השנים האחרונות מכונסים בתערוכה זו כשמועות, כלומר כמסרים, ואלו הם מסרים על אודות נופים, ערים, רחובות, אור יום ותאורת לילה, ועל יחסי הגומלין של יסודות בעולם אשר ברשות רבים".
באותו ערב תפתח בחלל הפרוייקטים של הגלריה גם תערוכתו של מלאכי סגן-כהן "ציר האלפא".
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.2, 20:00, גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

עילית אזולאי, מתוך התערוכה "בדבר השתיקות", המרכז לאמנות עכשווית CCA

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן