fbpx
שיראל הורוויץ, מתוך התערוכה "שידרה", סדנאות האמנים, תל אביב

זמן תגובה, המלצות הסופ"ש 12-14.7

הקיץ כבר נותן אותותיו, ונדמה שהקצב הולך ומאט. עם זאת, רגע לפני בואן של תערוכות הקיץ (המשמימות בדרך כלל), מגיע מקבץ תערוכות מסקרן ושווה צפייה. הקו שמאחד את הבחירות שלנו השבוע הוא העיסוק בתגובה של אמנים זה לזה, תגובה שהיא נדירה או מוצנעת בדרך כלל, אך בעינינו היא מהמרגשות שיש.
בסטודיו של הפסל המיתולוגי יחיאל שמי בקיבוץ כברי יוצרת הילה טוני נבוק התערבויות בשפתה השנונה והאירונית שמגיבות ומשוחחות עם העבודות המונומנטליות של שמי; במוזיאון תל אביב הזמין האוצר החדש דורון רבינא קבוצה של אמנים להגיב זה לעבודותיו של זה במהלך רדיקלי שלא רואים כמותו כל יום בחלל ממוסד כמו מוזיאון תל אביב;  בסדנאות האמנים בתל אביב תערוכת יחיד חדשה לשיראל הורוויץ – אשר מוכרת בעיקר בזכות פרוייקט בו "ענדה" על גופה יצירות אמנות של אחרים ויצאה לשוטט ברחובות; ובגלריית בית הספר לאמנות בסיס תפתח תערוכה שנאצרה בחופש רב על ידי מורי בית הספר שבחרו עבודות של אמנים אחרים כראות עיניהם.

ממליצים לכולכם לצאת לראות אמנות, ושיהיה סופ"ש נפלא לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"הרחבות", תערוכת יחיד של הילה טוני נבוק. אוצרת: סמדר שינדלר
זה עתה המלצנו לכם על תערוכות שמרוכזות כולן באזור צפון הארץ (בקישור), והנה מצטרפת לחבורה תערוכה חדשה אשר תפתח ב"אטליה שמי", הסטודיו שבו עבד הפסל יחיאל שמי וממוקם בקיבוץ כברי. התערוכה החדשה מפגישה בין שני אמנים שנדמה כי הם שונים זה מזה בתכלית, הם מייצגים דורות, אג'נדות וגישות אמנותיות כמעט הפוכים זה לזה. פסלי הפלדה של שמי הם מונומנטים נוטפי הירואיות החולשים על סביבתם בביטחון עצמי של דור הקמת המדינה. לעומתו, נבוק מייצגת את הדור הצעיר העכשווי, ופועלת בתוך סביבה אירונית ומודעת לעצמה הרבה יותר. במהלך מעניין של האוצרת סמדר שינדלר, הוזמנה נבוק להגיב אמנותית לעבודותיו של שמי. אל מול הפלדה של זה, מציבה נבוק מיצב העשוי משמשונית – אותה יריעה צבעונית זולה המשמשת לתיחום והצללה והפכה כבר לחלק מהנוף הישראלי העכשווי. נבוק מייצרת באמצעות היריעות מעין מתחמים סביב עבודותיו של שמי וכך מאפשרת לחוות אותם בצורה חדשה ואינטימית יותר. בקומה השנייה של הגלריה יוצגו קולאז'ים של נבוק לצד קולאז'ים של שמי שימשיכו להראות את השוני בין האמנים והדורות, אך גם את החיבור הלא צפוי ביניהם.
אירוע פתיחה: יום שבת, 14.7, 12:30, אטליה שמי, קיבוץ כברי. אירוע פייסבוק

"תכנית הבראה", תערוכה קבוצתית. אוצר: דורון רבינא
התערוכה החדשה במוזיאון תל אביב היא תערוכה מרגשת. לאו דווקא בגלל המוצג בה – זה אינו ידוע עדיין, אלא דווקא בגלל האלמנט הבלתי צפוי העומד בבסיסה של התערוכה הזו. אל חלל התערוכה הוזמנה שורה של אמנים המייצגים שלושה דורות של עולם האמנות המקומי. כל אחד ואחת מהאמנים יבצעו מהלך אמנותי המתייחס לשם התערוכה "תכנית הבראה" ויגיבו לאמן אחר מהקבוצה שכבר פעל בחלל. אנחנו רגילים לראות מהלכים ניסיוניים מעין אלה בחללים אלטרנטיביים או גלריות שיתופיות, אבל בכניסה של פרקטיקה כזו ללב הממסד האמנותי המקומי יש משהו חסר תקדים. נראה שדורון רבינא, האוצר הראשי החדש של המוזיאון לוקח את שם התערוכה ואת תפקידו ברצינות ומבקש להביא רוח חדשה למסדרונות המוזיאון ועל כך אפשר רק לברך. רשימת האמנים, המכילה כמה מהאמנים והאמניות החביבים עלינו, מרמזת שלמרות שאנחנו לא יודעים מה יוצג, אפשר לסמוך על כך שיהיה מעניין.
אירוע פתיחה: יום שלישי, 17.7, 20:00, מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

"בחירת המורה" תערוכה קבוצתית. אוצרת הגלריה: שלומית ברוייר
גלריה בסיס בהרצליה ממשיכה להסתמן כאחד מחללי האמנות המעניינים בארץ. מעבר לאוצרות המצוינת של שלומית ברוייר ולחלל עצמו שהוא יפה ובעל אופי, לא נעים להגיד אבל תקציבי הענק של הגלריה מן הסתם, תורמים אף הם לעניין. זה כל כך נדיר לראות במרחב האמנותי הישראלי גלריה שפועלת ביד רחבה, בנדיבות שמכבדת את האמנים וגם את הצופים. התערוכה החדשה בגלריה פועלת מתוך חופש ומגוון אפשרויות המתאפשרים במצב הזה. מורי בית הספר בסיס קבלו את ההזדמנות לבחור איזו עבודת אמנות שמוצאת חן בעיניהם – ללא מגבלות מדיומליות, תכניות או אסתטיות. כל העבודות הנבחרות יוצגו יחד בגלריה, והמפגש הלא ערוך הזה יציע נקודת מבט רעננה על תהליכים אוצרותיים שהולכים ומשתנים בתקופה האחרונה.
אירוע פתיחה: יום שבת, 14.7, 20:00. גלריה בסיס, בית ספר בסיס לאמנות, רחוב המדע 14, הרצליה פיתוח. במסגרת הפתיחה, יתקיים מופע פרפורמנס מיוחד של אלה רוטשילד וגרשון וייסרפירר בקטעים מהמופע "לדעתי הפה מיותר". אירוע פייסבוק

"שידרה", תערוכת יחיד של שיראל הורוויץ. אוצר: איתן בוגנים
שיראל הורוויץ חוקרת בעבודותיה את המפגש בין הגוף האנושי למרחב האורבני. ופעמים רבות עושה שימוש בגופה שלה כמצע לעבודותיה. אחת מעבודותיה שאנו זוכרים לטובה במיוחד היא מיצג מתמשך בו בכל שבוע יצאה לסיבוב פתיחות התערוכות כשעבודתו של אמן אחר איתו שיתפה פעולה באותו שבוע מחוברת לראשה. בדרך זו היא חשפה את הפוליטיקות העדינות של עולם האמנות ובחנה את תגובתם של חבריה האמנים והרחוב בכלל לנוכחות שלה ושל האמנות. בתערוכתה החדשה מרחיבה הורוויץ את טווח פעולתה אל מעבר למיצג ומייצרת סדרה של אובייקטים העשויים בטכניקה שפיתחה באמצעות עבודה עם דבק פלסטי, פיגמנטים ודיו. האובייקטים שנוצרים נדמים כעוטים עור אנושי והופכים לגופים בחלל, או לסוג של דגמים ארכיטקטוניים כושלים.
באותו ערב תפתח בסדנאות האמנים גם תערוכתם של נועה גרוס ואורי נועם "נחלת הכלל".
אירוע פתיחה: יום שבת, 14.7, 20:00, סדנות האמנים, קלישר 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן