fbpx
אלעד לרום, מתוך תערוכת יחיד במשכן האמנים בהרצליה

מסיבת סילבסטר. המלצות הסופ"ש 30.12-1.1

את סיום השנה האזרחית נהוג לחגוג במסיבה, ואין ליווי טוב יותר למסיבה מאשר מוזיקת פופ טובה ואפקטיבית. פופ הוא כמובן גם אחד מזרמי האמנות המשפיעים של העשורים האחרונים והוא האב הרוחני של התערוכות המומלצות הפעם. אמני השבוע עושים את מה שעושה הפופ הכי טוב – לוקחים נושאים כבדים והרי משמעות ומפרקים אותם באמצעות דימויים ונושאים מהתרבות הפופולארית והופכים אותם לזמינים ונגישים לעין העכשווית.
במשכן לאמנות בהרצליה מציג אלעד לרום עוד טפח בעבודתו המגוונת ומשיק ספר אמן המסכם 25 שנות יצירה; בגלריה אלמסן החביבה עלינו מציג דוד דובשני תערוכה המשתמשת בהומור כדי לפרק מנשקם נושאים כבדים וקשים; בחלל בסטודיו מציג עידו גורדון תערוכה שלוקחת את שמה מהשנה שעברה שנגמרת לה ובתורה היא מורכבת, עשירה ורבת פנים כמותה; ובפינת הבונוס השקת לוח השנה האמנותי של רותי דה פריס שהפך למסורת שנתית.

בתום שנה מאתגרת נוספת אך גם כזו שבה ידענו המון אופטימיות וצמיחה, אנחנו מאחלים לכל חברינו וחברותינו שנה אזרחית טובה של בריאות איתנה, יצירה ואמנות. לא היינו יכולים לעבור את השנה הזו בלעדיכם ואנחנו לא יכולים לחכות כבר לדבר איתכם אמנות גם בשנה החדשה.
שנה טובה!
שני ורנר וצוות Talking Art

עידו גורדון, מתוך תערוכת יחיד ב'חלל בסטודיו', תל אביב

'הכל חייב לחלוף', תערוכת יחיד של אלעד לרום. אוצר: רן קסמי אילן

כבר שנים שהציור של אלעד לרום מצליח לחמוק מקטגוריות מובחנות. הוא מצליח בו זמנית להיות קפדני וטכני וכמעט קר בדיוק שלו, אך אז פתאום הוא משתמש במחוות ציוריות חופשיות ופראיות המשוות לציור אופי אחר לגמרי. גם עולמות ההקשרים עליהם נשען לרום בעבודתו הם רחבים ומגוונים – מתרבות אינטרנטית איזוטרית, דרך פוסטרים של סרטי קולנוע ואפילו עיצוב מגבות. התערוכה החדשה במשכן האמנים בהרצליה ממשיכה את טקטיקת שילוב השפות הציוריות שלו ומציגה ציורים בפורמט אחיד של חדרי מלון אנונימיים. אך אל תוך הציורים שנראים כמעט כמו דפים מקטלוג פולשים דימויים אמורפיים מצוירים ביד חופשית וקלה שטוענים את הציור באנרגיה אחרת. אל התערוכה מתלווה ספר אמן הסוקר את הקריירה המגוונת של לרום ומציג אותה בהקשרה הרחב.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 30.12, 20:00, משכן האמנים הרצליה, יודפת 7, הרצליה
אירוע פייסבוק

'יָד', תערוכת יחיד של דוד דובשני. אוצר: ליאור תמים

הנה שאלה גדולה – איך מתארים זוועות באמנות? איך עושים זאת בצורה שתהיה מעניינת ולא בנאלית ושתצליח לגעת בצופה ולא להרחיק אותו. דוד דובשני בוחר להשתמש בהומור וקריקטורה אשר הופכים מצב רציני ובלתי נסבל לגרוטסקה שנונה. בציורים שלו שנעים בין ציור דיגיטלי מודפס, רישומי אקריליק וציור קיר, ניגש דובשני לנושא הכבד של המלחמות הנוכחיות במזרח התיכון ומטפל בהן בסגנונו הפראי וחסר העכבות. בעולמו של דובשני הדמויות הופכות לקריקטורות צמאות דם ומגוחכות, וכך גם הפוליטיקה המאפשרת מלחמות מלכתחילה, הכל מתרוקן מאוויר ומוצג במלוא מופרכותו. דוד הוא כמובן גם אחד ממדריכינו האהובים שהשילוב הזה של ידענות והומור הוא בדיוק הסיבה בגללה אנחנו אוהבים אותו כל כך!

אירוע פתיחה: יום חמישי, 30.12, 20:00, גלריה אלמסן, רחוב הפנינים 1, יפו
אירוע פייסבוק

 

'2021', תערוכת יחיד של עידו גורדון

עידו גורדון בהחלט בחר שם מחייב לתערוכתו החדשה. 2021 שנגמרת ביום בו נפתחת התערוכה היתה שנה, איך נגיד זאת בעדינות – מורכבת? השנה הזו שחשבנו שנהיה בה כבר אחרי, אבל בעצם עדיין היינו לגמרי בתוך, אבל גם הצלחנו למצוא דרכים חדשות לבנות וליצור בפנים ובתוך ואחרי ועם. את כל המורכבות הזו מביא גורדון לתוך התערוכה בה מוצגות כמעט חמישים עבודות במדיומים ונושאים שונים ומגוונים והיא נותנת לנו הצצה לדרך בה אמן כמו גורדון, הפועל בכמה מישורים במקביל, רואה ומתייחס לעולם. זו תערוכה נוספת ב'חלל בסטודיו' המסקרן וסטייה מההתמקדות שלהם באמנים צעירים ואלמונים לנתינת מרחב גם לאמנים מבוססים מעט יותר אשר חושפים משהו משגרת העבודה שלהם.

אירוע פתיחה: יום שישי, 31.12, 12:30, חלל בסטודיו, רחוב הרצל 142 (קומה אחרונה), תל אביב
אירוע פייסבוק

פינת הבונוס – 

השקת לוח השנה LOVERS &SHAPES של רותי דה פריס

בשש השנים האחרונות רותי דה פריס מביאה את האסתטיקה המיוחדת שלה לפורמט לוח השנה שהפיקה באופן עצמאי. השנה משתפת דה פריס פעולה עם מגזין 'קומפוסט' של מוזיאון תל אביב ומשתמשת בפלטת הצבעים שנבחרה עבור המגזין.
ההשקה תלווה בהופעה של DJ + VJ נדב דירקטור
איפה ומתי: יום שישי, 31.12, 12:00, ת״א תרבות קריית המלאכה, שביל המרץ 6, תל אביב
לסיים את השנה בצהריים נעימים של תקלוט ומופע וידאו ולהתחיל את השנה החדשה עם אמנות פונקציונלית על הקיר.
איפה ומתי: יום שישי, 31.12, 12:00, ת״א תרבות קריית המלאכה, שביל המרץ 6, תל אביב

אירוע פייסבוק

דוד דובשני מתוך תערוכת יחיד באלמסן, יפו

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן