fbpx
מיכל נאמן
מיכל נאמן, מתוך תערוכת הפרידה מגלריה גורדון

נבטים, המלצות הסופ"ש 24-26.5

כולנו יודעים שלפעמים הדברים החשובים ביותר מתחילים במהלכים קטנים – בשתילתו של נבט חדש, בשינוי קטן, בחלום מרגש. בהמלצות השבוע שלוש תערוכות שמבשרות משהו חדש בסגנון זה.
גלריה גורדון האלמותית נודדת דרומה סופית לחלל חדש ומזמינה אותנו להיפרד מהחלל המיתולוגי ברחוב בן יהודה; בשלוחה התל אביבית של בצלאל תערוכת הסיום המסורתית של בוגרים חדשים של מחזור התואר השני שמתחילים את דרכם בעולם האמנות; ובגלריה אלפרד תחילתו של המסע המשפחתי לא בהכרח מסמנת את סיומם של מסעות אחרים, בתערוכה אסקפיסטית במיוחד של ענבל הופמן.
ולקינוח, גם אצלנו נבטים חדשים לקראת תקופת הקיץ, אשר תפתח בסיור בוטיק חדש ומרענן בירושלים.

שיהיה שבוע של התחלות מרגשות לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

תערוכת פרידה מהחלל ההיסטורי של גלריה גורדון
נדמה שאי אפשר לדבר על אמנות בישראל בלי לדבר על גלריה גורדון אשר נמצאת בחמישייה הפותחת של הגלריות המובילות בתל אביב ומתהדרת בכמה מהאמנים המרכזיים בארץ אשר עובדים אתה. במשך שנים היוותה הגלריה את אחד מעמודי התווך של מרכז הגלריות ההיסטורי בצפון העיר. לפני כשנה, ובמקביל למהלך שעבר על כל סצנת האמנות התל אביבית, החלה הגלריה לפזול דרומה ופתחה חלל חדש ומושקע ברחוב הפלך בפאתי קריית המלאכה, וכעת הם עוסקים במרץ בשיפוץ של חלל דרומי נוסף שאמור להיפתח במהלך הקיץ. אם כן, הגיע זמנה של תערוכת הפרידה מהחלל המיתולוגי בבן יהודה, בה יוצגו עבודות של אמני הגלריה מארבעים השנים האחרונות. זוהי הזדמנות לקחת חלק בהיסטוריה בהתהוות ולחלוק כבוד לאחד ממרכזי התרבות החשובים בעיר.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 24.5, 19:30, גלריה גורדון, בן יהודה 95, תל אביב. אירוע פייסבוק

תערוכת בוגרים תואר שני באמנויות בצלאל 2018. אוצר: דור גז
תערוכת בוגרי התואר השני בבצלאל היא הסנונית המבשרת את בואן של תערוכות הבוגרים, אשר יבואו עלינו לטובה בחודשים הקרובים. בניגוד ללימודי התואר הראשון, בוגרי התכנית כבר הספיקו "להתבשל" וחלקם אף הציגו בכמה תערוכות עוד במהלך הלימודים. תערוכת הסיום של התואר השני היא באופן מסורתי אפשרות לאמנים הצעירים להעלות את רף השאפתנות של עבודותיהם ולקהל הצופים הזדמנות לראות אמנים מבטיחים שכבר החלו בצעדים הראשונים של קיום ההבטחה. בקיצור – תמיד יש הרבה מה לראות ואף פעם לא משעמם. לצד עבודות הבוגרים יוצגו במחווה יפה ומרגשת גם עבודותיו של בנג'מין מץ שהיה סטודנט בתואר השני ושמותו המפתיע בתאונה זעזע את עולם האמנות לפני כחצי שנה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 24.5, 20:00, קמפוס התואר השני של בצלאל, סלמה 60, תל אביב. אירוע פייסבוק

בנג'מין מץ, מתוך תערוכת בוגרי התואר השני באמנויות, בצלאל

"פלאש דרייב" תערוכת יחיד של ענבל הופמן. אוצרת: טלי בן נון
לפעמים, תחילתו של המסע המשפחתי והביתי – על כל האושר והמשמעות שבו, מסמנים את סופם של מסעות אחרים ושל חלומות אחרים, אשר נאלצים לקבל מקום משני יותר בחיים החדשים. בתערוכתה החדשה בגלריה אלפרד מתווה ענבל הופמן את מסלולו של מסע בלתי אפשרי, דווקא מעומק השגרה המאיימת לחנוק את אלה המבקשים לפרוץ מתוכה. מהחומרים הבנאליים והביתיים ביותר יוצרת הופמן נופים אקזוטיים וממציאה לעצמה חופשה – מהכביסה, מהחובות ומאחריות. בהומור ואירוניה וחוש אסתטי ייחודי ומחודד, מפיחה הופמן חיים באובייקטים דוממים והופכת אותם למשהו חדש וחי. נקודת המבט מלאת ההמצאה והדמיון של הופמן היא בו זמנית זו של הילד המשחק אך גם של ההורה המבקש רגע של שלווה ומפלט. העבודות של הופמן הן תמיד אינטליגנטיות ושנונות ותמיד תמיד לוקחות את המחשבה למקומות חדשים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 24.5, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

SAVE THE DATE
14-15.6 סיור אמנות ועיצוב בירושלים בהדרכת שני ורנר ויובל סער
לכבוד שבוע העיצוב בירושלים, אנו יוצאים לסיור נוסף במסגרת סיורי הבוטיק שלנו. הסיור יעסוק באמנות עכשווית ובעיצוב ויהיה בהדרכה של שני ורנר (Talking Art) ויובל סער (אוצר וחוקר עיצוב עכשווי, מגזין פורטפוליו).
במהלך הסיור נבקר בתערוכות החדשות במוזיאון ישראל, בתערוכות שבוע העיצוב בבית הנסן, בסדנאות של אמנים ומעצבים מהשורה הראשונה, וכהרגלנו – נפגוש את האוצרים, האמנים והעוסקים במלאכה.
כל זאת בליווי הפינוקים הרגילים: לינה במלון בוטיק, ארוחת ערב חגיגית, הסעה צמודה ועוד.
כל הפרטים ממש בקרוב, ובינתיים אתם מוזמנים להשאיר את פרטי הקשר שלכם ונחזור אליכם בהקדם. בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

ענבל הופמן, מתוך התערוכה "פלאש דרייב", גלריה אלפרד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן