fbpx
Christian-Marclay
הקרנה באורך 24 שעות של עבודת הווידאו "השעון", מוזיאון תל אביב

רגע לפני הסוף, המלצות הסופ"ש 10-12.5

תערוכות השבוע נמצאות באותו אזור זמן ארעי וחמקמק שבין הרגע שלפני לרגע שאחרי, וכולן מבשרות על סופה של תקופה, וכמובן – תחילתו של דבר מה חדש.
אבישי פלטק ונאווה פרנקל ממשיכים לחקור את אותם רגעים מיוחדים שלפני יציאתה של עבודת האמנות לעולם בתערוכה שמוצגת רגע לפני סגירתה המצערת של גלריה הקיבוץ הוותיקה; בגלריה גבעון מציג האמן הוותיק והמוערך פסח סלבוסקי ציורים לא שגרתיים שנושאים איתם את משקל ההיסטוריה; ובמוזיאון פתח תקווה מציינים את סיום מחזור התערוכות הנוכחי בערב שחוגג את הרגע שאחרי סוף העולם; ובפינת הבונוס – הזדמנות נוספת ואחרונה במוזיאון תל אביב אשר פותח את שעריו ל-24 שעות כדי לאפשר לקהל לחוות את "השעון" יצירתו המונומנטלית של כריסטיאן מרקליי באורכה המלא.

ואם אנחנו עוסקים בזמן, נזכיר לכם להקדים ולהזמין כרטיסים
25.5.18 סיור גלריות באזור שדרות רוטשילד בהדרכת שני ורנר. פרטים ורכישת כרטיסים בקישור
סופ"ש נעים ועל זמני לכולם, שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"Atttending", תערוכת יחיד לאבישי פלטק בהשתתפות נאוה פרנקל. אוצרת: יעל קיני
זוהי התערוכה השלישית בסדרת התערוכות "עוזבים" שמוצגות בגלריה הקיבוץ בשנת פעילותה האחרונה לקראת סגירתה המתוכננת בסוף השנה. על סגירתה המתקרבת של הגלריה אנחנו שומעים כבר זמן מה אבל קיווינו שתמצא דרך לשמור על הנכס החשוב הזה לעולם האמנות. אנו עדיין מפללים לתפנית כלשהי בעלילה, ובינתיים נמליץ לבקר בתערוכה החדשה.
על התערוכה הקודמת של פלטק ופרנקל שהוצגה בגלריה בקיבוץ בארי המלצנו כאן, וכעת ממשיכים השניים את העיסוק בסוגיות שנוגעות לתפר שבין המדיומים שלהם – פלטק צייר ופרנקל אמנית מופע. זאת בעודם מפנים מבט אל רגעי ההכנה שלפני יציאתה של היצירה אל האור. במקביל יציג פלטק שתי סדרות ציורים חדשות המתמקדות דווקא במה שבד"כ בשולי שדה הראייה וההכרה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 10.5, 20:00, גלריה הקיבוץ, דב הז 25, תל אביב. אירוע פייסבוק

בני אפרת, נתיב האבדון, חורף 2065

"זה החלום השלישי שאני זוכר", תערוכת יחיד של פסח סלבוסקי
קשה שלא לזהות את יצירותיו הייחודיות של פסח סלבוסקי – אמן בולט בדור של גדולי האמנים הישראלים. ציוריו מתאפיינים בראש ובראשונה בצורתם הלא קונבנציונלית, שכן סלבוסקי אינו מסתפק בקנווס קנוי או מתוח בריבוע, אלא בדרך כלל בונה בעצמו קונסטרוקציות משונות ולעתים אף גולמניות למראה. על הבדים הוא מעמיס שכבות של צבע ומשלב בתוכן חלקי טקסט בעלי משמעות עלומה, והתוצאה היא סדרת עבודות שמצליחות להיות מושחזות ועמוקות בלי לאבד את הקלילות וההומור שבן. הציור המרובד של סלבוסקי עמוס בהיסטוריה – אישית, אמנותית, ציבורית ופוליטית. שווה להגיע לגלריה גבעון, שעם סגירתה המתקרבת של גלריה הקיבוץ והמעבר המתוכנן של גלריה גורדון לחלל חדש בדרום העיר, נשארת כשריד אחרון לתור הזהב של הגלריות במרכז העיר ולאחד ממעוזי האמנות האחרונים באזור.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 10.5, 19:00, גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב. אירוע פייסבוק

"אפוקליפסה כמעט", אירוע לסגירת מחזור התערוכות במוזיאון פתח תקווה
אולי זה בגלל מזג האוויר המשוגע, ואולי בגלל התנודות הפוליטיות המערערות, כך או כך נדמה שהמילה "אפוקליפסה" הפכה פופולרית מאוד לאחרונה. במוזיאון פתח תקווה בחרו לציין את סיום מחזור התערוכות הנוכחי לא בעוד יום עיון מעייף – כמקובל בתחום, אלא לחגוג אותו באווירה סופנית במיוחד. ב"ערב קוקטיילים ליום שאחרי" מתוכננות אמנם הרצאות, אבל לצדן מופעי קוסמות (!), פרפורמנס שמאני (!) ומניפסט סטנדאפ לסוף העולם (!) כל זה בליווי אמן קוקטיילים שיגיש יצירות שנרקחו במיוחד לאירוע ודיג'יי שתאפשר לכם לקבל את סוף העולם במחולות. ואנחנו אומרים – אם כבר סוף העולם, אז שיהיה עם קוקטייל ביד.
מתי: יום חמישי, 10.5, 20:00, מוזיאון פתח תקווה, ארלוזורוב 30, פתח תקווה. אירוע פייסבוק
מחיר כניסה 40 שקלים הכוללים קוקטייל ראשון, ניתן להצטרף להסעה מתל אביב. יש להזמין כרטיסים בלינק

בונוס: הקרנה באורך 24 שעות של עבודת הוידאו "השעון", מוזיאון תל אביב
על "השעון" עבודת הוידאו פורצת הדרך של כריסטיאן מרקליי כבר כתבנו פה כבר בעבר. לכן לא נלאה בפרטים ורק נודיע שביום חמישי הקרוב חוזר המוזיאון על היוזמה המבורכת לפתוח את העבודה לקהל להקרנה באורכה המלא של 24 שעות. הזדמנות טובה למי שפספס בפעמים הקודמות או רוצה לחזור על החוויה.
מתי: החל מיום חמישי, 10.5 בשעה 10:00 בבוקר ועד למחרת בשעה 14:00.
הכניסה תהיה חינם מהשעה 21:00 ביום חמישי ועד למחרת בשעה 10:00 בבוקר. אירוע פייסבוק

"זה החלום השלישי שאני זוכר". תערוכת יחיד של פסח סלבוסקי, גלריה גבעון

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן