fbpx

שקיעה זריחה. המלצות הסופ"ש 9-11.3.17


מאיר פיצ'חדזה, זמן שקיעה, גלריה חזי כהן

גולת הכותרת של הוויקנד הקרוב, היא ללא ספק תערוכתו של מאיר פיצ'חדזה בה יוצגו ציוריו הנוגים שחסרים כל כך בנוף האמנות הישראלית. לחובבי הציור שביניכם מוצעת תערוכה גדולה ששמה – 'ניצחון הציור' – מבטיח טובות. תערוכת יחיד ליונתן גולדמן תפתח בהמשך השבוע ותציע מיצב שיבחן אלטרנטיבות לעולם פוסט אפוקליפטי. לקינוח, ערב הקרנת סרטים פמיניסטי ביותר וגם סיור נוסף במקום המוזר בתבל.
עריכה ותוכן: שני ורנר

'זמן שקיעה', תערוכת יחיד למאיר פיצ'חדזה
מרגש מאוד לשמוע שוב את השם הזה – פיצ'חדזה. כמה התגעגעתי לציוריו המרגשים והאינטימיים, שכמו במטה קסמים מוליכים אותנו אל נבכי עולמו האפלולי והרומנטי. בתערוכה החדשה שתיפתח בגלריה חזי כהן יוצגו ציורים מסדרות שונות, אלה המוכרים המתארים את בני משפחתו וציורי "פרחי המים", לצד עבודות מוכרות פחות, ורישומים בצבעי מים. כך נכתב בהודעה על התערוכה: "התחביר של התערוכה הנוכחית מתחקה אחר התנועתיות הסבוכה של סגנונו של פיצ'חדזה, או, בעצם, של היעדר-הסגנון המנוסח מתוך עמדת המסרב".
אירוע פתיחה: חמישי 9.3.17 בשעה 20:00. גלריה חזי כהן, וולפסון 54, תל אביב
אירוע פייסבוק

'ניצחון הציור' תערוכה קבוצתית. אוצרת: נטליה זורבובה
"הציור מת", משפט שיוצא לי להרהר בו לא מעט לאחרונה, במיוחד לאור הרבה תערוכות ציור שמוצגות בזמן האחרון. אז כנראה שלא מת, אך לבטח צריך להמציא את עצמו שוב ושוב מחדש. קבוצת הברביזון החדש עושה חסד עם המדיום, ופועלת להשאירו רלוונטי גם ביצירה עצמה, וגם בזכות הרעיון והפעולות הנלוות לה. כך למשל בתערוכה זו, בה הזמינו חברות הברביזון ציירים מישראל ומחו"ל לשיח משותף (אינטרנטי בעיקר) על סוגיות ציוריות, על זרמים ותקופות שונות. פרי השיח הזה יוצג בתערוכה משותפת שכל כולה – חגיגת ניצחונו של הציור.
אירוע פתיחה: חמישי 9.3.17 בשעה 20:00. גלריה שער 3, שער פלמר 2, חיפה עיר תחתית. שימו לב לשעות הפתיחה של הגלריה
אירוע פייסבוק


יונתן גולדמן, הגלריה האוניברסיטאית

'ללא אדמה', תערוכת יחיד ליונתן גולדמן
עזיבתו של איש העסקים יגאל אהובי את הגלריה האוניברסיטאית, עשתה לה לדעתי – רק טוב. אמנם, פחות תקציב, וקצב תערוכות איטי יותר, אבל לפחות הגלריה חוזרת לתערוכות יחיד, עמוקות ומקיפות, במקום התערוכות הקבוצתיות שנועדו להעלות את ערכן של העבודות באוסף של אהובי. אם כן, בשבוע הבא תפתח בגלריה תערוכת יחיד ליונתן גולדמן, אחד מהקולות האניגמטיים בדור האמנים הצעירים בארץ. גולדמן עוסק בנושא חביב עלי במיוחד – סוף העולם. עבודותיו מציעות פתרונות אלגנטיים ואסתטיים להפליא לבריאה מחודשת בעולם פוסט אפוקליפטי.
אירוע פתיחה: שלישי, 14.3.17 בשעה 20:00. יד מישל קיקואין, הגלריה האוניברסיטאית לאמנות, אוניברסיטת תל אביב
קישור לאתר הגלריה

ערב קולנוע פמיניסטי. ניהול אמנותי: דנה גולדברג, ד"ר אפרת מישורי, קארין פורננדר
לרגל יום האישה תארח גלריה אלפרד לערב אחד פרויקט משותף עם שבוע הקולנוע הפמיניסטי שנערך בברלין. בתכנית: הקרנה סימולטנית שתתרחש במקביל בתל אביב ובברלין, של 5 סרטים קצרים שיצרו במאיות נשים, הסובבים סביב שאלות של מגדר ושפה. ההקרנה תתקיים בנוכחות הבמאיות הישראליות, ובתומה ייערך דיון סקייפ חי בין הבמאיות והקהל בשתי הערים, בהנחיית קארין פורננדר וליאור אלפנט.
לרשימת הסרטים המוקרנים ופרטים נוספים, אירוע פייסבוק
חמישי 9.3.17 החל מהשעה 18:30. מחיר כניסה 10 ₪. גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב

תזכורת: בסוף החודש חוזרים לתחנה המרכזית החדשה
31.3.17 סיור אמנות בתחנה המרכזית. פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

שיהיה סופ"ש נפלא,
שני


וסיה חורסט, ניצחון הציור, גלריה שער 3

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן