fbpx

אוהבים אמנות. מאוד – המלצות הסופ"ש 15-17.9.16


לילך מדר, תערוכה בגלריית מרכז הבאוהאוס, שבוע האיור

איך תמיד יוצא שכל הדברים הטובים הם באותו התאריך? למה העירייה של תל אביב וזו של ירושלים לא עשו שיחת טלפון קצרה והחליטו לתאם ביניהם את המועדים של "אוהבים אמנות. עושים אמנות" ו"מנופים" (שהוא אמנם ביוזמה עצמאית אבל ללא ספק בשיתוף עם העירייה) – שניים מאירועי האמנות הגדולים בארץ? קצת מבאס, וזה עוד לפני שדיברנו על שבוע האיור, פסטיבל צוללן, פסטיבל מקודשת היפהפייה, וכל התערוכות שנפתחות בסופ"ש הקרוב. מה שבטוח הוא שהבחירה למי שרוצה לראות אמנות בימים הקרובים, הולכת להיות קשה במיוחד. גם אני עשיתי תהליך סינון מסיבי ובחרתי להתמקד באירועי האמנות הגדולים ובכמה המלצות במסגרתם.

עריכה ותוכן: שני ורנר

"אוהבים אמנות. עושים אמנות"
כמדי שנה מתקיים האירוע בכל רחבי תל אביב, ושוטף את העיר בחגיגת אמנות ענקית. לצערי העירייה פספסה השנה את הדבר הנחמד שנקרא "אינטרנט" וספק אם תצליחו למצוא איזשהו מידע על האירועים, למעט בפייסבוק, שם האמנים עצמם מעדכנים על מה שקורה. לכן מומלץ בראש ובראשונה לשוטט בפייסבוק ולחפש אירועים רלוונטיים. בכל אופן, בין היתר ייפתחו עשרות תערוכות חדשות, והמוני אמנים יפתחו את שערי הסטודיו שלהם, וגם יתקיימו כמה אירועים מרכזיים וביניהם:
פרויקט "מטרופוליס 3" בית ספר חד פעמי שקם לסופ"ש אחד בלבד, בו תושבים משכונה מסוימת (השנה מדובר בנווה שאנן) מעבירים שיעורים וסדנאות – לא רק באמנות בחללים מפתיעים באזור. שפע גדול של שיעורים מז'אנרים ורעיונות שונים, וגם אני אעביר במסגרת הפרויקט שני סיורי גלריות.
עוד על "מטרופוליס" בקישור.
"אורות וצללים" פרויקט אמנות בתחנה המרכזית החדשה. נו, שאני לא אמליץ על זה? הרי התחנה המרכזית היא אהובת לבי ומעוז הסיורים הכי פופולרי שלי. שלא לדבר על זה, שכמעט כל מה שגיל יפמן עושה מוצא חן בעיניי, והוא האמון על האוצרות של הפרוייקט הזה יחד עם האמנית אסתר שקין. סדנאות פתוחות, השקת פנזינים, הופעות מוזיקה, תערוכה בגלריה המרכזית, ואני מניחה שיהיו עוד הפתעות הזויות יותר ופחות.
פרטים נוספים באירוע פייסבוק
עוד מומלץ: לבקר ב"שבוע האיור" שהפעם הוא פשוט מדהים בשלל אירועיו המעניינים. לפגוש את אמן הרחוב דדה (DEDE) בהשקת ספר האמן החדש שלו, ולבקר במכון אלפרד שם מציעים לכם מגוון פעילויות וסדנאות אמנות – ללא עלות.

אלעד לרום, יד כחולה 2011. כנס ירושלים

"מנופים" פסטיבל אמנות עכשווית בירושלים
הנה דוגמה איך עושים את זה נכון, בניגוד לגישת ה"שגר ושלח" של עיריית תל אביב. היזמים שעומדים מאחורי פסטיבל מנופים הקימו מערך מדהים של פעילות אמנותית ברחבי ירושלים: בגלריות, בסדנאות האמנים, במוזיאונים ובמוסדות התרבות; והפסטיבל הוא רק האירוע המרכזי של פעילות שמתקיימת כל השנה, במטרה למנף את התרבות העירונית. את כל המידע על אירועי שבוע הפסטיבל תוכלו למצוא באתר היפה שלהם. הנה שתי המלצות שלי:
"תור לאמן" מיזם חמוד להפליא שמאפשר לכם לקבוע פגישה אישית עם אחד מאמני העיר, בסדנה שלו/ה ולשוחח על אמנות, או על מה שתרצו. לקביעת פגישה ורשימת האמנים בקישור.
"כנס ירושלים לאמנות" (18-19.9) ייערך השנה בפעם הראשונה ויתקיים בבית הנסן ובמוזיאון האיסלאם (הסמוכים זה לזה). הכנס יעסוק בנושא "חתימה" וצפויות שם הרצאות מאלפות כמו של גדעון עפרת על זיוף אמנות ישראלית או של האוצרת הגר בריל על ערך היצירה האינטראקטיבית.
עוד על כנס ירושלים בקישור

מאחלת לכם הרבה הצלחה בבחירת התכנים המתאימים לכם,
תבלו,
שני

שיעור ציור עם גידי סמילנסקי, מכון אלפרד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן