fbpx

אינטימיות. המלצות הסופ"ש 15-17.2.17


"זן נזיל", תערוכת יחיד לתמר רודד שבתאי. אוצרת: כרמית בלומנזון

כותרת ההמלצות שלנו הפעם הובילה אותי שוב אל ז'אן פול סארטר וגם לציטוט הבא "אז זה הגיהנום. לעולם לא הייתי מאמין לזה. אתה זוכר: האש והגפרית, העינויים. אה! כמה מגוחך. אין צורך בעינוי, הגיהנום זה הזולת" (מתוך המחזה "אין יציאה"). התערוכות המומלצות הפעם עוסקות כולן בדיוק בכך – בקשר שלנו עם עצמנו ועם האחרים. בתערוכה החדשה בגלריה רו-ארט יציג ערן וולקבסקי ציורים העוסקים במרחבים הדומסטיים. תמר רודד שבתאי תציג בגלריה מנשר רישומים של בני אדם מיוחדים מאוד שיכולים באמת לגעת בעצמם, ואשכול התערוכות במוזיאון חיפה ידבר על אבדן הפרטיות בעידן העכשווי. ובטון אחר לגמרי יש לנו גם מ-ל-א סיורים חדשים ומרגשים בארץ ואירופה, אז שווה לגלול לסוף.
עריכה ותוכן: שני ורנר

רוצים לקבל את כל ההמלצות ישירות למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו, בקישור

"אנונימיX – סוף עידן הפרטיות", אשכול תערוכות
הקטע החדש של מוזיאון חיפה הוא לפתוח כמה תערוכות במקביל שקשורות כולן באותו הנושא. בסוף השבוע הקרוב ייפתח אשכול של 11 תערוכות וכשבעים אמנים מהארץ ומחו"ל ישתתפו בהן – וכולן עוסקות בגבולות העמומים שבין הפרטי והציבורי. בעידן העכשווי הפרטיות שלנו הולכת ונעלמת במיוחד נוכח מהפכת המידע והפופולריות של הרשתות החברתיות. כמי שמתעניינת בצילום, הנושא הזה עולה שוב ושוב על הפרק, כולנו מצלמים ומצולמים כל הזמן, וקשה מאוד לשלוט בזה. האמנים המציגים בתערוכה מגיבים לנושא בדרכים מגוונות ובאופן ביקורתי ומאמץ בו זמנית.
אירוע פתיחה: מוצ"ש , 18.2.17 בשעה 20:00. מוזיאון חיפה לאמנות, שבתאי לוי 26, חיפה
אירוע פייסבוק


איתמר פריד, מתוך התערוכה "אנונימיX", מוזיאון חיפה לאמנות

"חדרים", תערוכת יחיד לערן וולוקובסקי
בתערוכה החדשה (והרביעית במספר) של וולקבסקי בגלריה רו-ארט יוצגו ציורים חדשים ובכולם תיעוד של החדרים השונים בסביבתו. ציורי הפנים חושפים מערכת של פעולות יומיומיות שכולנו יכולים להזדהות עמה, אך הם גם מספרים חוויה אישית מאוד, ובה מתחילים להסתמן שינויים בחייו של וולקבסקי. מעבר לכך, ניתן לבחון גם את הקשר בין הדימוי לבין הציור עצמו; הציורים שטוחים מאוד, אין בהם פרספקטיבה עמוקה או הבדלי אור וצל, וגם החפצים מתרדדים לקווים מעטים, כאילו מדובר ב"מסמן" בלבד ולא בחפץ או המקום עצמם.
פתיחה: יום חמישי, 16.2.17, בשעה 20:00. גלריה רו-ארט, שביל המפעל 3 בניין 8, תל אביב

"זן נזיל", תערוכת יחיד לתמר רודד שבתאי. אוצרת: כרמית בלומנזון
תארו לעצכם שבני אדם היו יכולים למתוח את האיברים שלהם לכל הכיוונים וכאוות נפשם, ואפילו להשתבלל ולהשתחל אל תוך עצמם. רודד שבתאי המציאה לה מין זן כזה של אנשים – בני שבט "הפלואידו". בסדרת רישומים בצבעי מים נוגעת ללב ופיוטית משהו, מתועדים בני השבט כאשר הם בוחנים את גבולות יכולתם. הם נמתחים אל מרחבי הציור, נוגעים באחרים ובעצמם, בודקים את איבריהם הפנימיים, מתפרקים ומתחברים מחדש. ממש כמו החיים עצמם, למי שמרשה לעצמו לחקור אותם.
פתיחה: חמישי, 16.2.17 בשעה 20:00. גלריה מנשר לאמנות, דוד חכי 18, תל אביב
אירוע פייסבוק

הסיורים הקרובים שלנו – חובקי עולם
24.2.17 סיור ביקורי סטודיו במתחם "ארטפורט"
4.3.17 (שבת) אפריקה ישראל: משבר זהות – סיור במוזיאון תל אביב לאמנות
31.3.17 סיור אמנות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור

נפתחה ההרשמה לסיור – דוקומנטה אתונה 26-29.4.17
פרטים נוספים בקישור

שיהיה סופשבוע מתכרבל ונעים
שני.

ערן וולקבסקי, מתוך התערוכה "חדרים", גלריה רו-ארט

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן