fbpx
אפרת חכימי
אפרת חכימי, מתוך התערוכה "מגדל פיקוח", גלריה רוזנפלד, תל אביב

בשכונה. המלצות הסופ"ש 16-18.7

בימים טרופים אלו, ההזדמנות לבלות ערב קייצי בסיבוב בין פתיחות של תערוכות חדשות, הוא מאורע די נדיר, אפילו בקריית המלאכה – מעוז האמנות העכשווית בתל אביב. אם כן, כשמזדמנת ההזדמנות – אין לנו אלא להמליץ על מקבץ התערוכות שיפתח בסופ"ש הקרוב בשכונה.
בחמישי בערב תוכלו לבקר בפתיחת תערוכת היחיד החדשה של יונתן אולמן המציג ציורים מוקדמים במשמעות חדשה; וגם במקבץ תערוכות חדש שייפתח בבית בנימיני, ביניהן תערוכת יחיד לרחל מנשה דור הבוחנת את המפגש בין הגוף לחימר.
בשישי בבוקר תוכלו לתבל את הסיבוב שלכם בקרייה בפתיחת התערוכה של רחל שרייבר המשלבת ביצירה שלה עולם ומלואו; או לבקר בתערוכה שתפתח בגלריה רוזנפלד המציגה עבודות חדשות של אמני הגלריה.
מאחלים לכולנו סופ"ש שגרתי, כזה כמו של פעם
שני ורנר וצוות Talking Art

יונתן אולמן

"איתן", תערוכת יחיד ליונתן אולמן, גלריה מקום לאמנות, תל אביב

"איתן", תערוכת יחיד ליונתן אולמן. אוצרת: דניאל צדקה כהן
"באוקטובר צפוי להיוולד ליונתן אולמן בן. יקראו לו איתן", זו עבודת הטקסט אשר פותחת את תערוכתו החדשה של יונתן אולמן. כמו במקרים קודמים, גם הפעם ממשיך אולמן בקו האנרגטי, הגברי והעוצמתי של עבודותיו. במקביל לאומץ ואולי אף לזחיחות הגברית שמלווה את עבודותיו, תמיד יש בהן גם פן רגשי, כאשר הביוגרפיה האישית נחשפת בעת חקירת ההיסטוריה הגלובלית. בתערוכה החדשה מתבצע מהלך כפול בהקשר זה, כאשר אולמן מציג שוב עבודות מוקדמות מסדרת FORCE שלו, אשר מקבלת אור ומשמעות חדשים בהקשר העכשווי.
במקביל תפתח התערוכה "רכבנו על אטלס", יעל עצמוני וגורית מגן. אוצר: יובל סער
פתיחה: חמישי 16.7 בשעה 20:00. מקום לאמנות בקרית המלאכה, שביל המרץ 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

"היפוך יוצרות", תערוכת יחיד לרחל מנשה דור, אוצרת: אפרת אייל
אחת העבודות הקסומות ביותר בביאנלה לעיצוב ואמנויות המוצגת כעת במוזיאון ארץ ישראל היא "לשה" – עבודה משותפת של טל דיין ורחל מנשה דור. זהו תיעוד של פעולות פיזיות, מעין ריקוד מקביל של אמנית החימר ואמנית הגוף, עד כדי כך שהחומר והגוף הופכים לאחד. בתערוכה החדשה מוצגות עבודות נוספות הקשורות במהלך הזה ונקשרות גם בזהות נשית ובגוף הנשי. מנשה דור יוצרת קערות מתבנית של הראש שלה, מעצבת כלי חימר בעודה קשורה בהיפוך מהתקרה, ומשתפת פעולה שוב עם מחול. יש איזו תחושה קמאית, אדמתית ועגולה (אם אפשר) ביצירות של מנשה דור, משהו שמחזיר לשורשים של יצירה ויצריות.
התערוכה נפתחת כחלק ממקבץ תערוכות בבית בנימיני.
פתיחה: חמישי 16.7, בשעה 19:30. בית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית, העמל 17, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "מגדל פיקוח", תערוכה קבוצתית. אוצרת: מיה פרנקל טנא
בתערוכות קיץ המציגות עבודות של אמני הגלריה יש משהו טוב בכך שהן מסכמות עונה ורומזות משהו על העתיד לבוא. במקרה הזה, רשימת האמנים המציגים בתערוכה הפתיעה ושמחה אותנו, במיוחד לאור ההבטחה כי יוצגו עבודות חדשות שלהם. נראה שגלריה רוזנפלד ממשיכה לגייס את האמנים הצעירים המבטיחים ביותר ולטפח אותם עד שיבשילו, ובתוך כך גם לסלול שבילים חדשים בתולדות האמנות הישראלית.
החל מיום שישי, 17.7 בשעה 11:00, ללא אירוע פתיחה. גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב
פינת הבונוס 2: "Tempus Fugit", תערוכת יחיד לרות שרייבר. אוצרת: טליה טוקטלי
הטקסט של התערוכה הזאת הוא אחד המסורבלים שיצא לנו לקרוא בזמן האחרון, מעין טקסט כזה שאומר הכל ולא אומר כלום. עם זאת, נדמה שהוא מתאים לתערוכה הזו כיוון שיש משהו אקלקטי ביצירה של רות שרייבר מאז ומתמיד. שרייבר משלבת בין סוגים שונים של מדיה, וסוגים שונים של חומרים. גם מבחינה תכנית נראה שיש כאן ניסיון להקיף "הכל" ובשורה התחתונה – לעסוק בחיים ובמוות. על אף הבלגן המסתמן ברושם ראשוני, יש ביצירה של שרייבר דבר מה אינטימי מאד, שובה לב ומעניין.
פתיחה: יום שישי, 17.7, בשעה 11:00, גלריה B.Y5, בר יוחאי 5, תל אביב. פרטים נוספים

רחל מנשה דור

"היפוך יוצרות", תערוכת יחיד לרחל מנשה דור, בית בנימיני, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן