fbpx
אורית חופשי
אורית חופשי, מתוך התערוכה "נקודת מבט", תערוכה זוגית של אורית חופשי ומחמוד קייס, גלריה זימאק, תל אביב

האישי הוא הפוליטי, המלצות הסופ"ש 14-16.2

תערוכות השבוע הן פוליטיות, אבל הן לא עוסקות בפוליטיקה מפלגתית, או בהטפה לדרך חיים כזו או אחרת. הפוליטיקה של התערוכות האלה היא אישית ואינטימית ולכן, לדעתנו, רדיקלית ומרחיקת לכת לא פחות.
בגלריה זימאק שני גופי העבודות השונים לכאורה של אורית חופשי ומחמוד קייס נארגים לתערוכה זוגית וחושפים נקודות השקה מפתיעות הקשורות למאבק בין טבע לתרבות; בגלריה P8, עוזב ליאור גריידי את מחוזות הפוליטיקה הלאומית וצולל אל המרחב האישי, האינטימי והמסוכסך של הגוף; ובבית האדום נפרדים מהמייסד אורן פישר במסיבה ותערוכת יחיד לסיוון לביא שמציעה מהפיכה עליזה.
שיהיה סופ"ש נעים ואינטימי לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"נקודת מבט", תערוכה זוגית של אורית חופשי ומחמוד קייס. אוצר: ירון הרמתי
אך לפני רגע נתבשרנו כי מוזיאון המטרופוליטן רכש את אחת מעבודותיה של אורית חופשי והנה כעת נפתחת לה תערוכה חדשה בגלריה זימאק שבצפון העיר. המפגש בין חופשי לאמן מחמוד קייס מפתיע למדי – קייס יוצר ערבסקות גאומטריות סבוכות מעץ המתפרשות על חללים שלמים ואילו חופשי יוצרת רישומי דיו והדפסים על נייר; העבודות של קייס משדרות סדר והרמוניה הלוקחות השראה מהמקורות הדתיים של אמונתו ואילו רישומיה של חופשי מציגים לא אחת סצנות אלימות ואפוקליפטיות. האוצר ירון הרמתי בחר לקחת את שני גופי העבודה המנוגדים האלה ולשזור אותם יחד לתערוכה זוגית כשנקודת המוצא היא אלמנט העץ שיש בו מעין חיבור והשקה בין האמנים. ההבדל בין עץ כחומר גלם לעץ כדבר חי עומד בבסיס התערוכה הזו. קייס יוצר מבנים שובי עין ולב, אך העץ שבהן נכרת, עובד ומת על ידי התרבות שיצרה אותם, וחופשי מראה בעבודותיה עולם חרב שהפנה עורף לטבע ולחיים. התמונה המתקבלת היא כזו של ביקורת חברתית לאו דווקא ישירה, אך חדה ומתוחכמת.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.2, 20:00, גלריה זימאק, ה' באייר 68, תל אביב. אירוע פייסבוק

"גוף זר", תערוכת יחיד של ליאור גריידי. אוצרת: רווית הררי
הגוף שלנו יכול להיות דבר דואלי מאוד. מצד אחד מקור לתענוג גדול, אך גם לכאב וסבל, לכאורה הדבר הכי אישי ואינטימי, אבל גם זירת קרב של ייצוגי יופי, שיפוטיות ושליטה. הרבה מהמאבקים הפוליטיים החמים של השנים האחרונות, תנועת Me Too למשל והמאבק בגזענות, קשורים לדרך שבה הגוף האנושי נתפש במרחב. בנוסף, נראה שתרבות הרשתות החברתיות הביאה את העיסוק בגוף לרמת אובססיה, כשאנחנו מודדים את גופנו מול זה של אנשים מכל העולם, לוקחים על עצמנו שגרות טיפוח בלתי אפשריות ומרגישים צורך לשתף את כולם באיזה אוכל הכנסנו לגופנו היום. לתוך שדה המוקשים הזה נכנס ליאור גריידי, אמן שאף פעם לא חושש לקחת את האמנות שלו למחוזות פוליטיים טעונים. ואם בעבר עסק גריידי בנושאים רחבים יותר כמו מקומיות וציונות, הפעם הוא מתכנס פנימה למקום הכי אישי. בתערוכה החדשה בגלריה P8, משתמש גריידי בדימויים מעולם ההיגיינה והרחצה כדי להצביע על גוף נעדר הצמא לאינטימיות ותשוקה בלתי מושגים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.2, 20:00, גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

יונתן אולמן, קיר אמן בגלריה מקום לאמנות, תל אביב

"הלב שלי ממלא את החדר", תערוכת יחיד של סיון לביא ומסיבת פרידה מאורן פישר
בשנים האחרונות הפכה שכונת שפירא לאבן שואבת לצעירים, אמנים ואנשי תרבות, המחירים הגואים במרכז העיר בשילוב עם אופייה המיוחד של השכונה הביא לפריחה של ממש. אחד מעמודי התווך התרבותיים של השכונה הוא ללא ספק הבית האדום – מבנה עתיק ומרשים שעבר תהפוכות במהלך השנים עד לגלגולו החדש כמרכז אמנות וגלריה. הכוח המניע מאחורי המקום ומי שללא ספק נתן לו את אופיו המיוחד הוא האמן אורן פישר אשר חזה, הקים וניהל את המקום. דרכו של פישר בבית האדום התאפיינה תמיד בחיבורים מעניינים ובפעולות שיש בהן אומץ פוליטי אך בלי פומפוזיות ובלי לוותר על חוש ההומור. כעת הוא ממשיך לדרך חדשה ועל כך מסיבת ערב הפרידה המיוחדת. באותו הערב תפתח גם תערוכת היחיד החדשה של סיון לביא שהציורים שופעי האהבה ושמחת החיים שלה מהווים בפני עצמם אקט חתרני ורדיקלי במציאות העכשווית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.2, 20:00, הבית האדום, ישראל מסלנט 39, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס – הם משלנו!
כבר כתבנו פה כמה אנחנו אוהבים ללכת לתערוכות של המדריכים שלנו שהם גם אמנים משובחים בזכות עצמם, אז אם יש לנו עוד הזדמנות להשוויץ כמו אמא גאה לא ניקח אותה? ברור שכן!
בגלריה מקום לאמנות תפתח השבוע תערוכת קירות אמן ובה יציג גם יונתן אולמן שמככב לאחרונה בסדרת ההרצאות שלנו על תולדות האמנות. בתערוכה יציג אולמן עבודה שקטה ומדיטטיבית בה מונכחות כל אותיות ה-א'-ב' במעין לוח זיכרון. במהלך 2018, כמחאה נגד חוק ה'נאמנות בתרבות', שרף אולמן את ה-א' מהעבודה.
ובשבוע הבא משתתף אלעד רוזן מדריכנו הוותיק בתערוכת ציור במוזיאון בר דוד שבקיבוץ ברעם הצפוני. אלעד חוזר אלינו משהות ארוכה בחו"ל ויחליף בקרוב את סמטאות פריז הציוריות בסמטאות קריית המלאכה המצוירות. אנחנו מחכים לשובו מאוד
בשני המקרים אנחנו ממש לא אובייקטיביים, אבל לגמרי ממליצים!
יונתן אולמן, קיר אמן במקום לאמנות: פתיחה ביום חמישי 14.2, 20:00, מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב. אירוע פייסבוק
אלעד רוזן בתערוכה לא גוף לא אדמה לא דם לא ארץ: יום שבת 23.2, 14:00, מוזיאון בר-דוד, קיבוץ ברעם. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

מסיבת פרידה מאורן פישר, הבית האדום, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן