fbpx
דיוי-בראל.-קולקטיביסטים
דיוי בראל, מתוך התערוכה "הקולקטיביסטים - דיוקן קבוצתי", בית האמנים, תל אביב

האלטרנטיבה, המלצות הסופ"ש 29-30.8

בית האמנים; ברחוב בן יהודה, בפלורנטין;  קריית המלאכה, כמה ממדריכינו המצוינים משתתפים על תקן אמנים ביום של סטודיות פתוחים.

איזה סופ"ש מושלם (של סוף החופש הגדול!), לפנינו
שני ורנר וצוות Talking Art

"הקולקטיביסטים – דיוקן קבוצתי", תערוכה קבוצתית. אוצרת: אורלי הופמן
לפני שבועיים עשינו כאן ספיישל גלריות שיתופיות ועכשיו נראה שהקדמנו את המאוחר, כי בבית האמנים מבקשים לעשות דבר דומה באמצעות תערוכה. בכל שבוע נפתחות כמה וכמה תערוכות קבוצתיות של אמנים שונים, אבל תערוכה קבוצתית של גלריות שתנסה לשקף DNA ייחודי לכל אחת – זה די נדיר. המהלך הזה הופך למעניין עוד יותר בגלל אופיין המיוחד של הגלריות השיתופיות. ברוב המקרים, האמנים המקימים גלריה שיתופית מגיעים מרקעים אמנותיים שונים בתכלית כך שהקו האמנותי שינחה את הגלריה נתון למשא ומתן מתמיד בין חבריה.
המצב הכלכלי המאתגר, בשילוב עם פוליטיקה בינלאומית של עולם האמנות גורמות ללא מעט מהגלריות המסורתיות לצמצם פעילות או להפנות משאבים ליציאה לחו"ל, מה שמביא למצב שבו הגלריות השיתופיות עומדות בחזית העשייה הצעירה והנסיונית בארץ. תערוכה שהיא מעין תמונת מצב עכשווית של אלה היא צעד מתבקש שאנחנו שמחים עליו והלוואי שיקרה בקרוב גם בין כתליו של אחד המוזיאונים הגדולים.
הגלריות המשתתפות: אלפרד, פי8, חנינא, אינדי, בנימין ונולובז
אירוע פתיחה: יום חמישי, 29.8, 20:00, בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב. אירוע פייסבוק

"תערוכה ראשונה", תערוכה קבוצתית. אוצרת: הדס קידר
עוד טרנד שנגענו בו לאחרונה הוא של השתלטות זמנית של אמנים, בשיתוף פעולה עם יזמים ועיריות, על חללים ובניינים נטושים הנמצאים בתהליכי שינוי – לפני הריסה או שיפוץ. בסוף השבוע הקרוב יחנך פרויקט חדש ברוח זו. "סטודיו בנק" הוא חלל אמנות זמני הממוקם – כמשתמע משמו, בחורבות בנק העתיד להפוך למלון. עד שיקרה השינוי קיבלה האוצרת רבת הפעלים הדס קידר את המפתחות למקום והיא מפעילה בו מרכז אמנותי. לקידר נסיון רב בהקמה והפעלה של מרכזי אמנות והיא עומדת מאחורי התחיה האמנותית שעברה על ערד בשנים האחרונות כשהקימה ותפעלה תוכנית שהות אמן ואת המרכז החדש לאמנות עכשווית בעיר.
מטבע הדברים, בתערוכות ואירועים המתקיימים בחללים אלטרנטיביים מסוג זה אנחנו רגילים בדרך כלל לראות אמנים צעירים ופעמים רבות אלמוניים למדי. באופן מרענן, בתערוכת הפתיחה של סטודיו בנק ישתתפו גם שניים מהאמנים החשובים והמשפיעים הפועלים כיום – תמר גטר ועדו בר אל, שני אמנים שאי אפשר לחשוד בהם שהבחירה בחלל אלטרנטיבי מגיעה ממחסור באופציות תצוגה מסורתיות יותר. שוב אנחנו רואים את תפקידה של האלטרנטיבה ככוח חשוב ומניע בעולם האמנות המקומי.
בהשתתפות: תמר גטר, עדו בר אל, נדיה פרלוב ונמרוד כרמי
אירוע פתיחה: יום שישי, 30.8, 15:00, סטודיו בנק, בן יהודה 71, תל אביב. אירוע פייסבוק

"תערוכה ראשונה", תערוכה קבוצתית. סטודיו בנק, תל אביב

הקרנת פרקים 1 ו-2 של היומן של דוד פרלוב. הקרנת הפתיחה הרשמית של "קולנוע קנדה"
"קולנוע קנדה" הוא חלל חדש לקולנוע ותרבות בשכונת פלורנטין שנפתח על ידי שני יזמי תרבות צעירים במיוחד. אייל רועה בן ה-19 ועידו גביש בן ה-20 הם שני בוגרים של מגמות הקולנוע של תלמה ילין ועירוני א' שהחליטו ללכת עם החלומות שלהם ולפתוח בית קולנוע קטן שיתמקד ביצירה מקומית ויכלול בנוסף להקרנות הסרטים עצמן, גם הרצאות על קולנוע ושיחות עם יוצרים. שמו הרשמי של המקום הוא "בית לקולנוע ויצירה עצמאית על שם דוד פרלוב" ולכן אך טבעי שהקרנת הפתיחה תוקדש לו ולסדרת "יומן" – אחת מיצירות הקולנוע הדוקומנטרי החשובות שנעשו פה. בהתאם לרוח המקום, אל ההקרנה תתלווה שיחה עם בתו של הבמאי, עורכת ומפיקת הקולנוע יעל פרלוב.
הרבה פעמים אנחנו משבחים פה מקומות הנותנים במה ליוצרים צעירים. מרגש לראות כשהיוצרים הצעירים (מאוד) מייצרים את הבמה לעצמם ותורמים לקהילה שלהם על הדרך.
מתי ואיפה: יום חמישי, 29.8, 21:00, קולנוע קנדה, חצרים 15 תל אביב.
עלות כרטיס: 25 ₪. אירוע פייסבוק (שם מתאפשרת גם רכישת כרטיסים מראש)

פינת הבונוס: סטודיות פתוחים בראשית חוכמה 9
קוראינו כבר יודעים שאנחנו אוהבים להשוויץ במדריכים המהוללים שלנו, שאחת הסיבות שהם מוצלחים כל כך היא שרבים מהם פועלים כאמנים בסצנה המקומית, ונותנים נקודת מבט אינטימית ממרכז העניינים. לכן כששניים מהם פותחים את הסטודיו שלהם לקהל באותו יום לצד עוד אמנים משובחים בזכות עצמם, זוהי סיבה אמיתית לחגיגה בשבילנו. באירוע הסטודיות הפתוחים בבניין ברחוב ראשית חוכמה 9, ישתתפו מיכל סופיה טוביאס המדריכה הותיקה שלנו, והמצטרף הטרי ביותר לשורותינו – דוד דובשני. לצד האמנים האחרים הם יחשפו את חלל העבודה האינטימי שלהם לקהל הרחב. אנחנו תמיד אוהבים את האפשרות לבקר באחורי הקלעים של העשייה האמנותית, כלומר בסטודיו, וכשמדובר במדריכים שלנו זה כבר ממש כמו לבקר בסלון של חברים. לכו לראות אמנות טובה במקום בו היא נוצרת ותפסו את מיכל ודוד לשיחה. אנחנו מבטיחים שהם מדברים אמנות שוטפת.
בהשתתפות: ירון אתר, חן כהן, פלורה דבורה, דוד דובשני, מתי אלמליח, אלנה רוטנברג, עירית תמרי, מיכל סופיה טוביאס
מתי ואיפה: יום שבת, 31.8, 14:00-18:00, ראשית חוכמה 9, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

דוד פרלוב, הקרנת "יומן" פרק 1+2, קולנוע קנדה, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן