fbpx

העתיד הוא נשי. המלצות הסופ"ש 12-15.3

בתמונה למעלה: "חור גדול באמצע", תערוכת יחיד של לי ברבו. גלריה פי8, תל אביב

יום האישה הוא הזדמנות מעולה לחגוג מצויינות נשית על סוגיה השונים, וחשוב לציין ולשמוח על הישגיהן של נשים לאורך ההיסטוריה הן במישור האישי והן במישור הפוליטי. אבל למרות ההתקדמות העצומה בהשגת זכויות ושוויון לנשים, ברור שהמאבק עוד רחוק מלהסתיים. כך יוצא שבנוסף לחגיגה, יום האישה משמש גם כקריאה לדגל במאבק לשוויון זכויות מלא לנשים. בתחום הקטן שלנו מדובר בקריאה לייצוג רב יותר של אמניות בתערוכות יחיד מוזיאליות, הרחבת הייצוג לנשים בצמתי קבלת ההחלטות בשדה והנגשה של מידע על אמניות מהעבר וההווה כך שלא ידחקו לשוליים בעל כורחן.
אצלנו בטוקינג ארט, כחברה שהוקמה ומנוהלת על ידי נשים, הנושא הזה קרוב במיוחד ללבנו ועומד פעמים רבות בבסיס הבחירות שלנו היכן לסייר ולאן להפנות את תשומת לבו של הקהל בסיורים שלנו. לכבוד החג, ההמלצות שלנו השבוע הן על טהרת האמנות הנשית הצעירה והמעולה בארץ.

בגלריה פי 8 עוקבת לי ברבו אחרי מסעותיה של נדוניה שלא הגיעה ליעדה הסופי; בגלריה בתחנה המרכזית החדשה מציגה סיון לביא את תוצאותיה של שהיה בת חודש שסידרה לעצמה שם; במסגרת פרוייקט האמנות הנודד "וינטלטור" מציגה רוני דורון את הציור האינטימי שלה בחלל בלתי שגרתי; ובפינת הבונוס מרתון עריכת ויקיפדיה פמיניסטי שנועד להגביר את הנוכחות של אמניות נשים בפלטפורמה החשובה הזו.

מכולנו בצוות, נשים וגברים כאחד, אנחנו מאחלות לכולן וכולם יום אישה שמח ומשמעותי.
לחיינו הנשים!
שני ורנר, וצוות Talking Art


"תקוות אולימפיות", תערוכת יחיד של רוני דורון. חלל התצוגה הנודד "וינטלטור"

"חור גדול באמצע", תערוכת יחיד של לי ברבו. אוצרת: איריס פשדצקי
נדוניה – המתנה שמביאה איתה הכלה לחייה החדשים כאישה נשואה, היא סוג של כמוסת זיכרון שאמורה ללוות את המשפחה החדשה. פעמים רבות היא מלווה את העץ המשפחתי דורות רבים אחורה כשבכל דור נוספים אליה אובייקטים ואלמנטים שמחברים את הזמן הנוכחי להיסטוריה המשפחתית. במובן הזה נדוניה היא למעשה הבטחה להמשכיות. בתערוכת היחיד הראשונה שלה מתחקה לי ברבו אחר הבטחה כזו שלא מומשה. נדוניה של אישה שמעולם לא נישאה. באמצעות צילום וסטופ מושן בוחנת ברבו את סיפור מסעה של הנדוניה דרך הזמן והמרחב וחוקרת את שכבות ההיסטוריה שצברה "החבילה העוברת" הבין דורית הזו עד שהגיעה לסוף דרכה. אנחנו מכירים את לי ברבו בעיקר מכתיבתה המעמיקה על אמנות בפלטפורמות השונות. כאן היא מביאה את הגישה החקרנית שלה לעשייתה האמנותית והתוצאה מבטיחה להיות נוגעת ומרתקת.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.3, 20:00, גלריה פי8, הפטיש 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

"ויהי אור", תערוכת יחיד של סיוון לביא. אוצר: דורון פורמן
סיוון לביא עושה רושם של אמנית שלא מחכה להזדמנויות להציג, אלא יוצרת אותן בעצמה. כבר לפני כמה שנים, כשעוד היתה בתואר השני בבצלאל, פרסמנו פה תערוכת יחיד שערכה בסטודיו שלה והזמינה אליה את הקהל הרחב. גישה אקטיבית כזו היא אופיינית לאמניות ואמנים בני דורה של לביא שנדרשים לגלות יצירתיות לא רק בעבודת הסטודיו, אלא גם בדרכי החשיפה והתצוגה שלה. התערוכה שתפתח לביא בסוף השבוע היא תוצאה של "רזידנסי" מאולתר שיצרה לעצמה בחלל הגלריה בתחנה המרכזית החדשה. במהלך החודש האחרון שהתה לביא בתחנה, יצרה בהשראתה, השתמשה בחומרים המצויים בה ויצרה שיתופי פעולה ומפגשים עם מי שמאכלסים אותה באופן קבוע. החיבור בין הצבעוניות העזה והפראית של עבודותיה והבלאגן של התחנה הוא כמעט מתבקש, וכל מי שמכיר את האובססיה שלנו עם התחנה המרכזית ודאי לא יתפלא שאנחנו סקרנים ונלהבים לגבי התערוכה הזו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.3, 20:00, גלריה מרכזית, תחנה מרכזית חדשה תל אביב קומה 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"תקוות אולימפיות", תערוכת יחיד של רוני דורון. אוצר: ישי שפירא קלטר
אם מדברים על אסטרטגיות תצוגה חדשות ויצירתיות של אמנות צעירה, פרויקט חלל התצוגה הנודד "וינטלטור" של האמן ישי שפירא קלטר הוא מהמעניינים שבהן. שפירא קלטר בחר בגמישות של ויתור על חלל תצוגה קבוע והוא מפעיל את המיזם שלו בפורמט של פופ אפ המחליף מיקום בהתאם לתערוכה המוצגת. התוצאה היא שילובים מרעננים בין תוכן התערוכות לחללים היחודיים בהם הן מוצגות. האורחת החדשה בפרוייקט היא תערוכת היחיד הראשונה של האמנית הצעירה רוני דורון. הציור של דורון נע על הקו הדק שבין אובייקטים ונופים מובחנים להפשטה עדינה ואינטליגנטית. באמצעות הפרוייקט הנודד פוגשת השפה העכשווית מאוד של דורון חלל בית יפואי קלאסי בעיר העתיקה.
אירוע פתיחה: יום שישי, 13.3, 11:00, רח׳ כיכר קדומים 12, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: מרתון הוספה ועריכה של ערכים על אמניות בויקיפדיה
אחת הבעיות הגדולות בנוגע לנשים בעולם האמנות ובכלל הוא תת-ייצוג. יש אמניות מעולות שיוצרות אמנות מצוינת, אבל פשוט לא שומעים עליהן מספיק. ביום שישי מצטרפת ארטפורט לויקיפדיה העולמית למרתון של עריכת והוספת ערכים על אמניות, אוצרות ונשות אמנות לויקיפדיה ישראל. בהתאם להגיון של "מי שלא שם לא קיים", בהוספת הערכים לאנציקלופדיה העולמית יש אפקט מהפכני ממש.
ההשתתפות חופשית. יש לעיין בדף האירוע להוראות הכנה למפגש.
איפה ומתי: יום שישי, 13.3, 10:00-14:00, ארטפורט, העמל 8, תל אביב. אירוע פייסבוק

שני ורנר וצוות Talking Art


מרתון הוספה ועריכה של ערכים על אמניות בויקיפדיה, ארטפורט, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן