fbpx
ויליאם קנטרידג'
"ביתר מתיקות נגנו את הריקוד", תערוכת יחיד של ויליאם קנטרידג'. מוזיאון תל אביב

התחדשות, המלצות הסופ"ש 6-8.2

בתמונה למעלה: "ביתר מתיקות נגנו את הריקוד", תערוכת יחיד של ויליאם קנטרידג'. מוזיאון תל אביב

האם אפשר להכריז על בוא האביב בתחילת פברואר, או שזו רק האופטימיות שלנו מדברת?
בכל מקרה, השמש שיצאה אחרי כמה שבועות סוערים עושה לנו חשק לעזוב הכל ולצאת לשוטט ברחבי העיר בעקבות אמנות טובה. מזל שזו העבודה שלנו!
האופטימיות הזו משתקפת גם בהמלצות, במה שמתאפיין בניחוח של התחדשות:
לראשונה במוזיאון תל אביב יציג האמן הבינלאומי ויליאם קנטרידג' מיצב וידאו מונומנטלי; גלריה ברוורמן עוברת דירה לחלל תצוגה חדש ברחוב אילת; בגלריה של נווה שכטר האמן הותיק גרי גולדשטיין פורץ את גבולות השפה המזוהה איתו; ובפינת הבונוס – האמנים שמעון פינטו ורפרם חדד יוצרים טקסי ט"ו בשבט המשלבים אמנות ומסורת בעליית הגג של בית הנסן בירושלים.
גם אצלנו מגמת התחדשות ואנו לא יכולים לשבת בשקט עם כל השינויים האלה, ולכן כדי לחגוג את המאורע אנו שמחים לבשר על סיור חדש בשכונת נווה צדק.

מאחלים לכולנו שבת משמחת, מרעננת ומבריקה
שני ורנר וצוות Talking Art


דוד עדיקא, מתוך התערוכה "שוק שחור", גלריה ברוורמן (פרט)

"ביתר מתיקות נגנו את הריקוד", תערוכת יחיד של ויליאם קנטרידג'. אוצרת: רותי דירקטור
אנחנו לא מגידי עתידות, אבל אנחנו צופים שבעתיד הקרוב יהיו תורים ארוכים בכניסה למוזיאון תל אביב. ויליאם קנטרידג', שהוא בכיר אמני דרום אפריקה ואחד האמנים החשובים בעולם, הוא סוג של אשף בהליכה על חבל דק. כמי שגדל והתפתח כאמן במדינה שהיתה נתונה באחד המצבים הפוליטיים הסבוכים והנפיצים ביותר, קנטרידג' יודע לנווט את עצמו באלגנטיות על הגבול שבין הפואטי לפוליטי. סרטי האנימציה המרשימים שהפכו אותו לאמן מפורסם, מורכבים מרישומים ותיאטרון צלליות ומצליחים להיות בו זמנית סוחפים ואפקטיביים, אך גם מעוררי מחשבה ונשכניים מאוד. אנחנו כרגיל במקרים כאלה שמחים על כל תערוכה של אמן בסדר גודל כזה שמגיעה למקומותינו אדרבא ואדרבא כשציפור קטנה מבשרת שבקרוב תפתח במוזיאון גם תערוכה של ג'ף קונס!
בערב הפתיחה תתקיים בחלל התערוכה הרצאה של האוצרת רותי דירקטור על עבודתו של קנטרידג'
אירוע פתיחה: יום חמישי, 6.2, 19:00, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שוק שחור" תערוכת יחיד של דוד עדיקא בהשתתפות רוני קרני ואבי בן שושן
בסיורים שלנו בקריית המלאכה אנו תמיד אומרים שהמקום נמצא כעת בשיא, ומן הסתם בקרוב תסתיים תקופת הזהר שלו. נראה שמתחיל להגמר המקום במתחם הקטן שהפך למרכז האמנות של תל אביב וגלריות מתחילות "לגלוש" החוצה למתחמים אחרים. כך למשל גלריה אינדי שאחרי תקופה קצרה בתוך הקריה בחרה לעבור לחלל ברחוב צ'לנוב השכן. לעומתה, גלריות גורדון ואלון שגב, במסגרת המעבר שלהן דרומה, התמקמו באיזור המוסכים שמסביב לאצטדיון בלומפילד. עכשיו הגיע תורה של גלריה ברוורמן, שבשנים האחרונות היתה די נחבאת אל הכלים ברחוב צדדי באיזור התחנה המרכזית הישנה. בסוף השבוע הקרוב תעבור הגלריה לחלל חדש ומושקע בדרך אילת, שני צעדים ממתחם הגלריה והסטודיות של אלפרד. האם אנחנו עדים להולדתו של מתחם חדש? האיזור מהווה כבר שנים מרכז של חנויות לצרכי אמנות ולכן בהפיכה שלו למתחם גלריות חדש יש משהו מאוד טבעי. התערוכה הפותחת את החלל החדש של ברוורמן היא של הצלם המוערך דוד עדיקא, שהצילומים ההיפר אסתטיים שלו חוקרים נושאים של זהות מזרחית, קולניאליזם והמבט על "האחר".
באותו ערב תפתח בגלריה גם תערוכה קבוצתית של אמני הגלריה שתאצור עדי גורה בהשתתפות: איגשאן אדמס, ברכה ל. אטינגר, אולאפור אליאסון, דאגלס ארגואלס, לאנדרו ארליך, ג׳ולייט בלייטמן, סם טיילור ווד, ג׳יאנג זי, פסקל מרטין טאיו, יאסוי טומוטקה, גיא ינאי, אוגו מולאס, ג׳וזפין מקספר, פרננדו והומברטו קמפנה, ווילאם קנטרידג׳, הנדריק קרוואן וחיים שטיינבך.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 6.2, 20:00, גלריה ברוורמן, רחוב אילת 33, תל אביב. אירוע פייסבוק

"השתאות", תערוכת יחיד של גרי גולדשטיין. אוצרת: שירה פרידמן
כמו כדי להוכיח את תאוריית המתחם החדש שלנו, נפתחת ביום חמישי תערוכה חדשה בנווה שכטר, מרכז התרבות היהודית העכשווית ברחוב אילת. גרי גולדשטיין הוא אמן ותיק ומוערך הבונה כבר שנים שפה ציורית מובהקת ומובחנת. באמצעות ציור בטושים על תמונות וספרים הוא יוצר טקסטורות עשירות ודמויות גרפיות שהפכו למזוהות איתו. העיסוק בקומיקס והשפה הפופית הצבעונית בה הוא פועל נוטות לייחס לעבודתו של גולדשטיין קלילות והומור ואין ספק שהם שם, אבל בתערוכתו החדשה נראה שהוא מנסה לערטל את הסיפור האישי שמאחורי העבודות ולהכניס יותר מהביוגרפיה שלו לתוכן. במהלך חדש ומעניין ביצירה שלו משתף גולדשטיין פעולה עם אמנית הקול אתי בן-זקן בכדי ליצור עבודת סאונד נוגעת ללב בה הוא מספר זכרונות ילדות לצד שירה מסורתית של בן-זקן. אין הרבה דברים שמשמחים ומרגשים אותנו כמו אמנים שלמרות השנים הארוכות בהן הם פועלים בשדה לא קופאים על השמרים ומעזים להמציא את עצמם מחדש.
באותו ערב יפתח במתחם גם קיר האמן של אשחר חנוך קלינגבייל, "מישורים"

אירוע פתיחה: יום חמישי, 6.2, 20:00, נווה שכטר, רחוב שלוש 42, פינת אילת 57, תל אביב . אירוע פייסבוק

7.3.20 סיור גלריות בנווה צדק. בהדרכת שני ורנר
במפגש הקרוב שלנו נצא לסיור גלריות, באזור המתפתח והקסום של נוה צדק.
בין הבתים הישנים, בסמטאות הפתלתלות מסתתרות כמה גלריות בעלות אופי מיוחד שמהוות אלטרנטיבה מעניינת למרכז הגלריות המסחרי בדרום העיר. נבקר בחלל החדש של גלריה ברוורמן, במרכז נוה שכטר ובמכון אלפרד.
התערוכות שנראה בסיור נעות בין עיסוק באישי ובאינטימי, לבחינת תופעות תרבותיות רחבות היקף. הן בוחנות את אופיו של פורטרט ואת מושג הבית, ועד לצרכנות ותופעות אקלימיות.
הסיור כולל הליכה ברגל (בערך עשרים דק' הליכה)
עלות הסיור 110 ₪
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור

פינת הבונוס:
"חתונת דגים" אירוע ט"ו בשבט של האמנים שמעון פינטו ורפרם חדד
למי שמחפש פעילות ט"ו בשבט קצת אחרת מנטיעות בחורשות קק"ל. שמעון פינטו ורפרם חדד יוצרים בבית הנסן פעולה אמנותית המבוססת על טקסים עתיקים מהמסורות המשפחתיות שלהם ועושים שימוש בקמיעות ואובייקטים שיצרו במיוחד.
איפה ומתי: יום שני, 10.2, 14:00-20:00, בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים
אירוע פייסבוק
עריכה ותוכן: צוות Talking Art


שמעון פינטו, "חתונת דגים" אירוע ט"ו בשבט של האמנים שמעון פינטו ורפרם חדד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן