fbpx
אלעד רוזן
אלעד רוזן, מתוך התערוכה "חיטוט", גלריה רוזנפלד (פרט)

חגיגה בקריה, המלצות הסופ"ש 8-10.3.2018

ההמלצות השבוע חוגגות את אחד האזורים החביבים עלינו בעיר וכנראה האזור החשוב ביותר לאמנות בתל אביב. מדובר כמובן בקריית המלאכה, אזור התעשייה הזעירה שהפך למרכז שוקק של אמנות רחוב, סטודיות וגלריות. רק ארבעה רחובות קצרים מרכזים בתוכם את רובה של סצנת האמנות המקומית. אז מה נפתח השבוע?
אלעד רוזן, מדריך מהולל בצוות שלנו וחבר יקר, פותח תערוכה מגוונת ושאפתנית בגלריה רוזנפלד; בגלריה חנינא האוצרת הבלתי נלאית הגר בריל מציגה תערוכה העוסקת בדיוקן האמן/ית; ובגלריה מקום לאמנות המאגדת את אמני הקריה תפתח תערוכת קירות אמן שתחשוף אותנו לחלק מהמגוון העשיר של האמנות בשכונה.
בקיצור, ערב הפתיחות הזה מייצר מסלול שיטוטים מושלם, בשכונה הכי צבעונית בעיר. נתראה מחר!
שיהיה סוף שבוע מוצלח,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"חיטוט", תערוכת יחיד לאלעד רוזן
הציורים של אלעד רוזן נראים עליזים ממבט ראשון – צבעוניים מאוד, גדושים בדימויים וצורות, גרוטסקיים וגרפיים מאוד. הרבה ממאפיינים אלה מקורם בציור הקומיקס ממנו הגיע רוזן, ובתוך כך הם מקיימים גם הומור שחור וסלפסטיקי. כך למשל, אחד המוטיבים החוזרים בעבודות הוא העיסוק בגוף, אשר מתואר לרוב בסיטואציות מביכות או אינטימיות, אשר פחות עוסקים בהן בדרך כלל. אם כן, במבט מעמיק יותר מתגלה דבר מה מטריד בעבודות, העולם המתואר תזזיתי כל כך, קטוע וחסר נחת.
בשנים האחרונות החל רוזן לחקור ולעסוק במדיום הקרמיקה ומעניין לראות כיצד המאפיינים הציוריים חולשים גם לעבודות הפיסול. התערוכה החדשה של רוזן היא אחת השאפתניות ביותר שהציג עד כה, בה יציג לצד הציור והקרמיקה גם מיצב גדול ממדים אשר מבטיח להפוך את חלל הגלריה למרחב עוטף שיאפשר לצופה לצלול לתוך התערוכה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 8.3, 20:00, גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"דיוקן האמן\ית", תערוכה קבוצתית. אוצרת: הגר בריל
נראה שהגר בריל נמצאת בכל מקום לאחרונה, אין כמעט שבוע שאנחנו לא מקבלים הודעה על תערוכה שהיא אוצרת, אם זה ב"גלריה בגליל" הגלריה בה היא משמשת כאוצרת ראשית, או באחת הגלריות בתל אביב ובירושלים. מרגש לראות אוצרת צעירה בראשית פריחתה ואנחנו יכולים רק לחכות ולראות לאן החריצות והשאפתנות האלו ייקחו אותה. בתערוכה החדשה שהיא אוצרת בגלריה חנינא, אספה בריל קבוצה של אמנים העוסקים באחד הז'אנרים הקלאסיים בתולדות האמנות – דיוקן עצמי. העבודות בתערוכה עם זאת, אינן דיוקנאות עצמיים קלאסיים אלא כאלה שמאמצים דמות שלישית המשמשת מעין מראה או ייצוג לאמן עצמו. נדמה כי דווקא הריחוק הזה מאפשר מבט עמוק יותר אל תוך העולם הפנימי של האמנים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 8.3, 20:00, גלריה חנינא, שביל המפעל 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"10 קירות אמן", מחזור תערוכות במקום לאמנות. אוצרת: דליה דנון
בשנים האחרונות אי אפשר ממש לדבר על קריית המלאכה בלי להזכיר את "מקום לאמנות". העמותה השאפתנית הזו לקחה על עצמה לאגד את האמנים הרבים המאכלסים את המתחם ולספק להם במה. שני החללים הגדולים של גלריה מקום לאמנות הם מהמרשימים בקריית המלאכה וככאלה הם יכולים לאכלס תערוכות יחיד שאפתניות, אבל גם – בהתאם לפילוסופיה של המקום – מקבץ של "קירות אמן", מעין מיני-תערוכות יחיד המאפשרות לחשוף את עבודתם של כמות גדולה של אמנים לקהל. כל משתתף מקבל קיר עליו הוא מציג את עבודותיו. התוצאה אולי לא תמיד אחידה, אבל תמיד מגוונת ומפתיעה ומאפשרת גם לפרויקטים שעוד לא הבשילו לכדי תערוכת יחיד של ממש להיחשף לקהל. בשביל חובבי אמנות וחובבי קריית המלאכה בפרט זוהי הזדמנות לראות מה קורה היום בלב הפועם של סצנת האמנות המקומית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 8.3, 20:00, גלריה מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב.  אירוע פייסבוק

ואם כבר באלעד רוזן עסקננו, יש לציין את הסיור "רנסנס יפואי" בהדרכתו אשר יתקיים ביום שישי 23.3
בסיור זה נכיר את הלך הרוח בסצנת האמנות היפואית, את הסיבות לנדידת האמנות למקומות חדשים, וכמובן את האמנים והאוצרים שמאחורי העשייה המתחדשת בדרום העיר. פרטים וכרטיסים

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן