fbpx
עדה עובדיה
"חולות ראשל"צ", תערוכת יחיד לעדה עובדיה. מוזיאון הרצליה

יוצאים לטייל, המלצות הסופ"ש 22-24.2.2018

המלצות השבוע לוקחות אותנו אל האזורים של עולם האמנות שנשארים לעתים מחוץ למרכז העניינים – וזה בדיוק מה שהופך אותם למרתקים פי כמה. ההליכה בשביל הפחות סלול כמעט תמיד תביא לתגליות מעניינות ותובנות מעמיקות, שהמרכז החרוש יכול לפספס.
במוזיאון הנגב בבאר שבע תציג האמנית המעולה ופורצת הדרך אתי אברג'יל מיצב תלוי מקום שמשתמש באלמנטים  סטיראוטיפיים של ביתיות ונשיות. בסבב התערוכות החדש במוזיאון הרצליה תציג האמנית הנחבאת אל הכלים עדה עובדיה סדרת ציורים מלאים בדימויים חזקים וצבע פראי; ובגלריה בקיבוץ בארי מציגים האמנים נאוה פרנקל ואבישי פלטק דווקא את שלב ההכנות שמקדים את יציאתה של יצירה אל העולם באקט של חשיפה אינטימי ונדיב.
ואצלנו גם חגיגה! עם בואו הקרב של האביב – אנחנו חוזרים למתכונת של שני סיורים בחודש. כל הפרטים בהמשך הרשימה או כאן

שיהיה שבוע של תגליות לכולם
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"פיסול", תערוכת יחיד לאתי אברג'יל. אוצרת: ד"ר דליה מנור
אתי אברג'יל היא מהאמניות המעניינות והמוצלחות שעובדות כאן, ואחת הבולטות שמחזיקות קול פמיניסטי יציב ובוטח ביצירה שלה. בעבודותיה היא לוקחת אלמנטים וחפצים המקושרים באופן מסורתי למרחב הנשי – סלי קניות, קערות וכלי מטבח, ובעזרת עבודה עמלנית של גזירה והדבקה, יציקה בגבס והרכבה, היא יוצרת מהם מיצבים גדולי ממדים ואינטנסיביים שמצליחים לשמור באותו הזמן גם על רגישות ועדינות יוצאת דופן. בתערוכתה החדשה מציגה אברג'יל מיצב תלוי מקום שהוקם במיוחד לחלל של מוזיאון הנגב בבאר שבע והוזמן על ידו. התערוכה מהווה אבן דרך משמעותית במהלך האמנותי הרחב של האמנית בכך שהיא מסמלת מעבר לעבודה מופשטת יותר לצד אלמנטים נרטיביים שאפיינו את עבודתה המוקדמת.
אירוע פתיחה: יום שלישי, 27.2, 19:00, מוזיאון הנגב לאמנות, רחוב העצמאות 60, באר שבע . אירוע פייסבוק

"חולות ראשל"צ", תערוכת יחיד לעדה עובדיה. אוצרת: איה לוריא
הציירת עדה עובדיה היא סוג של דמות מסתורית בעולם האמנות הישראלי. בסצנה אמנותית השואפת לחשיפה מתמדת, נראה שעובדיה מתרחקת מפרסום כמו מאש, עובדת בסטודיו מבודד בקיבוץ בו היא מתגוררת, רחוק מלב ההתרחשות. עובדיה גם לא עברה במסלול המסודר והידוע מראש של לימודי אמנות – בקיצור סוג של אאוטסיידרית, במובן החיובי של המילה. למרות זאת, ואולי דווקא בגלל זה, ציוריה של עובדיה הם רגישים ומשוחררים בצורה יוצאת דופן. "חולות ראשל"צ", שמה של תערוכתה החדשה הנפתחת כחלק מסבב התערוכות החדש במוזיאון הרצליה, מרמז על מרחב שמכיל בתוכו סכנה, אך גם פנטזיה בורגנית ישראלית ממוצעת. עובדיה מציגה ציורים באקריליק על נייר המתארים סיטואציות מתעתעות בהן מרקמים וצבעים מפתים מחביאים סודות אפלים ורגעים כואבים. כמו בפרסומת לדירה בורגנית בחולות ראשון.
באותו ערב יפתחו במוזיאון גם תערוכותיהם של מירי סגל, יהודה פורבוכראי, שי אזולאי וגבריאל כהן
אירוע פתיחה: שבת, 24.2, 20:00, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, רחוב הבנים 4, הרצליה. אתר המוזיאון

"רגלי ההר", תערוכה זוגית לנאוה פרנקל ואבישי פלטק. אוצרת: זיוה ילין
תערוכה היא תצוגה של אובייקטים אומנותיים המהווים את סופו של תהליך יצירה. לכאורה מדובר בהצהרה בנאלית ומובנת מאליה, אבל זו בדיוק המוסכמה עליה מבקשים האמנים נאוה פרנקל ואבישי פלטק לערער. פלטק ופרנקל מציגים בתערוכתם החדשה את שלב ההכנות, אותו זמן מתוח ואינטנסיבי שמגיע לפני ההצגה הגדולה שהם תערוכה או מופע. שני האמנים, כל אחד מהכיוון והמדיום שלו: פלטק המגיע מציור ופרנקל המגיעה ממופע, מאחדים כוחות כדי לחקור את היחסים החמקמקים שבין האמנות לעולם והיצירה לקהל. יש בחקירה הפומבית הזו משהו חושפני ונדיב שמסקרן אותנו מאוד.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 23.2, 19:30, גלריה בארי, קיבוץ בארי
אירוע פייסבוק

סיורי חודש מרץ של Talking Art – חוזרים למתכונת אביבית
9.3.18 "הסיור המשולב" בקריית המלאכה – בדגש על ציור עכשווי. בהדרכת לירון אלקולומברה
סיור המשלב את כל הטוב של קריית המלאכה: גלריות, אמנות רחוב וביקורי סטודיו.
פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

23.3.18 "רנסנס יפואי" הרוח החדשה ביפו. בהדרכת אלעד רוזן
סצנת אמנות חדשה ואלטרנטיבית מתפתחת בדרומה של תל אביב. בסיור זה נכיר את הלך הרוח החדש, את הסיבות לנדידת האמנות למקומות חדשים, וכמובן את האמנים והאוצרים שמאחורי העשייה.
פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן