fbpx
אמי קנקה
צילום: אמי קנקה. תערוכתה של לואיז בורז'ואה במוזיאון תל אביב לאמנות

מדברים אמנות כל השנה – שנה"ל 2018-19

לאחר ההצלחה של השנים הקודמות אנו חוזרים עם סדרת הסיורים השנתית שלנו, המיועדת לקבוצות קטנות שמסיירות יחד כל השנה. גם הפעם נצא לשמונה סיורים ברחבי הארץ, נראה את התערוכות הבולטות, נבקר בסדנאות האמנים, במרכזי אמנות ותיקים ואלטרנטיביים, ונפגוש את אנשי המקצוע – האוצרים, היזמים וכמובן האמנים, וכל זאת בשביל להישאר עם היד על הדופק לגבי הנעשה באמנות העכשווית בארץ על כל גווניה.
תכנית הסיורים מבית Talking Art ומודרכת על ידי שני ורנר – יוזמת ומקימת הפרויקט ועל ידי מנחים אורחים – מומחים בתחומם, המציעים מבט נוסף ומגוון על העשייה האמנותית בארץ.
שימו לב, השנה אנו פותחים מסלול מבוא לאמנות עכשווית בישראל, ומסלול לבוגרי התכנית שלנו בשנים קודמות. בהמשך מופיע פירוט של כל הסיורים וכן פירוט התוכן והתאריכים בכל אחת מהקבוצות.

פרטים
התכנית תתקיים אחת לחודש, בין החודשים נובמבר – יוני, בימי שלישי או שישי בשעות הבוקר.
8 סיורים בני 2.5 ש' (+הפסקה אם מתאפשר)
המחיר כולל את כל תכני הסיורים לרבות הדרכות, כניסה למוזיאונים ולכל האתרים בהם נבקר בסיורים
הגעה עצמאית
הסיורים מוגבלים לקבוצה של כ-15 משתתפים
ניתן לארח חבר/ה בשני סיורים במהלך השנה – ללא עלות נוספת
מחיר התכנית 1,400 ₪ למשתתף, המחיר כולל מע"מ כחוק

להרשמה יש ליצור קשר עם יעל בן ארי
במייל infotalkingart@gmail.com
או בטלפון 054-8087082
או השאירו פרטים בקישור הבא,
ונחזור אליכם בהקדם לגבי הרשמה.

הולכת להיות לנו שנה נפלאה!
מחכים לראותכם,
שני ורנר, וצוות Talking Art

ביקור בגלריה הר-אל. צילום: יהושע גליק

קורס מבוא לאמנות עכשווית בישראל
תכנית זו מיועדת לשוחרי אמנות אשר מעוניינים לרכוש כלים לקריאה והבנה של אמנות עכשווית ואמנות ישראלית בפרט. במהלך הקורס נתוודע למושגי יסוד באמנות העכשווית, נלמד לנתח יחד יצירות אמנות ולמקם אותן בתוך השיח האמנותי; במהלך השנה נכיר את שדה האמנות בארץ על גווניו השונים, נבקר במוסדות הוותיקים והאלטרנטיביים וכמובן שנפגוש את האנשים שעומדים מאחורי העשייה – האוצרים, המבקרים והאמנים. תכנית הסיורים:
מוזיאון תל אביב
נתחיל את השנה במפגש עם שורשיה של האמנות העכשווית. בחלקו הראשון של הסיור נבחן את ההבדל בין אמנות מודרנית לאמנות עכשווית דרך מבט מחודש באוספי האמנות הישראלית והבינ"ל של המוזיאון. לאחר מכן נבקר בתערוכות המתחלפות המוצגות בעת הסיור.
"אמנות אקדמית. אמנות עכשווית"
סיור מיוחד המתמקד בשיטוט במסדרונותיו של מלון "לאונרדו ארט (מרינה)", שם מוצג אוסף האמנות המרהיב של משפחת שיף לציור פיגורטיבי ריאליסטי. זהו סיור המציע מפגש בין עולמות, וביקור באחד החללים המפתיעים בתל אביב, עם תצוגה לא שגרתית ואמנות יוצאת מהכלל.
סיור גלריות
סיור האמנות הקלאסי, משתנה ומתוכנן באופן כזה שנבקר בתערוכות הכי מעניינות שמוצגות בעת הסיור.
נבקר בשלוש עד ארבע גלריות מסוגים שונים. נראה תערוכות של אמנים מהארץ ומהעולם, העוסקים בתכנים ובסוגי מדיה מגוונים.
מוזיאון ישראל – בהדרכת יהונתן אמיר
בחלקו הראשון של הסיור נתמקד בפן האוצרותי ובאופי של מוזיאון ישראל בהשוואה למוזיאונים אחרים. בתוך כך נעבור במסדרונות החבויים של המוזיאון ובין הפתעות אמנות מוכרות פחות. חלקו השני של הסיור יתמקד בתערוכות המתחלפות.
אמנות רחוב וגרפיטי, דרום תל אביב
אמנות הרחוב והגרפיטי התפתחו מאוד בשנים האחרונות והפכו מאמנות חתרנית לאמנות המקובלת על ידי הממסד ואף מאומצת על ידו. בסיור נכיר את העבודות של האמנים החשובים שפועלים כיום בתחום, נעמוד על ההבדלים בין סגנונות וטכניקות שונים ונראה כיצד הן מתפקדות במרחב הציבורי, כחלק מהאווירה והתרבות העירונית.
חומרים וחומריות – בהדרכת ניר הרמט
מהם היחסים בין הטכניקה והחומר מהם עשויה היצירה האמנותית לבין הקונספט והמושגיות שלה? בסיור נבקר בסדנאות האמנים בקריית המלאכה אשר עושים שימוש בחומר היצירה כנקודת מוצא.
אמנות במרחב ציבורי – קמפוס אוניברסיטת תל אביב
לאמנות במרחב הציבורי אופי שונה מאשר כשהוא מוצב בחלל מוזיאלי או בגלריה. המפגש עם הקהל מיידי יותר ונטול קונטקסט מוגדר, וכמובן שגם תנאי הסביבה יוצרים דיאלוג מרתק עם היצירות. בקמפוס האוניברסיטה חבויים כמה מסודות האמנות והאדריכלות הטובים בארץ.
אמנות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
לא תאמינו אבל דווקא בתחנה המרכזית החדשה צומחת לה בועת אמנות עכשווית מרתקת במיוחד. זה ללא ספק אחד המבנים ההזויים, המטורפים והמדליקים בתל אביב בתוכו התפתחה קהילה של אמנים. בית ספר לאמנות המיצג, שני תיאטראות, סדנאות של אמנים וכאילו זה לא הספיק, כל הקומה העליונה של התחנה מוקדשת לאמנות רחוב של מיטב אמני הרחוב שפועלים כיום בארץ. אחד הסיורים הפופולריים ביותר שלנו!

מדברים אמנות כל השנה – תכנית ממשיכים
תכנית זו מיועדת לבוגרי התכנית השנתית מהשנים הקודמות אשר מעוניינים להעמיק ולהעשיר את המפגש עם האמנות העכשווית בישראל. תכנית הסיורים:
שבוע האיור 2018 – בהדרכת שני ורנר
שבוע האיור נפרש כמדי שנה במוקדים רבים ברחבי תל אביב ומציע שלל תערוכות מיוחדות בחללים שונים: גלריות, בתי מלאכה, חנויות, בתי מלון, ברים ומסעדות ומתחמי חוצות. בסיור נבחן את מדיום האיור והקשריו לעיצוב ולאמנות חזותית, ואת ביטויו בשדה המקומי.
שלוש ציירות – בהדרכת שני ורנר
אסתר כהן, אורלי מייברג ומרים כבסה – שלוש ציירות מהמובילות באמנות הישראלית – יארחו אותנו השנה בסטודיו שלהן. האמניות בוחנות, כל אחת בדרכה ביטויים שונים ואלטרנטיביים למדיום הציור. שימוש בגוף כבמכחול, ציור באמצעות עטים דקיקים ואקספרימנטים במצע הציורי.
מוזיאון תל אביב – בהדרכת שני ורנר
סיור גלריות – בהדרכת שני ורנר
ספא ואמנות, ביקור ביערות הכרמל – בהדרכת האוצר שרון תובל
בשנת 2016 הושק פרוייקט "ארט יערות" במסגרתו אצר שרון תובל תערוכה קבוצתית גדולה המוצגת בחללים הציבוריים של אחוזת יערות הכרמל. בנוסף, תובל מנהל תכנית שהות אמן במסגרתה מתארחים במלון אמנים ישראלים ועורכים סדנאות עם האורחים, וכמובן יוצרים בהשראת הסביבה שטופת הטבע והנוף. בסיור מיוחד זה נפגוש את האוצר שרון תובל אשר יחשוף את אחורי הקלעים של תצוגת האמנות במלון, וכן את האמנים השוהים בתכנית בעת הסיור.
המלטשה – בהדרכת שני ורנר
בליבה של שכונת שפירא המתפתחת מסתתר בניין ששימש בעבר כמלטשת יהלומים, וכעת הפך למתחם סדנאות לאמנים. באופן מפתיע התקבצו במבנה ציירים בלבד אשר כולם עוסקים בציור פיגורטיבי ריאליסטי. סיור זה חושף פנים שונים בסגנון אמנות זה, אך גם את תהליכי סלילת הדרך שעוברים האמנים ודרכי ההתמודדות עמה.
ירושלים – לא מה שחשבת – בהדרכת איתי מאוטנר
בעשור האחרון עוברת ירושלים מהפיכה תרבותית של ממש ומתבססת כמעבדה רוחשת לחשיבה מחודשת ומהפכנית. יוצרים מקומיים מביעים את עצמם בצורות מיוחדות, שונות ובעיקר מאוד מקומיות, המבדילות את ירושלים מכל עיר אחרת בעולם. התבוננות מעמיקה ברנסנס התרבותי חברתי שעובר על העיר: סיור פעיל מאת איתי מאוטנר.
אמנות ללא גבולות: סיור מיוחד לסוף השנה – בהדרכת שני ורנר
ישנה אמנות שמנסה באמת ובתמים לשנות את המציאות. בסיור זה נבחן כיצד יכולה האמנות העכשווית לתפקד כמחוללת לשינוי חברתי. בהעלאת המודעות לסוגיות פוליטיות נוקבות בניסיון למוסס גבולות, ובעירוב קהילות הזקוקות לעזרה. הסיור יסתיים בטקס קפה ושיחה עם הנשים המפעילות את קוצ'ינטה – קולקטיב יצירה של נשים אפריקאיות מבקשות מקלט החיות בתל אביב.

מדריכי הסיורים
שני ורנר יוזמת ומקימת פרוייקט Talking Art, חוקרת ומבקרת אמנות, מרצה ומדריכת סיורי אמנות מנוסה בארץ ובאירופה.
ניר הרמט אוצר עצמאי מאז 2006, אוצר ראשי ומנהל אמנותי בעמותת 'מקום לאמנות' וגלריה 5BY.
יהונתן אמיר מבקר אמנות ועורך שותף של מגזין האמנות המקוון 'ערב רב'. מרצה ב'בית לאמנות ישראלית', בבית הספר 'פרדס' ועוד.
שרון תובל אוצר עצמאי וחוקר אמנות עכשווית. המנהל האמנותי והאוצר של אוסף האמנות של רשת ישרוטל, יזם ומנהל את תכנית הרזידנסי שבמלון יערות הכרמל. בימים אלה פותח תובל חלל אמנות עצמאי תחת השם "המעבדה". אתר
איתי מאוטנר מהדמויות המרכזיות בסצנת התרבות המקומית. הקים וניהל אמנותית את "עונת התרבות בירושלים", יזם עורך ומפיק את אירועי ה"פצ'ה קוצ'ה", ערך והגיש את "המכולה" – תכנית תרבות טלוויזיונית. מאמין גדול בכוחה של אמנות להמיס גבולות ולייצר שינוי.

לפרטים נוספים ולהרשמה יש ליצור קשר עם יעל בן ארי
במייל infotalkingart@gmail.com
או בטלפון 054-8087082
או השאירו פרטים בקישור הבא, ונחזור אליכם בהקדם

צילום: שמעון גל. ביקור במוזיאון ישראל

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

2 תגובות בנושא “מדברים אמנות כל השנה – שנה"ל 2018-19

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן