fbpx
לילך מדר
לילך מדר, חממת האמנים

מה לראות ביריד צבע טרי 10? הבחירות של שני ורנר

בתמונה למעלה: לילך מדר, חממת האמנים

הרגע הזה בשנה הגיע שוב. הרגע שעולם האמנות הישראלי מתנקז לו לחלל דחוס אחד, מציג את מרכולתו העכשווית ביותר, ויוצר אשליה נוצצת ובינ"ל. כן, זהו הסופ"ש של יריד האמנות והעיצוב "צבע טרי". כבר כתבתי כאן בעבר על ההסתייגויות שלי מהיריד (בקישור), אני פחות מתחברת לנטייה הכלכלית שלו, וגם לא לגישה המתנשאת שנוצרת במקרה של מונופולים מסוג זה. בכל זאת, אז כמו גם היום, ברור לגמרי שאם מתעניינים באמנות ישראלית – זה אירוע שצריך לבקר בו. אם כן, כמדי שנה, גם הפעם בחרנו עבורכם מספר היילייטס שלא כדאי לפספס, שכן זה קל ללכת לאיבוד בשלל התערוכות והפרוייקטים המיוחדים. בכל מקרה כדאי לשוטט באתר היריד בקישור לפני ההגעה בשביל לסמן לכם את הדברים שמעניינים אתכם.
יריד צבע טרי 10 מתקיים בין התאריכים 26-30.4 במרכז הירידים תל-אביב

אני אינסופי, להקת טום דייל. פרויקט אמנות בריטי והשקה של יוזמת SHOW UK בישראל
בשנים האחרונות מסתמנת מגמה הולכת וגוברת של שילוב בין אמנויות, ובתוך כך מקרים רבים של הצגת מחול בתוך חללי אמנות. השנה, מצטרף היריד למגמה זו ונותן במה למופע של להקת המחול של הכוריאוגרף הבריטי טום דייל. הכוריאוגרפיה של דייל מתייחדת בשילוב בין מדיומים שונים של אמנות: תנועה ומחול, מוזיקה, שירה, עיצוב, ואמנות חזותית דיגיטלית ומסורתית. בהתאמה, המופעים שלהם בוחנים את הגבולות בין המדיומים, בין הקהל והרקדנים, ובין המקום למופע עצמו.
כך למשל, "אני אינסופי" מתקיים בתוך חלל גלריה לבנה בסיסי ומוכר; אך התנועה בתוכו, והקרנות הווידאו – על הקירות, התקרה והרצפה, כמו גם על גופם של הרקדנית והצופים – יוצרים אשליה תלת ממדית, השוברת את גבולות המקום. בנוסף, הצופים מוזמנים לקחת חלק פעיל במופע, הם יכולים לנוע בתוכו (בניגוד לישיבה המקובלת מול הבמה), להשתתף ולהגיב לרקדנית.
משך המופע: 50 דקות. מספר מקומות מוגבל, עד 40 צופים במופע (אין אפשרות להרשמה מראש). המופע מתקיים בזמנים קבועים מראש, מומלץ להתעדכן בקישור הבא.  טעימה מהמופע "אני אינסופי" בסרטון בקישור הבא

איתי זלאיט, מתוך התערוכה The Ego Show, פרוייקטים אמנות

"The Ego Show", תערוכת יחיד לאיתי זלאיט. אוצר: שרון תובל
איתי זלאיט הנו אמן פעיל בסצנה המקומית וחבר בגלריה השיתופית P8 כבר כמה שנים, אך נראה שלפני שנתיים חל מהפך של ממש – בעיקר ברמת החשיפה שלו לקהל. השינוי החל לאחר שזלאיט – במהלך מבריק יש לציין, הציב בכיכר רבין את העבודה (King Bibi (2016, פסל בגודל ממשי ומצופה זהב, בדמותו של ראש הממשלה. העבודה, ובעיקר התגובה האקטיבית של עוברי האורח בכיכר, זכתה לחשיפה נדירה במחזותינו והציבה את זלאיט במעמד חדש ויוצא דופן. לא בכדי נבחר השם לתערוכה ביריד, שכן אירוע שכזה יכול להכניס כל אמן לסוג של אגו טריפ. זו אולי גם הסיבה בגינה הוא נוטש בצעד אמיץ את חלל התצוגה של הגלריה אליה הוא משתייך ומציג תערוכת יחיד עצמאית – הולך על כל הקופה, מה שנקרא.
ביריד יציג זלאיט סדרת עבודות חדשה אשר ממשיכה את עיסוקו הקודם בשימוש של חפצים מן המוכן אותם הוא אוסף ברחוב. החפצים עוברים מטמורפוזה בכך שהם או חלקים שלהם, מולחמים ומחוברים יחד ויוצרים היברדים חדשים. לצד אלה יוצגו עבודות עשויות יציקות גבס – דיוקנאות פנים, ואיברי גוף נוספים. כמו כן, תוצג סדרת פסלונים מעין "מיני ביבי" קטנים מיציקת ברונזה. לסיכום, אפשר לאהוב או לשנוא את העבודות של זלאיט, אבל מה שבטוח זה שקשה מאוד לשכוח אותן. התערוכה תוצג באגף פרויקטים אמנות, ביתן 11 A. פרטים נוספים בקישור

"מכירת חיסול!" תערוכת יחיד ליוחאי מטוס. אוצרת: אלישבע גברא
טוב, זה קצת מורכב אז שימו לב היטב: זו תערוכה ללא תערוכה, של אמן לשעבר, שעניינה העיקרי הוא מכירת יצירות אמנות אך היא מתפקדת גם כהערה צינית על שוק האמנות כפי שהוא. כדי להוסיף חטא על פשע, כל זה יתנהל ברשתות החברתיות ובסגנון מכירה פומבית של "כל הקודם זוכה". זה מסובך? זה מגניב? זה חתרני? התשובה היא כן – זה יוחאי מטוס. למטוס קריירה ארוכה ומפוארת למדי, בין היתר הציג במוזיאון תל אביב ובמוזיאון ישראל והשתתף בתערוכות בניו יורק ורחבי אירופה. אך אחרי חמש שנים בהן לא הציג תערוכת יחיד, שנים שבהן עבר בהדרגה לחיי הלילה והפקה של אירועי אמנות אלטרנטיביים, החליט מטוס לפרוש סופית מעולם האמנות ולמכור את כל יצירותיו באקט אותו מגדירה אוצרת התערוכה כ"חראקירי".
ועכשיו להסבר: בחלל התצוגה ביריד עצמו – לא תוצגנה העבודות. אלא הוא יתפקד כמעין חדר הנצחה, תוכלו לשמוע שם עבודת סאונד ובערב הפתיחה גם לצפות במיצג בו יצהיר מטוס על כוונותיו לעתיד. את כל 100 העבודות כן תוכלו לראות בחשבון האינסטגרם של האמן (yochaimatos@), שם גם יפורטו מחיריהן. רכישת העבודות נעשית בקישור דרך מערכת של גלריה מקוונת. כל הפעולה המתוחכמת הזו מתאימה מאוד ליצירה ונראה שגם לאופי של מטוס. עבודותיו נעות על הגבול בין האסתטי לקיטש והן מתבססות על מוצרי צריכה, פרסום וסטייל של העידן העכשווי. בהתאמה, התערוכה/אירוע מתבססת על הצהרה דרמטית ואופי סלבריטאי ויוצרת תחושה של "גדול מהחיים".
התערוכה "תוצג" באגף פרוייקטים אמנות, ביתן 11 B חלל 31. פרטים נוספים בקישור או באירוע פייסבוק

מתוך המופע אני אינסופי, להקת טום דייל

קצרה היריעה מלציין את כול הדברים המעניינים ביריד, אך בכל זאת אוסיף בקצרה עוד כמה דברים ששווה לעבור דרכם:

"אקווה", תערוכת יחיד למרתה ריגר
ריגר מתייחדת בקו העדין ושובה הלב שלה, בעודה מצליחה לייצר מהחומר הקרמי כלים בעלי צורות אורגניות. הפעם היא ממשיכה את הפרוייקט שהוצג לא מזמן בגלריה טרומפלדור בבאר שבע, ומציגה מעין "בועות קרמיקה" שנראות כטיפות טל. פרטים נוספים בקישור

"מחלקה ראשונה", תערוכת יחיד למיכל הרדוף רז
פרוייקט צילומי מסקרן בו התחקתה האמנית אחר נשות מפתח בעולם האמנות המקומי (אוצרות, מנהלות גלריה ועוד), הנשים שכל אמן רוצה להתיידד איתן. הרדוף רז מצלמת אותן כדיילות אשר מעניקות טיפים להצלחה. פרטים נוספים בקישור

לילך מדר בחממת האמנים
ולקינוח: לא לפספס את המיניאטורות המדהימות של מדר אשר נבחרה להציג בין האמנים הצעירים המבטיחים בחממת האמנים. פרטים בקישור

מאחלת לכולכם ביקור נעים ביריד, וסופ"ש מוצלח
שני

יוחאי מטוס, מתוך התערוכה מכירת חיסול!, פרוייקטים אמנות

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן