fbpx
דינה גולדשטיין
"Splendor", תערוכת יחיד של דינה גולדשטיין. מרכז שכטר, תל אביב

מופע, המלצות הסופ"ש 14-16.3

התערוכות ואירועי האמנות השבוע אינם מסתפקים באמנות פסיבית על הקירות אלא מחזירים את האדם עצמו – המופיע, הרוקד או המדבר, למרכז הבמה, תרתי משמע.
בגלריה במרכז נווה שכטר, מציגה דינה גולשטיין קולאז'ים שהם שילוב של חדש וישן ומחייה אותם באמצעות הקרנת הדימויים בחלל תוך השתתפות הקהל; במרכז הקהילתי הגר"א, מציג חביב המערכת טל רוזן אליעזר מופע ניסיוני חדש שמהווה עוד חלק בחזון האמנותי שלו הכולל תנועה, גוף וירקות; בהיכל התרבות יערך אירוע פצ'ה קוצ'ה מספר 21 ויאפשר ליוצרים להציג את מרכולתם המגוונת; ובגלריה שבבית האדריכל ביפו, מוצגת תערוכה המחזירה את האדם וגופו לתוך האדריכלות אך באופן מחודש.

שיהיה סוף שבוע של תנועה משוחררת,
שני ורנר וצוות Talking Art

"Splendor", תערוכת יחיד של דינה גולדשטיין. אוצרת: שירה פרידמן
מרכז שכטר הוא מתחם ליהדות מתקדמת המבקש לחבר בין האתוס העתיק של היהדות לבין רעיונות וערכים עדכניים. לשם כך, לצד בית הכנסת ובית המדרש, הוא מפעיל במבנה לשימור היפה והמצוחצח בנווה צדק גם גלריה לאמנות. ברוח זו של עירוב ישן עם חדש מציגה דינה גולדשטיין תערוכת קולאז'ים שעושים שימוש בדימויים של ציור הולנדי קלאסי יחד עם דימויים של עיצוב דיגיטלי עכשווי ועדכני. כך היא מביאה את ערכיו של הציור הפלמי לימינו – גודש ועושר המזכירים לצופה את שבריריותם של החיים, במשל ל"הבל הבלים הכול הבל". בכדי להדגיש עוד יותר את העכשוויות של העבודות, בערב הפתיחה ואחת לשבוע במהלך התערוכה יערכו מופעים בהם יוקרנו הדימויים על הקירות והקהל יוזמן לצלול אל תוך העבודות עצמן.
באותו ערב יפתח בגלריה גם קיר אמן של גיא לוי.
מומלץ להתעדכן במועדי המופעים. כניסה חופשית בהרשמה מראש
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.3, 20:00, גלריית שכטר, מרכז נווה שכטר, רחוב שלוש 42, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"סלקא", פרפורמנס של טל רוזן אליעזר. ליווי אוצרותי: טלי קיים
כבר כתבנו פה בעבר על פועלו האמנותי המורכב והייחודי של טל רוזן אליעזר. האמן הצעיר יחסית,  מצליח להרשים ברוחב יריעה יוצא דופן ובעיקר בעבודות בעלות עניין פנימי מעורר מחשבה ולא מובן מאליו. עבודות הפרפורמנס שלו מגיעות לאחר מחקר רעיוני וחומרי מעמיק שמתרחק לרוב מהשבילים המוכרים של עולם האמנות. ירקות, פירות ומזון באופן כללי משמשים לו חומרי גלם בכדי להגיע לתובנות לגבי היחסים בין האינדיבידואל, גופו והחברה שסביבו. במופע החדש שלו הוא מתמקד בעלי הסלק, שמסתבר שיש בהם מטען תרבותי ושימוש טקסי בחגים יהודיים כמו גם בתרבויות אחרות באזור. כמו ברבות מעבודותיו מזמין רוזן אליעזר את הקהל לקחת חלק פעיל במופע.
בהשתתפות: טל רוזן אליעזר, אלונה שמואלי ומתן תאופיק. בשיתוף פעולה עם אמן הסאונד: עופר טיסר
הכניסה חופשית, אך יש להירשם מראש בקישור
יום חמישי, 14.3, 20:00, מרכז קהילתי הגר"א, הגר"א 28, תל אביב. אירוע פייסבוק

פצ'ה קוצ'ה 21. היכל התרבות, תל אביב

פצ'ה קוצ'ה 21. אוצרים ומנחים – איתי מאוטנר וענת ספרן
פצ'ה קוצ'ה היא תופעה תרבותית שרבות כבר נכתב עליה. הקונספט פשוט מאוד: 9 משתתפים מכל קצוות הקשת היצירתית מופיעים על הבמה לפרק זמן קבוע וקומפקטי של שש דקות וארבעים שניות בהם ניתנת להם ההזדמנות להציג את עצמם ואת העשייה שלהם – אם זה בסיפור, הרצאה או מופע. הפורמט היעיל הזה, שנולד בטוקיו והתפשט מאז כמו אש בשדה קוצים ברחבי העולם, אחראי במידה רבה לטרנד של הרצאות קצרות כבידור, כמו הרצאות "טד" הפופולאריות למשל. כיאה לאומת הסטארטאפ, הפצ'ה קוצ'ה בתל אביב הוא הגדול בעולם. הכרטיסים נחטפים ביעף, כך ששווה למהר להזמין.
24 ו-25 למרץ. שני סבבים בכל ערב 19:30 ו- 22:15. היכל התרבות, הוברמן 1, תל אביב אירוע פייסבוק

"הנחיות מרחביות", תערוכה קבוצתית. אוצרת: אשרת הולנד
בקנה המידה המאסיבי של עולם האדריכלות העכשווי, האדם הקטן והשברירי יכול בקלות להדחק לפינה. במרדף אחרי הגדול, החדשני והנוצץ אפשר לשכוח שהסיבה לכל התכנון והבניה האלה היא כדי שיהיה לגוף האנושי היכן להיות. בתערוכה שנפתחה בשבוע שעבר בגלריה בבית האדריכל, מבקשת האוצרת אשרת הולנד להחזיר את האדם למרכז הסיפור האדריכלי באמצעות עבודות וידאו סאונד ומחול שנוצרו במיוחד לחלל התצוגה. אלה ממקמות את הגוף האנושי במרחב ומאפשרות לצופה "לתרגל את נוכחותו", כלשונה של האוצרת. את בית האדריכל היפה אנחנו זוכרים לטובה מאז ביקרנו בו במסגרת סיורי שבוע האיור והשילוב של תנועה, מופע וארכיטקטורה נשמע מרתק.
בהשתתפות: טליה דה פריס ודן וינשטיין, איתי יטוב, קטיה רשטניקובה
הגלריה בבית האדריכל, רחוב המגדלור 15, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"הנחיות מרחביות", תערוכה קבוצתית. בית האדריכל, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן