fbpx

מחוץ לעיר. המלצות הסופ"ש 16-18.3.17


נעה זילברמן, מתוך התערוכה "חודרות את המעטפת", בית אריה קלנג

בסוף השבוע הקרוב נצא מתל אביב, כן כן – הפעם זה יקרה, יש דברים מפתים שם בחוץ ושווה לנסוע אליהם. בין היתר תערוכה קבוצתית של אמניות נשים באשדוד, תערוכת יחיד חדשה ומסקרנת לאמנית טל אמיתי לביא בהרצליה, וגם תערוכת יחיד לתומר ספיר – לאלה מכם שמעדיפים את תל אביב בכל זאת. יש לנו גם כנס על אמנות ימי הביניים, ותערוכת מכירה אביבית לאחת והיחידה – לירון כהן. כמו כן, ומרגש במיוחד: נפתחה ההרשמה לסיור "פוטו לונדון" שלנו שיוצא לדרך במאי הקרוב. בילוי נעים.
עריכה ותוכן: שני ורנר

חודרות את המעטפת, תערוכה קבוצתית. אוצרת: אנוק יוסבשוילי
כמה פעמים כבר הבטיחו לנו תערוכות "נשיות" של אמניות המציעות פרשנות חדשה לתפיסת הגוף הנשי, למגדר ומיניות. הנה כי כן, גם עכשיו ולרגל יום האישה שחל בשבוע שעבר, מוצעת לנו תערוכה דומה. התערוכה תציג את עבודותיהן של 11 אמניות הפועלות בתחומים שונים – ציור, צילום, פיסול וכמובן (איך לא) גם פעולות "עמלניות" המיוחסות לאמנות נשית – רקמה, תפירה, סריגה וכו'. כך נכתב בטקסט התערוכה: "כל אחת מהאמניות המציגות בתערוכה, עברה מסע של התבוננות עמוקה שמתחיל במעטפת החיצונית של הנפש וחודר לפנימיותה אשר חבויה תחת שכבות רבות".
אירוע פתיחה: חמישי, 16.3.17 בשעה 19:30. בית אריה קלנג, יאיר 2, אשדוד. אירוע פייסבוק

'ירוק בחוץ אדום בפנים', תערוכת יחיד לטל אמיתי לביא. אוצרת: שלומית ברויר
כבר כתבתי בעבר על הגלריה בבית הספר לאמנות "בסיס" בהרצליה – על צרותיה ומעלותיה. גם הפעם מציעה שלומית ברויר – אוצרת התערוכה, טקסט סבוך וחבוט, שמעט קשה להתייחס אליו; ובכל זאת מסקרן יהיה לראות את תערוכתה החדשה של טל אמיתי לביא שלא הציגה תערוכת יחיד די הרבה זמן. אמיתי לביא תתייחס לז'אנרים של ציורי נוף וטבע דומם ותציג מיצב שיישחק על המפגשים והפערים של ציור ופיסול. יהיו בו: לוח פרספקס מצויר, פסלי "יציקות גבס של אבטיחים צבועים, מנוקבים ומחורצים המתגוללים על הרצפה ככדורי משחק "מפונצ'רים" או כראשים כרותים בעלי קלסתר זהה, חסר הבעה" ועצי ריח לבישום.
אירוע פתיחה: שישי, 17.3.17 בשעה 12:00. גלריה בסיס, בית ספר בסיס לאמנות ותרבות, המדע 14, אזור התעשייה, הרצליה פיתוח. שיח גלריה בתערוכה יתקיים ביום שישי, 31 במרץ, 2017 בשעה 12:00.
אירוע פייסבוק מידע נוסף


תומר ספיר, "הנותרת", גלריה גבירול

'הנותרת', מיצב פיסולי של תומר ספיר
מי שעוקב אחרי הרשימות האלה יודע/ת שאני אוהבת את תומר ספיר אשר מצליח בכל פעם להפתיע אותי ביכולותיו המופלאות למצוא חומרים חדשים להתנסות בהם. מהשימוש שלו בזרעי צמחים מוזרים, הדבקות ספק אורגניות ספק תעשייתיות, ועד לשיתוף הפעולה שלו עם הרקדנית שרון וזנה שם עטף את גופי הרקדנים במעין שכבת עור חלופית, זרחנית ומתפוררת. הפעם הוא מציג מיצב תלוי חלל שיתקשר עם מבנה הגלריה התעשייתי ויהדהד פעולות קמאיות של הקרבת קורבנות ופולחן.
אירוע פתיחה: שישי, 17.03.17 בשעה 12:00, גלריה גבירול, אבן גבירול 106, תל אביב
במקביל תפתח בגלריה תערוכת היחיד 'הרקיע השביעי', של מאיה שמעוני אירוע פייסבוק

כנס אימגו
לחובבי אמנות ימה"ב שביניכם: העמותה הישראלית לתרבות חזותית בימי הביניים חוזרת בכנס השנתי שנושאו הפעם יהיה "אמנות הפולחן ופולחן באמנות". צפוייה לכם חגיגה של מניפסטים צלבניים, תעניות, הנצחת מתים, דמותו של ישו המת ועוד.
חמישי 16.3.17 החל מהשעה 9:30, האוניברסיטה העברית, החוג לתולדות האמנות, קמפוס הר הצופים. אירוע פייסבוק

ניקוי אביב בסטודיו של האמנית לירון כהן
לירון כהן היא אמנית רב תחומית ומלבבת במיוחד שארחה אותנו לא פעם בסיורי יפו שלנו. באירוע הקרוב ולרגל מעבר לסטודיו חדש תציע הדפסים וציורי מקור שנערמו במהלך השנים במחירים לא רגילים.
חמישי, 17.3.17 החל מהשעה 10:00 ועד השקיעה. רח' רוחמה 9, נגה, יפו אירוע פייסבוק

החלה ההרשמה לסיור "פוטו לונדון – חמישה ימים של אמנות וצילום עכשווי" 17-21.5.17
סיור משותף עם פסטיבל הצילום הישראלי. אנו בונים סיור ייחודי ומרתק, רחוק מאתרי התיירות המוכרים של העיר. במהלך הסיור נפגוש אנשי מקצוע, בעלי גלריות, צלמים, אמנים ואוצרים. זוהי הזדמנות נפלאה לחשיפה ייחודית ומבט מקרוב אל אחורי הקלעים של עולם האמנות העכשווית הבינלאומי.
פרטים נוספים והרשמה בקישור

להתראות בקרוב, ושבת שלום לכולכם,
שני


טל אמיתי לביא, מתוך התערוכה "ירוק בחוץ אדום בפנים" גלריה בסיס

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן