fbpx
מיכאל ליאני, הקרנת וידאו במסגרת אירוע ספיריטואליזם, מוזיאון תל אביב

ספיישל חגים, עם ובלי הילדים – המלצות עד אחרי סוכות

איזה יום היום, שבת? ראשון? חמישי?? אנחנו בשיאם של החגים וכל העניין מבלבל מאוד. חופשים באים והולכים, שבועות מתקצרים, ארוחת חג רודפת ארוחת חג ולא דיברנו בכלל על מערכת החינוך והפרשנות הליברלית שלה למתי יוצאים לחופש. רבים פותרים את הדילמות כבדות המשקל האלו על ידי בריחה לחו"ל ואכן גם אנחנו נמלטים לחופשה קצרצרה ונהיה בפגרה בשבוע הבא. כדי לא להשאיר אתכם לבד סידרנו לכם ספיישל חגים גדוש במיוחד עם אירועים ותערוכות לשבועיים הקרובים. הכנסנו גם כמה הצעות לאירועים אליהם ניתן לקחת את הילדים, אבל ממש לא חייבים.
מוזיאון תל אביב מארח שוב את חבורת התדר ללילה של שכרון חושים אמנותי; הביאנלה הרביעית של ירושלים מותחת את גבולות המונח "אמנות יהודית" ומתפרשת בחללים רבים ברחבי העיר; בגלריה המשותפת בגבעת חביבה תערוכה חשובה ומרגשת של ציבי גבע ופריד אבו שאקרה; ובגלריה גבעון תערוכה משמחת במיוחד של פנחס כהן גן.
בנוסף, מוזיאון העיצוב בחולון, בית ליבלינג במרכז העיר הלבנה בתל אביב ופסטיבל חדש לאמנות רחוב ביפו כולם מציעים פעילויות לילדים בחוה"מ סוכות.
חגים שמחים ומהנים לכם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"ספיריטואליזם", התדר מתארח במוזיאון תל אביב
קודם כל ודבר ראשון, תפסיקו לקרוא ולכו להזמין כרטיסים בלינק המצורף. אם לשפוט מניסיון העבר, האירועים של התדר במוזיאון תל אביב הם להיט רציני והכרטיסים נחטפים במהירות שיא. הצלחתם לרכוש כרטיס? מצוין. בשנים האחרונות הפכו הלילות האלה בהם מארח המוזיאון המעונב את חבורת התדר הפרועה והיצירתית לסוג של בית ספר לאיך עושים את זה נכון, איך מכניסים לחללי המוזיאון "המקודשים" סוג אחר של התרחשות – פתוחה יותר, פופית יותר ומועדונית יותר ואיך נותנים לשתי האנרגיות האלה להשפיע ולהעשיר אחת את השנייה. הפעם עומד הלילה בסימן התערוכה "יש עידן חדש – על הרוחני באמנות" ובהתאמה יהיה רוחני ביותר. שפע של הרצאות וסדנאות שינועו בין שיחות עם רבנים לטקסים אינדיאנים עתיקים ובין לבין יתקיימו מיצגים, מופעי מחול ומסיבת ריקודים.
מתי ואיפה: יום חמישי, 10.10, 20:00, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק.  לינק לרכישת כרטיסים

"לשם שמים", הביאנלה של ירושלים. מנהל אמנותי: רמי עוזרי
סוכות הוא אחד משלושת הרגלים, כך שאך טבעי הוא שאחת ההמלצות תעלה את ירושלים על ראש שמחתנו. הביאנלה של ירושלים חוזרת בפעם הרביעית והיא אמנם מוגדרת על הנייר כביאנלה לאמנות יהודית, אבל היא מותחת את ההגדרה הזו בצורה שמרחיקה אותה מאוד מהמסורת או תצוגת יודאיקה. כמאתיים משתתפים מכל העולם ישתתפו בתערוכות ואירועי אמנות ברחבי העיר. ספקטרום האירועים רחב והוא נע בין תערוכת הדפסים בשיתוף עמותת אקי"ם, פרשנות יחודית של אנשי קבוצת "מוסללה" על הקמתו של בית הספר המקצועי הראשון בארץ בבניין כלל, ואפילו פסטיבל אמנות רחוב יהודית (!). כיף ומסקרן שירושלים תמיד מצליחה להפתיע באווירה השונה של האירועים המתרחשים בה וכך גם הפעם. כרגיל במקרים כאלה, הכנסו לאתר הביאנלה, רכשו כרטיס ובנו לעצמכם תוכניית אירועים שמעניינת אתכם. השמועות אומרות שבירושלים כבר צריך סוודר בערב.
הביאנלה מתחילה ביום חמישי 10.10 בשלל חללים ברחבי ירושלים.  אירוע פייסבוק.  לינק לרכישת כרטיסים

pichiavo, מתארחים ב"פטרון האמנות – שבוע אמנות רחוב בינלאומית בנמל יפו"

"האזרח הטוב", תערוכה זוגית של ציבי גבע ופריד אבו שאקרה. אוצרות: מירב פישר וענת לידרור
ציבי גבע ופריד אבו שאקרה הם שניים מהאמנים והמורים לאמנות המוערכים והעסוקים בארץ, הם בערך בני אותו דור ובנוסף הם גדלו במרחק של כחצי שעה נסיעה זה מזה. שניהם אפילו שייכים לשושלות אמנות מפוארות ומסועפות עם אמנים רבים במשפחתם. במקום נורמלי מעט יותר, תערוכה משותפת של השניים היתה אירוע משמח, אך שגרתי לחלוטין. כידוע לנו, המרחב המקומי הוא הרבה דברים, אבל נורמלי הוא לא ממש, לכן תערוכה משותפת של שני אמנים, ערבי ויהודי, במיוחד בקליבר כזה, היא משהו שלא רואים כל יום. שני האמנים צמחו בשני עולמות מקבילים שהם בעצם אחד, כל אחד עושה שימוש בשפתו הייחודית כדי לטפל באותו כובד ראש בבעיות של הפוליטיקה המקומית, אבל גם בשאלות בסיסיות של האמנות ובמיוחד מדיום הציור. בזמנים כאלה, של פוליטיקה פלגנית ואווירת בחירות שלא נגמרת, תערוכה כזו, בנוסף להיותה מעשה אמנותי מרתק של שני אמנים גדולים, היא גם קול מרגש וחשוב מאין כמותו של שיח ושותפות.
באותו יום יפתח בגבעת חביבה גם פסטיבל האמנות "מתחת לפנס" שיימשך כל סוף השבוע עם הופעות, מיצגי אמנות ועוד הרבה דברים מעניינים ששווה לבדוק.
אירוע פתיחה: יום רביעי, 16.10, גלריה GH, גבעת חביבה. אירוע פייסבוק.  אירוע פייסבוק "מתחת לפנס"
"ציורים 1988, 1990, 1997", תערוכת יחיד של פנחס כהן גן
עוד אחת מהתערוכות שאנחנו לא יכולים אלא לפצוח בריקוד שמחה קטן כשההזמנה אליה נוחתת בתיבת המייל שלנו. פנחס כהן גן הוא מגדולי האמנים הישראלים החיים כיום. אבל למרות מקומו המרכזי והכבוד הרב שרוחשים לו בשדה האמנות הישראלי, כהן גן שומר על דרך משלו ואינו מרבה "להתערבב". מדובר באמן המשתייך לאותו זן נדיר שאינו מתייחס לעבודת האמנות כאל "קריירה" אלא כאל דרך חיים תובענית וחובקת כל. מדי פעם אנחנו אומרים פה על תערוכות שהן גם חוויה לימודית לשוחרי אמנות. תייגו את התערוכה ככזו וגם כאסור בשום פנים ואופן לפספס.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 17.10, 19:30, גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב. אירוע פייסבוק

עם הילדים
"פטרון האמנות – שבוע אמנות רחוב בינלאומית בנמל יפו"
אמנות רחוב אנחנו אוהבים ויפו כבר מזמן נמצאת עמוק בתוך הרדאר שלנו. סביב האירוע נאספו שישה אמני רחוב בינלאומיים מובילים, ביניהם גם דדה וניצן מינץ שלנו ליצור עבודות קיר מאסיביות בזמן אמת מול הקהל. הזדמנות טובה לראות את התהליך שמוביל ליצירת אמנות רחוב ולהיחשף לכמה מהשמות המובילים בתחום.
מתי ואיפה: יום שני, 14-20.10, נמל יפו. אירוע פייסבוק
פעילויות לילדים במוזיאון העיצוב בחולון
לקראת סגירת התערוכה הנוכחית ולרגל החגים, יתקיימו במוזיאון העיצוב המוצלח בחולון פעילויות מיוחדות לכל המשפחה. ברוח חדרי הבריחה הפופולריים, המוזיאון מציע סיור בלשי של פתרון חידות בחלל התערוכה וגם סדנאות חווייתיות של עיצוב משחק יצירתי.
מספר המקומות מוגבל, יש להזמין כרטיסים מראש. מחיר הסדנא כלול במחיר הכניסה למוזיאון. ההשתתפות מגיל 6 ומעלה
מתי ואיפה: 13-21.10, מוזיאון העיצוב, פנחס אילון 8, חולון  אירוע פייסבוק   לינק לרכישת כרטיסים
סוכות בבית ליבלינג – מרכז העיר הלבנה
בית ליבלינג, מרכז הבאוהאוס התל אביבי פותח את שעריו לכניסה חופשית במהלך סוכות ובנוסף מציע סיורים וסדנאות במרכז הילדים מקס&טוני במחיר מוזל. אם אתם מתעניינים בהיסטוריה עירונית ובארכיטקטורה ואם במקרה הצלחתם להדליק את הילדים על העניין מדובר בדיל שווה ביותר.
מתי ואיפה: 15-22.10 בית ליבלינג, אידלסון 29, תל אביב. אירוע פייסבוק  פרטים ורכישת כרטיסים

עריכה ותוכן צוות Talking Art

"ציורים 1988, 1990, 1997", תערוכת יחיד של פנחס כהן גן, גלריה גבעון

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן