fbpx

רק ציור – המלצות הסופ"ש 8-10.9.16


אסף רהט, גלריה שלוש

בסופ"ש הקרוב החלטתי להתמקד רק בתערוכות ציור. בתוך שפע התערוכות והאירועים שילוו אותנו בשבועות הקרובים, תערוכות הציור מתבלטות הפעם באיכותן. מעבר לכך, במקרים כאלה שמוצגות כמה תערוכות ציור במקביל ניתן ללמוד הרבה מההשוואה ביניהן. מהציור הרגשי והאינטואיטיבי של אסף רהט, לזה הטרוד והאקספרסיבי של יאיר פרץ, ועד לציור השכלתני, הבודק את עצמו של ליהי תורג'מן – צפוי לנו סופ"ש מעניין במיוחד.
עריכה ותוכן: שני ורנר

"מכף רגל עד ראש", תערוכת יחיד ליאיר פרץ
ציוריו של יאיר פרץ יכולים לשמש כתרגיל טוב להבנת "מהו ציור" כיוון שמתקיימים בהם כל המרכיבים האקוטיים של המדיום. מצד אחד, אפשר לדבר על בחירת הצבעים הכבדה, על הקומפוזיציה הסוערת, על הפער המסקרן בין הרקע השטוח לבין הדמויות גדושות הפרטים, ועל משיכות המכחול האקספרסיביות עד כדי שיגעון. יחד עם זאת אפשר לבחון גם את עולם הדימויים של פרץ, דמויות מעוותות, איברי גוף משתוללים; ולבסוף, גם כיצד מצליח להירקם נרטיב בתוך כל הבלגן הזה.
פתיחה: יום חמישי, 8.9.16, בשעה 20:00. גלריה חזי כהן, רח' וולפסון 54, תל אביב
אירוע פייסבוק


ליהי תורג'מן, גלריה זומר

"Center of Gravity", תערוכת יחיד לליהי תורג'מן
ליהי תורג'מן היא בעיני אחת האמניות הצעירות המסקרנות שפועלות כרגע בארץ. העבודות הראשונות שהתפרסמה בזכותן, היו למעשה תוצר של פעולה. תורג'מן השתכנה אז בבית שעמד להריסה והיא החלה לקלף את שכבות הקיר ובכך לחשוף את ההיסטוריה הפיזית והאנושית של הבית. אותם קילופי קיר עברו מטמורפוזה והפכו להיות ציורים טעונים מאוד ואסתטיים להפליא במקביל. בתערוכה החדשה ממשיכה תורג'מן לעסוק בגירוד ההיסטוריה בעודה תרה אחר נרטיבים מקומיים טעונים.
פתיחה: יום חמישי, 8.9.16, בשעה 20:00. גלריה זומר, שד' רוטשילד 13, תל אביב
אירוע פייסבוק

"סטריפ", תערוכת יחיד לאסף רהט
אצל אסף רהט השלם עולה על סך חלקיו: אם תביטו בציור אחד, כל כמה שהוא עמוס פרטים, זה לא יהיה דומה לחוויה של תערוכה שלמה. או אז, זה כמעט כמו לקפוץ לבריכה של תת מודע, להיכנס אל נבכי ההדחקות של רהט, אל הפינות האפלות. נראה שרהט מכוון לכך, לחוויה כוללת, שכן בתערוכה החדשה הוא מציג עבודה אחת שאורכה 25 מטרים עליה עבד במשך שנתיים. מעין ציור בהמשכים, כמו יומן, ובו נשזרים יחד רפרנסים מתולדות האמנות, יצורי כלאיים, ברווזוני גומי מרחפים, ובין לבין גם דיוקנו של רהט עצמו, שוב ושוב.
פתיחה: יום חמישי, 8.9.16, בשעה 20:00, גלריה שלוש, מאז"ה 7 תל אביב
אירוע פייסבוק

שימו לב: נותרו מקומות בודדים לתכנית הסיורים השנתית
שמונה סיורים ברחבי הארץ שיובילו אותנו למקומות הבולטים, לאמנים המיוחדים, למעבדות בהן הכול קורה ועוד. הסיורים במסגרת הפעילות של Talking Art ובהדרכת שני ורנר, ומומחים בתחומם שמתארחים בתכנית ויעבירו חלק מהסיורים.
כל הפרטים בקישור

מאחלת לכם סוף שבוע נפלא של סוף קיץ,
שני.


יאיר פרץ, גלריה חזי כהן

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן