fbpx

מדברים אמנות בחודש יוני: הרצאה מתוקה, סיורים חדשים ביפו ובמוזיאון ישראל וכתבה בערוץ הראשון


מתוך התערוכה "פרעה בכנען – הסיפור שלא סופר", סיור מיוחד במוזיאון ישראל

חודש יוני הנעים מביא עמו תחושת שינוי והתרעננות ועומד בסימן שיתופי פעולה חדשים.
במסגרת סיורי "שישי קולטורה" הפתוחים לקהל נצא לסיור חדש ומעולה בסדנאות האמנים החבויות ביפו. ביולי נצא לסיור חד פעמי במוזיאון ישראל בשיתוף עם ד"ר דוד שפירא – מומחה למקרא ולמצרים העתיקה. שיתוף פעולה חדש נוסף עם אלה צ'רניאק שמצטרפת לצוות המרצים שלנו ומפתיעה עם הרצאה מתוקה במיוחד. כמו כן, השבוע שודרה בערוץ הראשון תכנית מקיפה ומרתקת על חיי האמנות והתרבות בתחנה המרכזית החדשה, זכיתי להשתתף בתכנית ולספר קצת מהסיפור של המקום המיוחד הזה, אתם מוזמנים לצפות בתכנית בערוץ היוטיוב החדש של Talking Art.
מאחלת לכולכם חודש נעים וססגוני, ומקווה לראותכם בסיורים שלנו.

Talking Art עד הבית
תכנית הרצאות המאפשרת לכם להוסיף קצת קולטורה לכל אירוע – פרטי או עסקי. יש לנו צוות מרצים מקסים ומקצועי, אנחנו מביאים הכול, ולכם רק נותר לבחור את הנושא שמעניין אתכם.
הרצאת חודש יוני במחיר מיוחד: "סוד השוקולד (באמנות)"
מאז האזכור הראשון של השוקולד, סביב 1000 לפני הספירה, ייחסו לו תכונות שונות: ראו בו מאכל טקסי שנועד לאלים בלבד, קיללו אותו כ"שטני" והחשיבו אותו כגורם למחלות, השתמשו בו בטקסים, ראו בו תרופה וחומר מעורר תשוקה, ולבסוף כסמל סטטוס. לא פלא שהפריט המיוחד והנחשק הזה משך את תשומת ליבם של האמנים שתיעדו אותו, הפכו אותו למושא אמנותם ובאמנות העכשווית – גם השתמשו בו כחומר גלם.
מרצה: אלה צ'רניאק. בוגרת תואר שני בהצטיינות בחוג לתולדות האמנות, האוניברסיטה העברית, אוצרת מוזיאון משה קסטל ומרצה לתולדות האמנות.
להזמנת ההרצאה ופרטים נוספים: צרו קשר


סוניה אלהאוזר, מכונת שוקולד, 1997. מתוך ההרצאה "סוד השוקולד (באמנות)"

SAVE THE DATE – סיורים חדשים
24.6.16 סיור בסדנאות החבויות של יפו
יפו הקסומה שופעת בסדנאות של אמנים, אומנים, בתי מלאכה ומעצבים. בסיור מיוחד זה נצא לבקר את האנשים העוסקים במלאכה ונזכה לפגוש אותם בסטודיו, המקום בו הכול נרקם ומתגבש. החל מסדנאות האמנים במכון השיתופי אלפרד, דרך המקומות הקטנים הנחבאים בשכונת נגה היפה. משם נמשיך לסדנת הדפס ייחודית ומדהימה, ויש לנו עוד כמה הפתעות בדרך. הסיור מסתיים בשוק היווני ביפו שם מתקיים מדי יום שישי יריד אמנים ומוסיקה.
בהדרכת: שני ורנר
מחיר הסיור: 120 ₪. מספר המקומות מוגבל ל-15 משתתפים.
רכישת כרטיסים בקישור

8.7.16 סיור חד פעמי במוזיאון ישראל, ירושלים
זה הולך להיות סיור מיוחד במינו, אשר לוקח אותנו בין שלל התערוכות הנפלאות המוצגות במוזיאון ישראל. הסיור יחל בתערוכה "פרעה בכנען – הסיפור שלא סופר" אשר מתמקדת בקשרי כנען-מצרים באלף השני לפני הספירה. בעיקר תקופת הממלכה החדשה במצרים, תקופת "אל עמארנה" של פרעה אחנאתון המונותיאיסט וכמובן התקופה שבה על פי הסיפור המקראי אירעה יציאת מצרים. בחלק השני של הסיור נבקר בתערוכה "אפרת נתן: סיד וזפת" ובתערוכות הצילום והאמנות העכשווית.
בהדרכת: ד"ר דוד שפירא, שני ורנר
אורך הסיור 3.5 שעות (כולל הפסקה)
מחיר הסיור 200 ₪, לא כולל מחיר הכניסה למוזיאון. מספר המקומות מוגבל ל-20 משתתפים.
רכישת כרטיסים בקישור

"מבט שני" – פריפריה גיאוגרפית או אמנותית

ולסיום, אני מזמינה אתכם לראות את הכתבה המצוינת שסוקרת את חיי האמנות והתרבות באחד המקומות ההזויים בתל אביב – התחנה המרכזית החדשה. רבים מכם השתתפו בסיור שלי בתחנה, וזו הזדמנות לגלות עוד דברים שקורים שם, וגם לשמוע איך משפיעה שרת התרבות מירי רגב על המצב בתחנה.
כן, וזו גם הזדמנות להציג בפניכם את ערוץ היוטיוב החדש שלנו. בהמשך יופיעו שם גם סרטונים קצרים מביקורים בתערוכות השוות בעיר. כדאי להתחיל לעקוב כבר עכשיו.

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן