fbpx

יצירה בעין הסערה. פוסט ראשון בסדרה

בתמונה למעלה: מבחר נושאים, SmartHistory ערוץ יוטיוב

היה זה רק עניין של זמן עד שהקורנה תתחיל להשפיע על עולם האמנות. מלבד הנזק הכלכלי העצום שיספוג כל השוק, ובתוכו גם שוק האמנות, מסתמנת גם עצירה זמנית של תחלופת תערוכות, ובשל כך מן הסתם גם בצריכת אמנות.
בגזרה שלנו אנו יכולים לומר שכבר מרגישים את השפעת הקורונה. זה מדכא ומפחיד, אבל בינתיים, לא ניתן לזה לעצור אותנו. מה שאנחנו יכולים להציע בתור התחלה זה מבט מנחם, ולו במעט על המצב. ראשית, אנו נחשפים ללא מעט אמנים שנמצאים בבידוד וממשיכים ליצור בהשראתו. כוחות יצירתיים זה משהו שקשה לשבור! אנו עוקבים אחר האמנים האלה ונספר לכם על כך בהמשך.
חשבנו שדבר טוב לעשות הוא להציע לקוראים שלנו קישורים לתכנים אמנותיים שניתן לצרוך און ליין: אפליקציה המאפשרת סיור וירטואלי במוזיאונים בעולם; ערוץ יוטיוב עם אינספור סרטונים מרתקים בתולדות האמנות; קורסים חינמיים של מוזיאון המומה; מגזין אמנות חשוב; ולסיום, פודקאסט מקומי ומשובח.

אם כן, מוגש כשירות לציבור, ובברכת ימים טובים יותר שיבואו במהרה,
מאיתנו,
שני ורנר וצוות Talking Art


חדר השינה של פרידה קאלו דוייגו ריברה, סיור וירטואלי, Google Arts and Culture

Google Arts and Culture – אתר ואפליקציה
לפני מספר שנים עשו גוגל את הצעד המתבקש והחלו לתעד במאגר העצום שלהם את תולדות האמנות באופן מסודר. בתוך כך קם האתר הזה אשר מתבסס ברובו על רעיון המיפוי של גוגל מפס. באתר (ועדיף להשתמש באפליקציה) תוכלו לצאת לסיורים וירטואלים בכמה מהמוזיאונים החשובים בעולם (למשל בארמון ורסאי, הרייכמוזיאום באמסטרדם, הפרגמון בברלין, ועוד) שימו לב, שמדובר בסיור באוספים ולא בתערוכות המתחלפות. תוכלו גם לראות אתרי תרבות ומורשת כמו הפירמידות במצרים, הקולוסאום, הטאג' מאהל ועוד. פיצ'ר נוסף וחמוד הוא סוג של סיורים מודרכים, אוסף של תמונות וטקסטים (לעתים מוקלטים או מומחזים באנימציה) בנושא מסוים למשל – מסלול חייה של וירג'יניה וולף, או יעל דיין.
בקיצור: מקום טוב לשוטט בו – תרתי משמע.
קישור
קורסים בלמידה מקוונת של המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (באנגלית)
טוב זה באמת שווה! כי אם יש מקום שכדאי ללמוד ממנו אמנות זה הMOMA בניו יורק. כבר מזמן אנו חומדים את הקורסים המקוונים שלהם וכעת, גם לכולנו יש יותר זמן, וגם הם מציעים אותם בחינם בשל וירוס הקורונה.
הקורסים ברמה גבוהה מאוד, והם מציעים מבט על יצירות מתוך אוסף המוזיאון, מפגש מקוון עם אמנים, מעצבים, אדריכלים וכמובן מרצים בתולדות האמנות, ביקורי סטודיו וסיורי רחוב מקוונים ועוד.
זו הזדמנות נהדרת להכיר באופן "אישי" כמה מהקולות המעניינים ביותר הפועלים היום באמנות העכשווית, להחשף לתוך העניינים של המוזיאון החשוב הזה, וגם ללמוד יחד עם עשרות אלפי אנשים מרחבי הגלובוס.
קישור
SmartHistory ערוץ יוטיוב
ערוץ היוטיוב הזה הוקם בשנת 2009, הוא מכיל מאות סרטונים ונחשב כיום למאגר המידע הנצפה ביותר בתחום תולדות האמנות. האתר וערוץ היוטיוב נותנים גם תמיכה אקדמית למוסדות שונים, כך שניתן להסיק שהמחקר והמידע שהם מציעים הם ברמה אקדמית גבוהה.
באתר תוכלו למצוא מידע על נושאי חתך שונים בתולדות האמנות, לפי תקופה, ז'אנר, מדיום, אמן או יצירת מופת. הפורמט לסרטוני הוידאו הוא של שילוב דימויים על רקע שיחה בין שני אנשי מקצוע הדנים בנושא. זה פורמט מצויין כיוון שהוא מציע מבט של כמה חוקרים, וגם הופך את ההאזנה לנעימה וקולחת יותר.
קישור
Art News – מגזין אמנות
אין הרבה מה להוסיף על המגזין הוותיק הזה אשר נוסד בשנת 1902 ומהווה את הפלטפורמה המבוססת ביותר לצריכת חדשות אמנות מכל העולם. המגזין מתפרסם בפרינט ארבע פעמים בשנה אבל גרסת האון ליין שלו נהדרת ומאפשרת להישאר מעודכנים לגבי כל האירועים החשובים בעולם האמנות: תערוכות, טרנדים, זרמים חדשים, שערוריות ועוד.
קישור
Art Source פודקאסט (אנגלית)
מכירים את שרה פגין ומיכל פרידמן? אם לא, אז הגיע הזמן, והכי כיף להרים לקולגות שאנחנו אוהבים. השתיים שוחות בעולם האמנות המקומי כבר הרבה זמן ולפני כשנה הקימו פלטפורמה אינטרנטית למכירת אמנות ישראלית בארץ ובעולם. מעבר לכך שהן עושות רבות לקידום אמנות ישראלית בשדה הגלובלי, הן גם מהוות קול מרענן וצעיר בשדה האמנות הישראלי. מיותר לציין שהשליטה שלהן במדיה החברתית מושלמת, ולאחרונה הן התחילו לפרסם פודקאסט ובו שיחות עם אמנים ואנשי תרבות מקומית ששווה להכיר. אין הרבה פרקים אבל מה שיש – נהדר.
קישור

עבודות של המעצבת דנית פלג. פודקאסט של Art Source

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן