fbpx
ביאנקה אשל גרשוני
"הלילה הוא עירומי" תערוכת יחיד לביאנקה אשל גרשוני, גלריה עינגע

גלים של זעזוע, המלצות הסופ"ש 8-10.2.2018

הידיעה על מותו של האמן בועז ארד והנסיבות שהובילו למותו היכו את עולם האמנות הישראלי ואת כולנו בתדהמה וצער. מנעד רחב של רגשות, אבל, בלבול, כעס, חשדנות, מטלטל את סצינת האמנות הקטנה שלנו ומזעזע אותה. אין ספק שמדובר באובדן קשה של אמן חשוב ואהוב על רבים ושהאירוע הזה ימשיך להכות גלים עוד זמן רב. אנו יכולים רק לקוות ולייחל שהדיון סביבו יתקיים בצורה תרבותית ומתוך הכרה שיש בני אדם בכל הצדדים של הדיון הזה ומבקשים למסור השתתפות בצער למשפחתו של בועז ולחברינו בגלריה רוזנפלד.

ובמעבר חד עד כאב –
השבוע בהמלצות: כאוס והישרדות בתערוכתה של טליה ימיני בגלריה בגליל בעכו; אירוע נדיר ומשמח שהוא תערוכת יחיד חדשה לביאנקה אשל גרשוני בגלריה עינגע; ותערוכה קבוצתית העוסקת בשכבתיות והסתרה באמצעות מבט על הפורמט הכמעט פרה-היסטורי של האלבום המשפחתי. ובפינת הבונוס – הרצאות בוקר על ההיסטורי והפרקטי בקרמיקה, בבית בנימיני האהוב.
מאחלים לכולנו סופ"ש של בשרות טובות,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"To Ride it Out", תערוכת יחיד לטליה ימיני. אוצרת: הגר בריל
גלריה בגליל, היא חלל אמנות הפועל בשטח הקמפוס של המכללה האקדמית גליל מערבי בעכו. המקום קיים רק כשנה אבל כבר הספיק – תחת ניהולה של הגר בריל – לעורר עניין עם מספר תערוכות מסקרנות. תערוכתה החדשה של האמנית טליה ימיני במקום עושה שימוש במונח "To ride it out", שמשמעו לשרוד עד יעבור זעם. אכן, התערוכה בנויה כמיצב שהוא מעין מצב ביניים הישרדותי שכזה. החלל הפך לסוג של מערך איים שחורים ומאיימים המכריחים את הצופה לנווט ביניהם ולשרוד בחלל הדחוס והאינטנסיבי. עם הידיעה המפתיעה מלפני כשבועיים על סגירתם של מוזיאון הצילום בתל חי והמוזיאון הפתוח בתפן, החשיבות של טיפוח ושמירה על חללי האמנות הפריפריאליים רק מודגשת יותר ועם תערוכות משובחות כאלה זו הופכת לחובה נעימה במיוחד.
ביום הפתיחה בשעה 12:00 יתקיים שיח גלריה בהשתתפות האמנית והאוצרת
אירוע פתיחה: יום שישי, 9.2, 11:00, גלריה בגליל, המכללה האקדמית גליל מערבי, דרך המכללה, עכו. אירוע פייסבוק

"הלילה הוא עירומי" תערוכת יחיד לביאנקה אשל גרשוני
משפחת גרשוני היא ללא ספק מהבולטות בשדה האמנות המקומי, שושלת של אמנים מצויינים שרק ממשיכה לצמוח. בימים אלה מוצגת תערוכת זיכרון למשה גרשוני, אותה אצרו ילדיו שגם הם אמנים מוכרים ומוערכים; והנה השבוע נפתחת תערוכתה של ביאנקה אשל גרשוני שהיתה נשואה לו והיא אמנית מעולה ומרתקת בזכות עצמה. המנעד האמנותי הרחב של אשל גרשוני, הכולל עבודות פיסול, קרמיקה, צורפות וציור והשפה הכנה והייצרית שלה, הופכים כל תערוכה שלה לחוויה שעוטפת את הצופה ומגרה את כל חושיו. לצד ציורי שמן מוקדמים שלה ועבודות נוספות, יוצגו גם חפיסות של קלפי טארוט שעיצבה בהשראת קלפים מימי הביניים. ביאנקה אשל גרשוני אינה מרבה להציג את עבודותיה בשנים האחרונות ותערוכת יחיד שלה היא מחזה נדיר של ממש.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 8.2, 20:00, גלריה עינגע, בר יוחאי 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

"תל", תערוכה קבוצתית. אוצר: ציקי אייזנברג
התערוכה הקבוצתית החדשה בגלריה חנינא עוסקת בעולם ההולך ונעלם של התיעוד הפיזי של המרחב הביתי – דהיינו, האלבום המשפחתי. מה שנחשב כאל-מותי אבל לאחרונה מוצא עצמו מוחלף בתיקיות מחשב, תמונות בווטסאפ וחשבונות אינסטגרם. התערוכה שאצר ציקי אייזנברג מבקשת להביט בתיעוד הפיזי הזה כעל סוג של תל ארכיאולוגי רב שכבות, שבו תמונות מודפסות עולות זו על זו ויוצרות סוג של קולאז' רב זמני. האמנים המשתתפים יציגו עבודות העוסקות בשכבתיות והסתרה שהן תכונות האופייניות לאלבומי תמונות, אבל גם למבנה הביתי והמשפחתי כולו בו לעתים קרובות רב הנסתר על הנגלה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 8.2, 20:00, גלריה חנינא, שביל המפעל 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

בונוס – "מחשבות על קרמיקה ישראלית", מפגש במסגרת סדרת ההרצאות השנתית בבית בנימיני
את החיבה שלנו לקרמיקה בכלל ולבית בנימיני בפרט הפסקנו כבר להסתיר, השילוב בין התמקצעות טכנית לרוחב יריעה תיאורטי הוא שהופך את המקום הזה למיוחד כל כך. כזו היא גם תכנית ההרצאות השנתית במקום. בשישי הקרוב, שתי הרצאות ביום אחד: הרצאה של האוצרת והמרצה שלומית באומן על המאפיינים והמקורות ההיסטוריים של הקרמיקה הישראלית והרצאתו של יובל דלשד, מקים חברת "פשוט- כלי חימר למטבח בריא", על בישול בריאותי בכלי קרמיקה יעודיים.
עלות ההרצאה 50 ₪, הרשמה מראש באימייל benyaminiccc@gmail.com או טלפון 03-5182257
יום שישי, 9.2, 10:30, בית בנימיני, העמל 17, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן