fbpx

סופ"ש גשום אבל חם. המלצות

החזאים אומרים שזה הולך להיות סופ"ש גשום, אבל לא חייבים להאמין להם. כך או כך, יש לנו שתי תערוכות חדשות בפתח, הרצאה על אמנות רחוב ומיצג משותף לשני אמנים משובחים מיוחד.
כל המלצות הסופ"ש לפניכם:

תערוכות חדשות

"מגנו של אכילס" שי עיד אלוני. אוצרת: ים המאירי
אירוע פתיחה: חמישי 29.10.15 בשעה 20:00. גלריה פיינברג פרוג'קטס, שביל המפעל 3, קומה ב'
את העבודות של שי עיד אלוני הכרתי לראשונה בתערוכת זוכי משרד התרבות שהתקיימה במוזיאון בשנה שעברה. ראשית אהבתי מאוד את העובדה שמדובר בפיסול – מדיום שאמנם לא פס מן העולם, אבל מקבל באמנות עכשווית ביטוי בעיקר בפיסול מכני או בשימוש ברדי מייד. אצל אלוני יש פיסול מהזן המסורתי והטוב, פיסול בעץ בעבודת יד. משהו בחזרה למפגש ישיר עם חומר מעניין אותי. בפסלים קודמים שלו עסק אלוני בגוף אנושי פרימיטיבי, קדמוני כמעט וגם הפעם הוא חוזר למקורות ובפרט למיתולוגיה הקלאסית. יש משהו גברי וגס בעבודות של אלוני, אך בה בעת רגיש, אינטימי ומושכל.
אירוע פייסבוק

"הר שולחן" נעמה ערד. אוצר: אירית הדר
אירוע פתיחה: שישי 30.10.15 בשעה 12:00. מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27
גם נעמה ערד היא אמנית שאני אוהבת מאוד ואף בחרתי בה כאחת מהאמניות הבולטות לשנת 2014 (כאן). בשתי תערוכות היחיד הקודמות והמוצלחות מאוד שלה עסקה ערד בנושאים היסטוריים ובמבט מחודש עליהם ועל המשמעות של סמלים טעונים בתודעה הקולקטיבית שלנו. עבודותיה בלטו גם בזכות השימוש המקורי שהיא עושה בחומרים ובאופן בו היא מסבה את תפקודם הראשוני למשהו חדש. בתערוכתה החדשה היא מציגה סדרת עבודות חדשות שממשיכות לבנות את השפה החומרית הייחודית לה ועוסקות בצירופים לא הגיוניים ששוברים את רצף התפיסה הידוע מראש שלנו את החפצים היומיומיים בביתנו.
אירוע פייסבוק

הרצאה
מבט לאמנות הרחוב והגרפיטי בישראל – אמנות במרחב הציבורי

חמישי 29.10.15 בשעה 19:00. זהזהזה גלריה לאדריכלות, האנגר 21 נמל תל אביב
מפגש ראשון בסדרה של אירועים שייערכו בזהזהזה גלריה לאדריכלות. סדרת ערבי העיון תעסוק ביחסי-הגומלין בין הסביבה העירונית לאמנות רחוב על מגוון דרכי הביטוי והיצירה שלה. העברים יתנהלו בצורת פאנל כאשר כל דבר יציג את עמדתו בנושא ולאחר מכן יתנהל דיון פתוח ביניהם ועם הקהל.
הערב הראשון הוא כמעין מפגש מבוא אשר יסקור את מקומה של אמנות הרחוב במרחב הציבורי ואת התופעות המרכזיות באמנות הרחוב בארץ.
דוברים: רעי דישון- יזם תרבות, חוי ליבנה – אדריכלית נוף ועיצוב אורבני, עוז מדר – אדריכל ואמן
אוצרת ומנחה מיטל פרגר
אירוע פייסבוק

מיצג
אורי קצנשטיין VS מאיר טאטי – יום עבודה

שבת 31.10.15 בין השעות 12:00-18:00 כחלק מהתערוכה "סביבות עבודה".
ביתן הלנה רובינשטיין, שד' תרס"ט 6
על האירוע הזה אין הרבה מה להרחיב. מי שמכיר את אורי קצנשטיין ואת מאיר טאטי יודע שמדובר בשני אמנים אוונגרדים ובועטים. קצנשטיין אמן ותיק שעוסק בחיים בעידן העכשווי המנוכר והממוכן ובתוך כך בדימוי ותפיסות גוף. טאטי אמן צעיר יחסית שנוגע אף הוא בעיסוק בגוף, אך בעיקר בנושאים של כאב, כוחניות, אלימות וכפייה.
המיצג יתרחש כחלק מעבודתו של טאטי "שרשקה" המוצגת בתערוכה. הם יפעילו סטודיו פתוח וסדנת הדפס בה הקהל גם יוזמן לקחת חלק.
אירוע פייסבוק

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן