fbpx

סוף שבוע של שיטוטים – המלצות 26-28.6.16


מתוך התערוכה ״אפגניסטן אהובתי״ של הצלמת הגרמניה אניה נידרינגהאוס, מוזיאון על התפר

המלצות סוף השבוע הקרוב מוקדשות לאירועים חשובים וכיפיים שמזמנים לכם בעיקר הרבה שיטוט. שלל של סיורים מודרכים, הופעות מוסיקה, מיצגים, תערוכות והרצאות – והכל בחינם. אני כבר אומרת, השפע גדול ומגוון ביותר – חשבו היטב את המסלול שלכם.

פסטיבל מוסררה מיקס 16
כמדי שנה, חוזר אלינו הפסטיבל המקסים הזה (זו הפעם ה-16!) אשר ניזום על ידי בית הספר לאמנות "מוסררה" ומתקיים ברחבי השכונה: בבית הספר, בחצרות הבתים ובמרחבים הציבוריים. בפסטיבל תוכלו ליהנות מיצירות של כ-40 אמנים בינלאומיים ומקומיים, לצד סטודנטים מבית הספר לאמנות, ומשלל של מיצגים, מיצבים, מופעי מוסיקה ותערוכות. שני אירועים שאני שמתי עליהם את העין הם: הרצאה של הדבוראי הילמר קונמן שחוקר את מצב הדבורים היום ופיתח שיטת כוורנות חדשה ומעניינת (24.5.16, 20:00); מופע המוזיקה המרכזי של הפסטיבל: אמניות הקול ויקטוריה חנה ומריאנה סדובסקה, במפגש נדיר וחד פעמי עם המוזיקאי והמפיק רע מוכיח (26.5.16 בשעה 21:30, מחיר כרטיס: 30 ₪).
24-26.5.16, שכונת מוסררה, ירושלים. בין השעות 19:00-23:00
כל הפרטים ותוכניה

אם כבר הגעתם לפסטיבל, אני ממליצה לבקר גם במוזיאון "על התפר" המצוין והחשוב שנמצא בקרבת מקום. במוזיאון מוצגת כעת התערוכה ״אפגניסטן אהובתי״ של הצלמת הגרמניה אניה נידרינגהאוס. נידרינגהאוס, זוכת פרס פוליצר נורתה למוות על ידי איש טאליבן בתחילת חודש אפריל 2014. במרכז התערוכה עומד תיעוד של חיי הנשים באפגניסטן, אחד הפרויקטים האחרונים שהשלימה.
אתר המוזיאון


מכון פרס לשלום, סיור במסגרת "בתים מבפנים"

בתים מבפנים 2016
אחד האירועים הפופולריים המתקיים מדי שנה ברחבי תל אביב. עניין הפופולריות פועל לטוב ולרע, מצד אחד יש כמות אדירה של סיורים ואפשרויות, מצד שני החוויה בדרך כלל קצת צפופה ולהרבה מהסיורים כבר לא ניתן להירשם בשלב זה. זו הזדמנות נדירה למדי להיכנס לכל מני מבנים מסקרנים ברחבי העיר ולשמוע על הפעילות שמתרחשת שם או על החיים הנרקמים בהם. הסיורים מודרכים על ידי אדריכלים, אמנים, מתכנני ערים, בעלי בתים, יזמים ועוד. בתוך כל שפע הסיורים אני ממליצה לבקר ב"חממה לאמנות דיגיטלית" במלון רויאל ביץ' ת"א (הירקון 19), האוצר המקסים שרון תובל יעביר סיורים בשתי תערוכות המוצגות שם (הרשמה מראש באתר פריט מספר 19).
26-28.6.16, ברחבי תל אביב. את חוברות האירוע אפשר כבר להשיג חינם בעמדת המודיעין בבניין עיריית תל אביב-יפו ובחנויות תולעת ספרים בכיכר רבין 9 וברחוב מזא"ה 7.
לרשימת הסיורים המלאה

לילה של פילוסופיה
זו השנה השנייה שהאירוע המיוחד הזה קורה בחסות המכון הצרפתי והשנה גם בשיתוף עם מכון גתה והמכון הישראלי לדמוקרטיה. ד"ר רפאל זגורי-אורלי (מרצה לפילוסופיה ואוצר) אחראי על התכנית והוא רקם לכם לילה לבן, בו אתם מוזמנים לדלג מהרצאה להרצאה במוקדים שונים באזור שד' רוטשילד בתל אביב. כך נכתב על האירוע: "19 פילוסופים צרפתים וגרמנים וכ–70 אינטלקטואלים ופילוסופים ישראליים, ייפגשו לאור ירח לחוות חוויה אינטלקטואלית מענגת ומרתקת. הם ידברו, יתווכחו, יחשבו וישאלו שאלות במגוון נושאים, רובם אקטואליים, עם דגש מיוחד על דמוקרטיה, זכויות אדם, אלימות והומניזם בראי הטכנולוגיה המדעית".
רשימת ההרצאות

אם לא די לכם באירועים הללו, רשמו בפניכם שביום חמישי 26.5.16 מתקיים יום המוזיאונים הבינ"ל. זו הזדמנות לבקר ללא תשלום ברשימה מכובדת למדי של מוזיאונים ברחבי הארץ. שימו לב לשעות הפתיחה ולתנאים המיוחדים של כל מוזיאון.
הרשימה המלאה

מאחלת לכם סוף שבוע גדוש בכל טוב,
אל תשכחו לנעול נעליים נוחות,
שני.


טרזה שוברט, מתוך פסטיבל "מוסררה מיקס"

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן